دانلود و خرید کتاب پنج ذهن برای آینده هاوارد گاردنر ترجمه مسعود منزوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پنج ذهن برای آینده

پنج ذهن برای آینده نوشته هاوارد گاردنر یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات پژوهشگاه عالی دفاع ملی است. این پژوهشگاه (دانشگاه) از مراکز علمی کلیدی و حساس در عرصهٔ مسائل راهبردی است و عمده انتشاراتش در سه زمینه مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی است.

 درباره کتاب پنج ذهن برای آینده

 موضوع این کتاب ذهن انسان و ابعاد گوناگون آن است. هاوارد پنج جنبه برای ذهن در این کتاب در نظر گرفته و از آنها به پنج ذهن تعبیر می‌کند. پنج ذهن مطرح شده در این کتاب با هشت یا نه نوع هوش انسان متفاوت‌اند و بهتر است آنها را کاربردهای وسیع ذهن که می‌توانیم در مدرسه، در حرفه‌ها، یا در محل کار پرورش دهیم فرض کنیم. 

 هاوارد در حقیقت در کتاب پنج ذهن برای آینده، به موضوع انواع ذهن‌های مورد نیاز افراد برای حرکت در جهان دوره‌های زمانی آینده می‌پردازد. او از چند زاویه روان‌شناختی، انسان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه به این موضوع پرداخته است. پنج ذهن مورد نیاز آینده از نظر هاوارد در این کتاب، ذهن نظم‌یافته، ذهن ترکیب‌کننده، ذهن خلق کننده، ذهن مودب و ذه اخلاقی. او در پنج فصل از کتابش به شرح این ذهن ها پرداخته و ضرورتشان را برای زندگی در آینده ای نزدیک سنجیده است.

 خواندن کتاب پنج ذهن برای آینده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و آینده‌پژوهی

درباره هاوارد گاردنر

هاوارد (هووارد) گاردنر استاد شناخت و آموزش جان اچ. و الیزابت ای. هابز در دانشکده آموزش هاروارد است. او همچنین استادیار روانشناسی در دانشگاه هاروارد و مدیر پروژه زیرو هاروارد است.

گاردنر بیش از همه به دلیل حلقه‌های آموزشی نظریه هوش‌های چندگانه خود مشهور است که در آن به نقد این مفهوم می‌پردازد که تنها یک هوش انسانی وجود دارد که می‌توان آن را با ابزارهای روان‌سنجی استاندارد ارزیابی کرد. در طی بیش از دو دهه، او و همکارانش در پروژه زیرو بر روی طراحی ارزیابی‌های عملکرد محور، آموزش برای ادراک، استفاده از هوش‌های چندگانه برای رسیدن به مطالب آموزشی، آموزش و ارزیابی شخصی‌تر و ماهیت تلاش‌های بین‌رشته‌ای در آموزش کار می‌کنند.

او از ۱۹۹۵ با همکاری روانشناسان دیگر – میهالی سیکزنت – میهالی و ویلیام دامون – به مطالعه کار خوب پرداخته است، کاری که دارای کیفیت عالی، مشارکت فردی و مسئولیت اجتماعی است. او بر اساس بیش از ۱۲۰۰ مصاحبه عمیق با ۹ حرفه به انتشار دیدگاه‌های کلیدی در بین دانشجویان و صاحبان مشاغل جوان پرداخته است. گاردنر نویسنده چندصد مقاله و دو دوجین کتاب است که به بیست‌وشش زبان ترجمه شده است که از جمله می‌توان به تغییر ذهن‌ها: هنر و علم تغییر ذهن‌های خود و دیگران؛ کار خوب: هنگامی که تعالی و اخلاق ملاقات می‌کنند؛ ذهن منظم: فراتر از واقعیت‌ها و آزمون‌های استاندارد؛ آموزش کی-۱۲ که هر کودکی لایق آن است؛ هوش‌های چندگانه: افق‌های جدید؛ توسعه و آموزش ذهن؛ و انجام کار خوب: چگونه جوانان می‌توانند با ابهام‌های اخلاقی در کار روبرو شوند (با همکاری وندی فیسچمن، بکاسولومون و دبورا گرین اسپان).

هاوارد گاردنر، در میان افتخارات زیاد خود در ۱۹۸۱ به جایزه بورس مک‌آرتور دست یافت. در ۱۹۹۰، اولین آمریکایی بود که به جایزه آموزش دانشگاه لوئیس ویل گراومیر۲۴۲ دست یافت و در سال ۲۰۰۰ از بنیاد یادمان جان اس. گوگنهایم بورس دریافت کرد. او همچنین دارای مدرک افتخاری از بیست‌ویک کالج و دانشگاه، از جمله نهادهایی در ایرلند، ایتالیا، فلسطین اشغالی و شیلی است. او عضو انجمن فلسفه آمریکا، آکادمی هنرها و علوم آمریکا و آکادمی ملی آموزش است.

 بخشی از کتاب پنج ذهن برای آینده

چرا، با وجود بهترین تلاش‌های انگیزه‌دار، بسیاری از دانش‌پژوهان همچنان دارای روش‌های خطا یا نامطلوب تفکر هستند؟ بر این باورم که دلیل عمده آن این است که مدرسان، دانش‌پژوهان، سیاست‌گذاران و شهروندان عادی هیچکدام به اندازه کافی تفاوت‌های بین موضوع و محتوا و روش و شیوه را درک نمی‌کنند. اکثر افراد در اکثر برنامه‌های آموزشی یا مدارس مشغول مطالعه موضوع و محتوا هستند و همچون شمار زیادی از مدرسان و آموزگاران خود، وظیفه خود را تعهد به حفظ حجم بالایی از حقایق، فرمول‌ها و ارقام می‌دانند. در حوزه علم، آنها تعاریف اصطلاحات کلیدی، فرمول‌های شتاب، شمار سیارات یا وزن‌های اتمی یا عصب‌های صورت را حفظ می‌کنند. آنها در حوزه ریاضیات، فرمول‌های کلیدی جبری و اثبات‌های هندسی را حفظ می‌کنند. آنها در حوزه تاریخ اسامی و تاریخ‌های دوران‌ها و رویدادهای کلیدی را جمع‌آوری می‌کنند. در حوزه هنرها، آنها می‌دانند که چه کسی و چه موقع آثار کلیدی را خلق کرد. در حوزه علوم اجتماعی، آنها مشخصات آزمایش‌های خاص و اصطلاحات کلیدی نظریه‌های تأثیرگذار را می‌آموزند. در دانشکده حقوق، بر حقایق پرونده‌ها تسلط می‌یابند. در دانشکده پزشکی، اسامی تمام استخوان‌های بدن را یاد می‌گیرند

نظرات کاربران

hamed 68
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

خیلی عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
دانشجوی مستعد به جای درک و به کارگیری مطلب، صرفاً به تکرار – در واقع اغلب حفظ سخنان – سخنان اجداد متفکر خود می‌پرداخت: کنفوسیوس یا منسیوس در شرق؛ ارسطو یا اکینوس در غرب. شاید این همان چیزی باشد که مدرس چینی روانشناسی در فصل قبل ذکر کرد و در ذهن داشت هنگامی که با بی‌صبری به من گفت: «ما مدت زمانی طولانی است که این کار را به این روش انجام می‌دهیم و می‌دانیم که درست است.»
معین

حجم

۲۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۲۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان