دانلود و خرید کتاب هفت قصه از بلوچستان سیدمرتضی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت قصه از بلوچستان اثر سیدمرتضی آوینی

کتاب هفت قصه از بلوچستان

انتشارات:انتشارات واحه
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هفت قصه از بلوچستان

کتاب هفت قصه از بلوچستان نوشته شهید سید مرتضی آوینی است. هفت قصه از بلوچستان نام یکی از مستند‌های تلویزیونی گروه جهاد سازندگی است که شهید آوینی همراه با گروه ساخته و گفتار متن آن را عمدتا در قالب شعر نو سروده است. این برنامه در اردیبهشت و خرداد ۱۳۶۰ در روستای زرآباد در حومه شهر ایرانشهر فیلم برداری شده است. و همان طور كه از نامش پيدا است به صورت قصه در هفت اپيزود روايت میشود. اپيزودهای ششم و هفتم در گذر زمان از بين رفته اند و در حال حاضر فقط قصه‌های اول تا پنجم موجود است.

خواندن کتاب هفت قصه از بلوچستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم

درباره شهید سید مرتضی آوینی

سید مرتضی آوینی معروف به کامران آوینی متولد۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری است که در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در فکه به شهادت رسید.  کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی اهل ایران بود. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌شده‌است. آن‌چه از آوینی در ذهن همه باقی‌مانده است صدای گرم او در روایت فتح است. 

از اولین کارهای او در گروه جهاد می‌توان به مجموعه شش‌روز در ترکمن صحرا، سیل خوزستان و مجموعهٔ مستند خان‌گزیده‌ها اشاره کرد.

با پایان جنگ و در فاصله سال‌های پایان جنگ و تأسیس مؤسسه روایت فتح، آوینی فعالیت هنری- مطبوعاتی را تجربه کرد. او در این دوره به سینما، هنر، فرهنگ واحد جهانی و مواجهه آن با مسائل مختلف فکر می‌کرد. حاصل همه آن فکر کردن‌ها، تحقیق‌ها و مباحثات، نوشته‌هایی است که از او به جا مانده. تأملاتی در ماهیت سینما که در فصل‌نامه فارابی به چاپ رسید و بعد مقالاتی با عناوین جذابیت در سینما، آینه جادو، قاب تصویر، زبان سینما و… که از فروردین سال ۱۳۶۸ در ماهنامه سوره منتشر می‌شد. مجموعه این مقالات در کتاب آینه جادو که جلد اول از مجموعه مقالات و نقدهای سینمایی اوست جمع‌آوری شد.


نظرات کاربران

shaghayegh
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

سلام چرا کتاب‌های شهید آوینی در بی نهایت نیستند🥺🥺🥺🥺🥺

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۴,۲۰۰
تومان