دانلود و خرید کتاب تو؛ چقدر درباره‌ی بدنت می‌دانی؟ (کتاب نخست) مایکل اف رویزن ترجمه ندا محبتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تو؛ چقدر درباره‌ی بدنت می‌دانی؟ (کتاب نخست) اثر مایکل اف  رویزن

کتاب تو؛ چقدر درباره‌ی بدنت می‌دانی؟ (کتاب نخست)

معرفی کتاب تو؛ چقدر درباره‌ی بدنت می‌دانی؟ (کتاب نخست)

مایکل اف رویزن(۱۹۴۶-) و محمد سی اوز (۱۹۶۰-) پزشک هستند.

مجموعه «تو!» یک سری کتاب جیبی کاربردی با زبان ساده درباره تندرستی است که هر کدام از یازده کتاب این مجموعه، به بررسی یک زمینه پزشکی و بهداشتی می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«بدن شما به شما حیات می‌بخشد، در واقع بدن شما همان حیاتِ شما است. حتی اگر بسیاری عملکرد‌های بدنتان را درک کرده باشید، هنوز هم واقعاً نمی‌دانید که بدنتان چگونه عمل می‌کند و مهم‌تر از آن نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را قوی‌تر و سالم‌تر و جوان‌تر کنید.

شاید ندانستن این موضوع به این دلیل است که مسائل پیچید‌ه‌ی پزشکی و اصطلاحات تخصصی علمی هم‌چون ماشین‌ها آن قدر با سرعت و پی‌درپی در قالب گزارش‌ها، اطلاعات و سفارش‌ها وارد مغز ما می‌شوند که حتی فرصت نمی‌کنیم به آنها توجه کنیم چه رسد به این که معنی آنها را دریابیم.

نتیجه‌ی این سیل اطلاعاتی این است که آگاهی از اخبار مهم سلامتی به دشواری پیدا کردن یک دانه‌ی ذرت در گورستان زباله جایگزین می‌شود (یعنی این‌قدر چیزهای کم‌اهمیت وارد مغزتان می‌کنید که دیگر موضوعات اصلی نادیده گرفته می‌شود)...»

نظرات کاربران

2862978
۱۴۰۲/۱۱/۱۰

نویسنده با مثال‌های زیاد شما را از مطلب اصلی دور می‌کند و شما را دچار خستگی ذهنی می‌کند برای فهماندن یک موضوع ساده... پیشنهاد نمیکنم...

sepehrozg
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

بنظرم قسمت اول مقدمه بقیه کتاب ها است درمورد چیزهایی که همه میدانند توضیح داده و شمارا به خواندن کتاب های بعدی دعوت میکنه. انگار یک کتاب را بخش بخش کردن و میزان سود را بالا بردند.

1984
۱۴۰۲/۰۷/۲۲

این کتاب اول به نسبت بقیه ضعیفه. اما بخونید این ۱۱ تا کتاب رو.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
بله برج ایفل را از روی استخوان‌های مغز شما طراحی کردند و به همین خاطر به طور باور نکردنی محکم و ماندگار شد.
Aramis
چشم‌های شما پنجره‌ها هستند، ریه‌های شما مجرای هواکشی و تهویه هستند، مغز شما جعبه‌ی فیوز است و روده‌های شما ابزار لوله‌گشایی هستند. دهان شما پردازشگر غذاست. قلب شما لوله‌ی اصلی یا «شاه لوله» است و موهای شما چمن هستند. «تعدادی از ما علف‌های (موهای) بیشتری نسبت به دیگران داریم.» و چربی‌ شما همه‌ی خِرت‌و‌پرت‌ها و چیزهای به‌درد‌نخور و غیرضروری که در اتاق زیر شیروانی ذخیره شده و همسر شما به شما غر می‌زند که خودت را از دست آن‌ها خلاص کن.
Aramis

حجم

۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان