دانلود و خرید کتاب خط های حافظ و هارتونگ پدرام حکیم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خط های حافظ و هارتونگ اثر پدرام حکیم زاده

کتاب خط های حافظ و هارتونگ

معرفی کتاب خط های حافظ و هارتونگ

کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ، نوشته‌ی پدرام حکیم‌زاده، به بررسی خط در اشعار حافظ شیرازی و نقاشی‌های هانس هارتونگ نقاش آلمانی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ

پدرام حکیم‌زاده در کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ به بررسی عناصر هنری پرداخته است. از قدیم، انسان‌ها به وسیله‌ی کلمات، واژگان و خط با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. در زمان‌های بسیار کهن، پیش از آنکه خط به شکلی که امروزه استفاده می‌کنیم دربیاید، افراد برای رساندن مقاصد و پیام خودشان از تصاویر استفاده می‌کردند. کم‌کم با پیشرفت در زمینه‌های مختلف خط و تصویر تا حدی از هم جا شدند. اما شاهد این هستیم که همیشه در آثار هنری خط و تصویر با یکدیگر ترکیب شده‌اند. کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ در دو بخش به بررسی خط در اشعار حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی و نقاشی‌های هانس هارتونگ نقاش آلمانی فرانسوی پرداخته است. 

کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ برای علاقه‌مندان به رشته‌های هنری مثل گرافیک و نقاشی جذاب است. اگر به پژوهش در آثار هنری علاقه دارید، کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ کتابی جامع و کاربردی به‌شمار می‌رود.

جملاتی از کتاب خط‌های حافظ و هارتونگ

خط ارتباط دو نقطه، دو عنصر، دو اندیشه را می‌رساند. خط ارتباط مرید و مراد، رهبر و رهرو است. در این صورت، لزومی ندارد خط رسم شود: جهت نگاه، سوی حرکت کافی است خط را القا کند. در زندگی روزمره و در طبیعت، خط حضور چشمگیری دارد. به تعبیر دیگر ما به طور روزمره با خط و جلوه‌های گوناگون آن زندگی می‌کنیم. خطوط تجسمی بر اساس جهت حرکت مداوم در یک مسیر کلی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارت است از:

الف) خطوط عمودی کادر در طبیعت به شکل تنه درختان، تیرهای برق و ساختمان‌های مرتفع دیده می‌شود. این نوع خط در یک اثر تجسمی ممکن است مفهوم ایستادگی، مقاومت و استحکام باشد و یا صرفاً رابطه مناسبی را از نظر بصری و زیبایی‌شناسی با سایر خطوط و اشکال یک ترکیب به وجود بیاورد.

ب) خطوط افقی در طبیعت به صورت سطح زمین، خطوط افق، پهنه دریا، یا یک انسان خوابیده دیده شود. این نوع خط در یک اثر تجسمی ممکن است برای نشان دادن آرامش، سکون و اعتدال باشد و یا صرفاً رابطه مناسبی را از نظر بصری و زیبایی‌شناسی با سایر خطوط و عناصر یک ترکیب به نمایش بگذارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان