دانلود و خرید کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی استفانی بوهلر ترجمه سیدناصر آزادصفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی اثر استفانی بوهلر

کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی

رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی نوشته استفانی بوهلر، کتاب راهنمای زوجین برای در کنار هم ماندن و داشتن رابطه‌ی صمیمی است.

 درباره کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی

استفانی بوهلر یک روان‌شناس، زوج‌درمانگر و سکس‌تراپیست است که در این کتاب به مسائل مربوط به زوج‌درمانی، روابط جنسی، و بیماری‌های روانی می‌پردازد.

مضمون اصلی کتاب پیش‌رو نحوهٔ تاثیرگذاری بیماری روانی بر رفتار جنسی انسان است، اینکه رابطهٔ جنسی، عشق، و بیماری روانی چگونه به هم تافته شده‌اند و چگونه بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند. این کتاب برای افرادی که می‌خواهند رابطهٔ جنسی و صمیمی خود را بهبود ببخشند مفید است، بطوریکه فرد با بهره گیری از اطلاعات و نکات ارائه‌شده در این کتاب می تواند بهتر با همسر خود ارتباط برقرار کند و حس همدردی نسبت به طرف مقابل و نسبت به خودش را تقویت کند. افزون بر این، کتاب، مرور مختصر و فشرده‌ای در خصوص نشانه‌ها و ویژگی‌های بسیاری از بیماری‌های روانی فراهم می‌آورد. بطور خلاصه، کتاب حاضر در عین کم حجم بودن، سرشار از اطلاعات مهمی برای مخاطبان است.

یکی از ویژگی‌های خاص این کتاب، ابراز احترام و همدلی نسبت به درمانگر بیماری روانی و همسر فرد مبتلا به اختلال روانی است. این کتاب از رویکرد غیرسرزنش‌کننده و غیرشرمنده‌کننده استفاده می‌کند. فصل پایانی تحت عنوان «عشق و بیماری روانی: نکاتی برای زوج‌ها»  ارزش خاصی دارد و نیرودهنده به حساب می‌آید و متخصص بالینی می‌تواند به مراجعان یا زوج‌ها پیشنهاد کند بخش‌ها یا فصل‌های خاصی از این کتاب را بخوانند تا بدین صورت مشکلات جنسی و مربوط به سلامت روان را به عنوان یک داغ یا انگ تلقی نکنند و همچنین به پیشنهادات و رهنمودهای مفیدی جهت پرداختن به مشکلات زناشویی و جنسی دست پیدا کنند.

 خواندن کتاب رابطه‌ی جنسی عشق و بیماری روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب پیش رو به متخصصان بالینی برای پرداختن به مشکلات زناشویی و جنسی به عنوان بخشی از درمان جامع برای دامنه‌ای از مشکلات روان ازجمله، اضطراب، افسردگی، اختلال کمبود توجه، سندرم آسپرگر، و همچنین بیماری‌های روانی شدید کمک خواهد کرد.

مخاطبان دیگر کتاب زوج‌هایی هستند که برای بهبود رابطه عاطفی و جنسی خود نیاز به راهنما دارند.

 بخشی از کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی

کمبود میل جنسی (HSD) یک مشکل جنسی متداول به حساب می‌آید. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از طرفین رابطهٔ جنسی را آغاز نکند یا به آغاز رابطهٔ جنسی پاسخ ندهد. افزون بر مشکلات بهداشت روانی مثل افسردگی و اضطراب، کمبود رابطهٔ جنسی می‌تواند به موجب استرس، بیماری‌هایی مثل دیابت، سرطان، عدم تعادل هورمونی (بخصوص تستوسترون)، و مسائل رابطه‌ای مثل فقدان صمیمیت یا اعتماد رخ دهد. سایر مشکلات جنسی، از جمله اختلالات درد جنسی یا فقدان ارگاسم، نیز می‌توانند منجر به عدم علاقه به رابطهٔ جنسی شوند. داروها، از جمله ضدافسردگی‌ها و ضدبارداری‌های خوراکی، نیز می‌توانند موجب کمبود رابطهٔ جنسی شوند. افزون بر این موارد، بارداری، شیردهی، و یائسگی می‌توانند با میل جنسی تداخل کنند.

با این وجود، گاهی اوقات همسر دارای تمایل جنسی بالاتر به طرف مقابل می‌گوید تو میل کمی داری، وقتی که در واقع چنین چیزی صحت ندارد. سطح تمایل می‌تواند ناهماهنگ باشد، و ممکن است یک زوج در خصوص گفتگو بر سر اینکه چند وقت یکبار رابطهٔ جنسی داشته باشند دچار مشکل باشند. افزون بر این، در روابط دراز مدت، کاهش علاقهٔ جنسی در گذر زمان امری طبیعی به حساب می‌آید. این نمونه زوج‌ها باید بدانند چگونه علاقه را در خودشان و طرف مقابل برانگیزانند تا از خستگی جنسی جلوگیری کنند.


نظرات کاربران

Zehra
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
بجای متمرکز شدن بر پچ‌پچ‌های موجود در ذهنتان، بر واقعیت تمرکز کنید. اجازه دهید آن را به هنگام رانندگی تشبیه کنیم: شما نمی‌توانید آنجایی که قبلاً بودید حضور داشته باشید، و نمی‌توانید آنجایی که قصد دارید بروید نیز حضور داشته باشید. در هر لحظهٔ معین، می‌توانید در همان جایی باشید که حضور دارید. بنابراین، نگرانی در خصوص گذشته و آینده را متوقف کنید، و بر آنچه هم اکنون در حال روی دادن است تمرکز کنید. از افکارتان فاصله بگیرید و در لحظه زندگی کنید.
زینب دهقانی
درمان شناختی - رفتاری: نوعی روان‌درمانی که بجای نظر افکندن بر مشکلات تحولی یا کاوش علل مشکلات در گذشتهٔ فرد، بر تغییر افکار و رفتارهای کنونی تمرکز می‌کند.
زینب دهقانی
همسر سالم می‌تواند در چالش‌های مربوط به رابطهٔ خود با فرد مبتلا به بیماری روانی گیر کند. چنین چیزی نه تنها برای همسر سالم استرس‌آور است، بلکه می‌تواند به رابطهٔ زناشویی فشار وارد کند. یک سرگرمی پیدا کنید. کاری برای خودتان دست و پا کنید. رفتن به کلاس‌های خاص را در برنامه‌تان قرار دهید. نواختن یک موسیقی خاص را یاد بگیرید. افزون بر این، شما نیاز دارید زندگی خودتان را به پیش ببرید. انتظار شکست را داشتن
زینب دهقانی
بر اساس تجارب شخصی خودم، افراد واکنش‌های مختلطی در هنگام رویارویی با تشخیص اختلال روانی تجربه می‌کنند. برخی احساس آرامش می‌کنند از اینکه نامی برای مشکلاتشان و درمانی برای آنها وجود دارد، اما دیگران شوکه می‌شوند و به زمان نیاز دارند تا بالاخره بپذیرند که "دچار مشکل هستند".
زینب دهقانی
بیماری‌های روانی به موجب ضعیف بودن فرد، فقدان اراده، یا مشکل در والدگری بروز پیدا نمی‌کنند. نمی‌توان آنها را به میل خود کنار گذاشت و نباید نادیده گرفته شوند.
زینب دهقانی
اختلال اضطراب فراگیر متداول‌ترین اختلال اضطرابی به حساب می‌آید و مشخصهٔ آن نگرانی مفرط، مشکل در آرام گرفتن یا تمرکز کردن، ترس داشتن نسبت به از دست دادن کنترل، ترس از طرد شدن از سوی دیگران، و احساسات دلهره می‌باشد.
زینب دهقانی
حالت ایده‌آل، یک فرد افسرده که به درمان نیاز دارد برای درمان دارویی به یک پزشک یا روان‌پزشک و برای روان‌درمانی به یک روان‌درمانگر مراجعه خواهد کرد. چنین چیزی احساس خوبی در مرحله اولیهٔ تشخیص و درمان افسردگی ایجاد می‌کند. افسردگی می‌تواند مرگبار باشد در صورتی که درمان نشود و به حال خود رها شود، بنابراین کمک سریع به فردی که از افسردگی شکایت می‌کند و اطمینان از در کار بودن برنامه‌ای برای کاهش نشانه‌های او، امری بسیار ضروری به حساب می‌آید.
زینب دهقانی
درمان شناختی-رفتاری می‌تواند به فرد افسرده کمک کند افکار منفی خود را بشناسد و آنها را با افکار واقع‌بینانه و مثبت‌تر جایگزین کند.
زینب دهقانی
همچنین، ترس از عوارض داروها، خواه درست یا نادرست، بسیاری از افراد را از مصرف ضدافسردگی‌ها به عنوان بخشی از درمان، باز می‌دارد.
زینب دهقانی

حجم

۲۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
۱۹,۰۰۰
۵۰%
تومان