دانلود و خرید کتاب مطهری و عدالت احمد واعظی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مطهری و عدالت

مطهری و عدالت جلد دوم از مجموعه بازخوانی مطهری پس از چهل سال نوشته احمد واعظی است.

با وجود گذشت چهل سال از شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری، هنوز پژوهشگران از خوان گستردهٔ آراء و نظرات این متفکر شهید استفاده و به آن استناد می‌کنند. درعین‌حال، طی این مدت، در حوزه‌هایی که استاد در آن‌ها قلم زده یا سخن رانده است، موضوعات و چالش‌های جدید بسیاری پدید آمده‌اند، ازجمله در حوزهٔ تفسیر، فلسفهٔ اسلامی، فلسفهٔ غرب، کلام، حقوق زن، اسلام و ایران، تعلیم و تربیت، معرفت‌شناسی، تاریخ اسلام، مباحث اجتماعی و سیاسی، سیرهٔ معصومان (ع)، اقتصاد، و اسلام و تجدد.

درباره کتاب مطهری و عدالت

در این کتاب به واکاوی اندیشه‌ها و نظرات استاد مطهری درباره عدالت و وجوه مختلف آن پرداخته شده است و به برخی شبهات درباره این مسئله براساس دیدگاه استاد پاسخ داده شده‌است.

این اثر در چهار فصل تدوین شده است. در فصل اول، توضیح مختصری راجع به ابعاد عدالت‌پژوهی ارائه می‌شود. در فصل دوم که به معرفی استاد در قالب یک نظریه‌پرداز عدالت اختصاص دارد، گزارشی از محورهایی که ایشان در عرصهٔ عدالت‌پژوهٔ ورود کرده‌اند عرضه می‌شود. در این فصل، تمرکز بیشتر بر مباحث مفهوم‌شناختی عدالت از نظر استاد و مباحث وی دربارهٔ مبنا و معیار عدالت اجتماعی و سهم حقوق طبیعی در عدالت اجتماعی است. طبیعی است که این فصل صرفاً وجه توصیفی و گزارشی ندارد و با پاره‌ای ملاحظات انتقادی نیز همراه است.

فصل سوم کتاب به بررسی دیدگاه استاد راجع به خاستگاه ضرورت و ارزشمندی عدالت اختصاص یافته است. در این محور، جناب استاد چالش‌هایی با علامه طباطبایی دارند که محتوای این چالش‌ها و روایی و ناروایی نگرش‌های انتقادی استاد مطهری نسبت به آراء علامه طباطبایی بخش اصلی این فصل را تشکیل می‌دهد.

فصل پایانی اثر مربوط به مطلق یا نسبی بودن عدالت است. مطهری بر آن است که اعتباری دانستن حسن و قبح و باید و نباید، آن‌طور که علامه طباطبایی در مقالهٔ اعتباریات ترسیم می‌کند، به نسبی شدن عدل و ظلم و نفی جاودانگی اخلاق می‌انجامد و تلاش می‌کند تا با تقریری نو از ثبات و کلیت و جاودانگی اخلاقیات دفاع کند.

خواندن کتاب مطهری و عدالت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث اصولی و بنیادی دین اسلام و آرای استاد مرتضی مطهری


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان