دانلود و خرید کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی مصطفی قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی اثر مصطفی قادری

کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی

معرفی کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی

کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی، نوشته دکتر مصطفی قادری، دکتر نسرین نصرتی و دکتر محبوبه خسروی به بررسی دیدگاه‌های پرکتیکال شواب، بهبود دانش معلمان و تربیت معلم، اجرا و تغییر برنامه‌ی درسی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی

موقعیت‌ها و مسایل عملی برنامه درسی موقعیت‌های مبهم و نامشخصی هستند. حل و فصل این موقعیت‌ها در کلاس‌های درس و مدارس نیاز به دانش عملی دارد. شاید کسی که بیشترین حساسیت را نسبت به دشواری جهان عملی برنامه درسی نشان داده است ژوزف شواب باشد. بنابراین مصطفی قادری، نسرین نصرتی و محبوبه خسروی در کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی به سراغ دیدگاه‌ها و اندیشه‌های او رفتند تا راهی برای بهبود دانش معلمان، تربیت معلم و تغییرات در برنامه‌های درسی پیدا کنند.

کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی شامل سه بخش است. بخش اول کتاب به معرفی دیدگاه‌های پرکتیکال شواب اختصاص یافته است. دلیلش هم اهمیت کار شواب و مبنا بودن کار او برای حوزه‌ی عمل برنامه درسی است. در این بخش هر چهار پرکتیکال شواب به صورت خلاصه آمده و تحلیل‌ها و مثال‌هایی برای فهم بهتر آن نیز ذکر شده است. اما نویسندگان نسبت کار پرکتیکال شواب با برنامه درسی ایران را هم در پاورقی‌ها آورده‌اند که کتاب را برای تمام افراد قابل استفاده می‌کند. بخش دوم به دانش معلمان پرداخته که کارهای آن‌ها ادامه‌ی کارهای شواب بوده و بر دانش معلمان در رویارویی با دنیای عمل برنامه درسی تاکید می‌کند. بخش سوم بررسی مدل‌های دانش معلمان است؛ دانش محتوایی، دانش آموزشی و دانش فناوری معلمان (ماف). در موضوع بخش چهارم تغییر و اجرای برنامه‌های درسی توجه شده است. در این فصل مدل‌های تغییر و اجرای برنامه درسی معرفی می‌شوند.

کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعات حوزه‌ی تعلیم و تربیت و آموزش پرورش علاقه‌مند هستید، کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی برایتان مطالب جالبی دارد. فعالان حوزه آموزش پرورش و مربیان نیز می‌توانند از کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی استفاده کنند.

بخشی از کتاب سرگذشت گفتمان عملی در مطالعات برنامه‎‌ی درسی

اثربخشی تدریس در دروسی مانند خواندن و نوشتن نمی‌تواند در اثر بخشی معلمان درس ادبیات خلاصه شود. موفقیت یا شکست یاددهی- یادگیری خواندن و نوشتن روی خواندن و نوشتن در دروس علوم و مطالعات اجتماعی تاثیر می‌گذارد و از آن تاثیر می‌پذیرد. روشی که از طریق آن دانش علمی بر دانش آموزان عرضه می‌شود (دانش علمی به عنوان نتایج فرضی پژوهش، حقیقت ابطال ناپذیر یا تنها حقیقت ابطال ناپذیر که به دانش آموز عرضه می‌شود) به شیوه معنی داری روی دروس علوم انسانی و مطالعات اجتماعی تاثیر می‌گذارد. تنظیم یک مقاله طولانی و شرکت در یک آزمون زمان بر در یک کلاس، روی عملکرد دانش آموزان در بخش‌های دیگر تاثیر می‌گذارد. توصیف آثار ادبی که محیط فرهنگی را به طور منصفانه توصیف می‌کنند، به صورت آنی روی تدریس تاریخ تاثیر می‌گذارند (و برعکس)... نگرش‌هایی که در درس مطالعات اجتماعی ستوده یا گاهی القاء می‌شوند به عواملی برای حفظ نظم در مدرسه تبدیل می‌شوند. آداب اخلاقی و عرف اجتماعی که در نگرش همه معلمان مدرسه دیده می‌شود، روی رابطه کودکان با مدرسه، کودکان با والدین و والدین با مدرسه تاثیر می‌گذارند. آداب کلامی که توسط یک معلم انگلیسی به کار می‌روند، لهجه‌ها و گویش‌هایی که به وسیله یک معلم علوم مورد تمسخر قرار می‌گیرند (یا توسط او فهمیده نمی‌شوند)، استانداردهای پوشش لباس و شیوه معاشرت، درخواست اطاعت، تشویق پیشداوری و بیگانه هراسی توسط هر معلمی، روی مسائل عمومی مدرسه تاثیر می‌گذارند و به مسئلهٔ سایر افراد شاغل در مدرسه تبدیل می‌شوند (ص ۸-۹)... کاراندیشی درباره درس فیزیک، به همان اندازه که نیازمند اظهار نظر معلم انگلیسی است، نیازمند معلم زیست شناسی، نظریه پرداز یادگیری و معلم علوم نیز هست (ص ۹).

حال کسی یا گروهی که درگیر جست و جوی مسائل عملی مشاوره شده است دچار تعهدات اخلاقی و فکری سنگینی می‌شود و با فرهنگ لغات نامانوسی رویارو می‌شود (وقتی وارد مشورت با افراد گوناگون و تخصص‌های گوناگون می‌شود). او اصطلاحاتی را می‌شنود که برای مواجهه با مسئله مورد نظر خویش تا کنون نشنیده است. مسئله در چارچوب‌های غیر متعارف دیگری گرفتار می‌شود و اصطلاحات و واژه‌های جدیدی به وجود می‌آیند که باید ترجیحا به صورت گروهی و در قالب گروه برنامه درسی شنیده شوند و مورد بحث و گفت و گو قرار بگیرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان