دانلود و خرید کتاب چرا این‌ همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟ توماس چامارو پرموزیک ترجمه سمیه تهوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا این‌ همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟ اثر توماس چامارو پرموزیک

کتاب چرا این‌ همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟

معرفی کتاب چرا این‌ همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟

کتاب چرا این‌همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟ نوشته توماس چاماروپرموزیک است که با ترجمه سمیه تهوری، فاطمه امیرآبادی و شیدا جعفری منتشر شده است. این کتاب سعی دارد عدم حضور زنان را در عرصه‌های مدیریتی بررسی کند.

درباره کتاب چرا این‌همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟

سه توضیح روشن برای عدم حضور زنان در پست‌های مدیریتی وجود دارد؛ اول، قادر به مدیریت نیستند. دوم، علاقه‌ای به این کار ندارند. سوم، توانایی و علاقه دارند اما قادر به شکستن سقف شیشه‌ای نیستند. مانعی نامرئی با آجرهایی از تبعیض و تعصب که مانع دست‌یابی زنان به قدرت می‌شود. محافظه‌کاران و متعصبان مورد اول را تایید می‌کنند، لیبرال‌ها و فمنیست‌ها هم مورد سوم را ترجیح می‌دهند و آنهایی که نه تعصبی دارند و نه طرفدار حقوق زنان، گزینه دوم را انتخاب می‌کنند. اما اگر هر سه این‌ها اشتباه کنند چه؟!

به نظر من علت این نابرابری جنسیتی در پست‌های مدیریتی،‌ ناتوانی ما در تمییز دادن اعتمادبه‌نفس و شایستگی است. چراکه ما (به‌طورکلی مردم) تظاهر به اعتمادبه‌نفس را به جای شایستگی سوء تعبیر می‌کنیم و با این باور که مردان رهبران بهتری‌اند -نسبت به زنان- گول خورده‌ایم. به‌عبارت دیگر وقتی صحبت از رهبری می‌شود، تنها مزیت مردان نسبت به زنان (در سراسر جهان؛ از آرژانتین گرفته تا نروژ و از ایالات متحده تا ژاپن) غرور و تکبر است که اغلب با کاریزما و جذابیت -به‌عنوان پتانسیلی برای رهبری- اشتباه گرفته می‌شود. این مسئله در مردان رایج‌تر از زنان است.

خواندن کتاب چرا این‌همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟ را پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد میکنیم

بخشی از کتاب چرا این‌همه مردان بی‌کفایت رهبر می‌شوند؟

در گوگل بزنید «رئیس من...»، و صفحه جستجوی خودکار گوگل، عبارت شما را به یکی از این شکل‌ها کامل می‌کند: «دیوانه است»، «سوءاستفاده‌گر است»، «پَست است»، «بی‌کفایت است» و «تنبل است». نظرسنجی‌ها هم نتایج مشابهی دارند. به گزارش شرکت نظرسنجی جهانی گالوپ که به‌صورت دوره‌ای داده‌های مربوط به دیدگاه‌های کارکنان سراسر دنیا را جمع‌آوری می‌کند، ۷۵ درصد افراد به‌خاطر مدیر مستقیمشان کار را ترک کرده‌اند. نتایجی مانند این، رهبری بد را علت اصلی ترک داوطلبانه کار در سراسر جهان معرفی می‌کند. در عین حال، ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند ترجیح می‌دهند به‌جای افزایش حقوق، رئیسشان را عوض کنند.  این پاسخ‌ها یک نکته را در نظر نگرفته‌اند: اینکه رئیس بعدی لزوماً بهتر از رئیس فعلی نخواهد بود و چه‌بسا بدتر باشد.

از این واقعیت بدیهی که اکثر رهبران چه بی‌کفایت باشند و چه نباشند، مَردند، چه چیزی عایدمان می‌شود؟ از آنجا که پنجاه درصد جمعیت بزرگسال را زنان تشکیل می‌دهند و در بیشتر کشورهای صنعتی جهان تعداد و تحصیلات دانشگاهی‌شان از مردها بیشتر است، احتمالاً انتظار می‌رود که شاهد حضور برابر زنان در موقعیت‌های رهبری باشیم. با این‌حال، واقعیت خلاف این را نشان می‌دهد. در اکثر قسمت‌های جهان، مفهوم رهبری چنان مردانه است که اکثر مردم برای نام‌بردن از یک رهبر مشهور زن به‌زحمت می‌افتند. برای مثال، اخیراً در یک نظرسنجی، از هزار آمریکایی خواستند که نام یک رهبر زن مشهور در کسب‌وکار فناوری را نام ببرند. حدود ۹۲ درصد از پاسخ‌دهندگان، هیچ پاسخی نداشتند و یک‌چهارم از هشت 

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۰۳۸۹۵
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

کتاب بسیار خوبی درباره معیارهایی که رهبران خوب را به رهبری می‌رساند، و رایج‌تر از آن، معیارهایی که رهبران بد را هم به رهبری می‌رساند.(چیزی که در سراسر دنیا به وفور شاهدش هستیم!)

ahmadojaghi
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

با ذهن باز و بدون دغدغه کتاب را بخوانید، بسیار عالی و مفید است.

کاربر ۲۱۲۹۰۴۵
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

من نسخه نمونه کتاب رو خوندم و سوگیری نویسنده برام کاملا مبرم شد. کتاب از آغاز پر بود از جملات جنسیت زده مثل این جمله «هرجا که زنان متفاوت‌اند ، بهتر عمل می کنند. جایی که مردان متفاوت اند، عملکرد بدتری

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۵۱۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان