دانلود و خرید کتاب علی و جاری حکمت؛ دفتر دوم سید عبدالمجید فلسفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علی و جاری حکمت؛ دفتر دوم اثر سید عبدالمجید فلسفیان

کتاب علی و جاری حکمت؛ دفتر دوم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب علی و جاری حکمت؛ دفتر دوم

علی و جاری حکمت؛ دفتر دوم، نوشته سیدعبدالمجید فلسفیان، شرح و تفسیر کلمات قصار نهج‌البلاغه حضرت امیر مومنان، علی علیه‌السلام است.

نهج‌البلاغهٔ علی (ع) که بخشی از وحی خاتم است توسط فرزند وارسته او سید رضی در سه بخش خطبه‌ها و نامه‌ها و حکمت‌ها جمع‌آوری شده است که می‌توان آن را بر اساس مقاصد علی به حکمت و موعظه و جدال احسن، تبویب نمود؛ چرا که علی لسان صدق ابراهیم و دروازهٔ شهر علم رسول و وصی و حامل رسالت رسول و تداوم دهندهٔ آن و هادی امت اوست. آن گونه که به رسول امر می‌شود: «ادع الی سبیل ربّک بالحکمة و الموعظة الحسنة و جادلهم بالتی هی احسن...»؛ با حکمت و وعظ زیبا و جدال نیکو به راه پروردگارت دعوت کن.

این امر نیز متوجه وصّی او نیز هست و علی نیز مأمور است که حیاتش را در راه هدایت امت رسول به پایان برساند تا بتواند در نهایت به مادرش کعبه سوگند یاد کند: «فزت و ربّ الکعبة». و به جهت عظمت چنین فرزندی، جهان شیدای چنان مادری شود و تا همیشهٔ هستی، طواف به گرد او بر همگان واجب گردد.

چنین شخصیتی با چنین رسالت و مقصدی انسان را وادار می‌کند بر اساس اضطراری که ـ با توجه به نیازهای گسترده‌اش ـ به وحی دارد در برابر سخن او خود را مخاطب ببیند و علی را گویندهٔ زنده‌ای بداند و تنها راه فوز و فلاح و رویش و رستگاری را، تسلیم و تقرب به او بداند. و اگر این شرایط را در خود جریان دهد، به حاقّ حکمت‌های علی تفقه پیدا می‌کند و از جهل و ضلال و ظلمت رهایی پیدا می‌کند و زبان به حکمت می‌گشاید و حکمت، خیر کثیری است که نور آن بر قلب انسان می‌تابد و سخنی است که انسان را از پرتگاه جهالت و سفاهت و گم شدن و ضلالت و ظلمت و تاریکی کور باز می‌دارد و از «شفا جرف هار» و سقوط و سوختن رهایی می‌دهد.

این کتاب گلستان نهج‌البلاغه را گشوده و حکمت‌های ناب این کتاب بزرگ را برای مخاطب استخراج و تفسیر کرده است. در این دفتر بیش از ۴۰ حکمت نهج‌البلاغه و تفاسیر آنها را می‌خوانید.

خواندن کتاب علی و جاری حکمت؛ دفتر دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به آشنایی با نهج‌البلاغه و بهره‌بردن از حکمت‌های ناب این کتاب امیرالمومنین.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۳,۰۰۰
۵۰%
تومان