دانلود و خرید کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع) مهدی تقوی ملایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع) اثر مهدی تقوی ملایی

کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع)

امتیاز:
۳.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع)

در کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع) نوشته مهدی تقوی ملایی با گوشه‌ای از دریای صبر و استقامت بانو زینب کبری (س) آشنا می‌شوید.

درباره کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع) 

فاجعه غم انگیز عاشورا که سال ۶۱ هجری رخ داد و در مذهب تشیع تاریخی پایدار دارد و تبدیل به فرهنگی عظیم برای تمامی اهل ایمان و حق شده است رکن مهمی از ثبات و دوام آن برعهده خواهر بزرگوار حضرت اباعبدالله زینب کبری بود. ثبات نفس و اطمینان قلب و پایداری در مقابل مصائب و مقاومت در مقابل حوادث و شدائد به نحوی که سعهٔ صدر او به تنگی نگرایید و خاطر او را پریشان نکرد و گشادگی و طمأنینه او ثابت و نسبت به پیش از حدوث واقعه که بر او حادث شد، زوال‌ناپذیر است.

 در این کتاب با ویژگی های اخلاقی، روحی و تربیتی حضرت زینب به عنوان خواهر امام دوم شیعیان و کوه استفقامت صحرای عاشور آشنا می‌شوید. زندگی نامه حضرت را می‌خوانید و در انتها نقش او را در گسترش فرهنگ و پیام عاشور درمیابید. 

خواندن کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع)  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و سرگذشت امامان و معصومین را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب حضرت زینب (س) صبورتر از ایوب (ع) 

این بانوی مکرمه علاقه شدیدی به برادرشان سیدالشهدا (ع) داشته اند به طوری که می‌نویسند: در ایام کودکی چنان انس و محبتی نسبت به امام حسین (ع) داشت که وقتی در خدمت برادر بود همواره به او نگاه می‌کرد و دیده از او بر نمی داشت و یک لحظه از حضور مبارک او دور نمی شد و اگر او را نمی دید گریه می‌کرد.

در هنگام ازدواج باعبدالله بن جعفر، شرط نمود باید هر روز به من اجازه دهی به زیارت حسینم روم، و در تمام مدت زندگی خود کمتر روزی آمد که برادر را نبیند و بر همین منوال بود تا سر مقدس حسین (ع) دفن شد و زینب (ع) از هجران و مفارقت برادر بدرود جهان گفت. در برخی از مقاتل نوشته‌اند: هنگامی که عبدالله بن عباس به امام حسین علیه السلام عرض می‌کند، شما که می‌فرمائید من می‌روم و کشته می‌شوم، در این صورت چرا زن‌ها را با خود می‌بری؟ در این زمان زینب علیها السلام سر از محمل بیرون آورد و فرمود: ای ابن عباس! آیا می‌خواهی بین من و برادرم جدائی افکنی، هرگز من از او مفارقت نکنم.

گرچه مورخین درباره علاقه‌ای که حضرت زینب علیها السلام نسبت به برادر بزرگوارشان داشته اند، مطالبی نگاشته اند و درجای خود نیز قابل قبول است، ولی نکته‌ای که در اینجا وجود دارد آن است که این محبت تنها یک علاقهٔ ساده که هر انسانی ممکن است نسبت به انسان دیگری داشته باشد نیست. بلکه محبتی است آمیخته شده با دوستی ولی خدا و حجت بر حق الهی، یعنی زینب علیها السلام ولی خدا و امام بر حق را دوست دارد، وباز مسئله در اینجا خاتمه پیدا نمی کند بلکه از دایره محبت به اطاعت و پیروی از مقام امامت و امتثال فرامین الهی می‌رسد و همین نکته بوده که به این بانوی بزرگ ارزشی ماندگار در طول تاریخ عنایت کرده است.

مسئله دیگری که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد آن است که آنچه در مورد این بانوی بزرگ اسلام در تاریخ بیان گردیده بیشتر مربوط به حادثه کربلا و حوادث بعد از آن است و بنا به گفته شهید مطهری (ره) از عصر عاشورا است که زینب علیها السلام تجلی می‌کند. و تاریخ نشان می‌دهد که حوادث خونین و مصائب بی نظیر کربلا، زینب کبری را به آنچنان خطبه غرا و آتشینی در مجلس یزید واداشت که همه شنیده ایم و به قول رودکی: اندر بلای سخت پدید آید، فضل و بزرگمردی و سالاری.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

کتاب ۳۳۹ از کتابخانه همگانی، در مجموع کتاب خوبی است ولی معایب زیر را هم دارد: -مطالب تکراری در کتاب وجود دارد. -روایات مجالس ابن زیاد و یزید ( که لعنت خداوند بر هر دو باد) بعضا جابجا نوشته شده. -برای محل دفن حضرت

- بیشتر
حدیثه مختاری
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

محمد داغ فاطمه ندید فاطمه داغ علی ندید علی داغ حسن ندید حسن داغ حسین ندید عباس داغ حسین ندید حسین داغ رقیه ندید و امان از دل زینب که همه داغ‌ها بر قلب صبورش نشست و چه‌ها کشید زینب

- بیشتر
کاربر ۴۶۶۷۵۰۳
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

من فکر میکردم کتاب قوی تری هست اما بعد از خواندن متوجه شدم مدام مطالب تکرار میشن من منتظر مطالب جدیدتری بودم ولی مدام روایات و بخشهایی از قصه تکرار میشدن این از جذابیت کتاب کم میکرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
تلخ تر از شهادت حسین، احوال زینب بود، چون می‌دیدی این خواهر داغ‌دیده را با دشنام‌ها و هتک حرمت‌ها آزرده و رنجور می‌سازند و زخم دلش را نمک می‌پاشند.
مادربزرگ علی💝
حضرت زینب (ع) از نیایش و مناجات های پیامبر (ص) با خبر بود، عبادت علی وفاطمه (ع) را شاهد بود. ونیز نیایش های امام حسن مجتبی (ع) را در دل شب‌ها و روزها دیده بود، وبلاخره عبادت و مناجات های امام حسین (ع) را، به ویژه در شب و صبح عاشورا، به تماشا نشسته بود و هر یک برایش درس و الگوی عبادت و مناجات بود. حضرت زینب کبری (علیها السلام) شب‌ها به عبادت می‌پرداخت و در دوران زندگی، هیچ گاه تهجّد را ترک نکرد. آنچنان به عبادت اشتغال ورزید که ملقّب به «عابده آل علی» شد. شب زنده داری حضرت زینب (علیها السلام)، حتی در شب دهم و یازدهم عاشورا، ترک نشد. فاطمه دختر امام حسین (علیه السلام) می‌گوید: در شب عاشورا، عمّه ام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بود، نماز و نیایش داشت و پیوسته اشک هایش سرازیر می‌شد. عمّه ام زینب در طول سفر اسارت از کوفه تا شام، پیوسته نمازهای واجب و مستحب خود را انجام می‌داد و در بعضی منزل گاه‌ها می‌دیدم که ایشان در اثر ضعف و گرسنگی، نماز خود را نشسته می‌خواند
امام سجاد (ع) جمله معروفی در بیان مقام علم لدنی حضرت زینب (س) دارند، که به ایشان می‌فرمایند: أنْتِ الْحَمْدُ للهِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرُ مُفَهِّمَة؛ شکر خدا، تو دانای بدون آموزگار هستی و تو بانوی فهیمی هستی که فهماننده‌ای نداشته‌ای.
سیّد جواد
بهترین نمونه و الگو برای صبر حضرت زینب (س) است که در واقعه عاشورا در پاسخ به نیش و کنایه های ابن زیاد فرمود من در کربلا جز زیبایی ندیدم.
سیّد جواد
در ناحیه مقدسه آمده: درود خدا بر تو زینب که بسان برادرت سید الشهدا در تحمل مصائب آزمون پس دادی و چه با افتخار از این آزمون سر بلند بیرون آمدی.
سیّد جواد
یحیی مازنی می‌گوید: من در مدینه، مدت زیادی همسایه حضرت علی (علیه السلام) بودم. سوگند به خداوند! در این مدت، هرگز حضرت زینب (ع) را ندیدم و صدایش را نشنیدم. حجاب و عفاف حضرت زینب (علیها السلام) به گونه‌ای بوده است که علّامه مامقانی در این باره می‌گوید: زینب در حجاب و عفاف، یگانه روزگار بوده است. کسی از مردان، در زمان پدرش و برادرانش تا روز عاشورا، اورا ندیده بود. ازدیدگاه اسلام، صبر جایگاهی بس والا دارد. قرآن به صبرکنندگان بشارت داده است. (بقره: ۱۵۵) مقام صبر نسبت به ایمان همانند سر برای بدن است. حضرت زینب (ع) نمونه و تجسّم عالیِ صبر و پایداری است. مقاومت و شکیبایی در راه پاس داری از حریم دین و کرامت انسانیت، از ویژگی های بارز این بانوی بزرگ است.
حضرت زینب (علیها السلام) بانویی بلندقامت، نیکو چهره و عالی مقام بود، در وقار و شخصیت، مانند جدّه اش حضرت خدیجه (علیها السلام)، در حیا و عفّت، همچون مادرش فاطمه زهرا (علیها السلام)، در رسایی و شیوایی بیان، مانند پدرش حضرت علی (علیه السلام)، در حلم و بردباری، چون امام حسن (علیه السلام) و در شجاعت و قوّت قلب، مانند برادرش امام حسین (علیه السلام) بود.
حدیثه مختاری
حتی حضرت زینب (س) هنگامی که فرزندان خود را در کربلا از دست داد، از خیمه بیرون نیامد و این نشان می‌دهد که روح این بانوی بزرگوار، چقدر باعظمت بوده است.
کاربر ۱۳۲۱۷۱۹
از امام سجاد نقل شده که فرمود: عمه ام زینب با تمام مصیبت هایی که بر او وارد شده بود از کربلا تا شام هیچگاه نوافل خود را ترک نکرد.
میرزا ابراهیم

حجم

۹۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۹۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان