دانلود و خرید کتاب باشگاه ذهن دنیل ام. وگنر ترجمه سرور کرم‌پور دشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باشگاه ذهن اثر دنیل ام. وگنر

کتاب باشگاه ذهن

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۳.۳از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باشگاه ذهن

باشگاه ذهن یا چه کسی فکر می‌کند، چه احساسی دارد و چرا این موضوع اهمیت دارد کتابی نوشته دنیل ام‌وگنر و کورت گری درباره احساسات و شناخت آنها است.

ما هرگز نمی‌توانیم به طور مستقیم درون ذهن‌های دیگران را تجربه کنیم، پرسش‌های بسیاری دربارهٔ آن‌ها در اساس بدون پاسخ می‌مانند. آیا مزهٔ توت فرنگی برای شما با دیگری یکی است؟ آیا رنگ آبی که شما می‌بینید برای دیگری هم همین رنگ است؟ شاید وقتی شما به آسمان نگاه می‌کنید، رنگی را می‌بینید که دیگری آن را زرد می‌بیند. اگر مرد باشید، هرگز درد زایمان را درک نخواهید کرد. اگر زن باشید، هرگز درد ضربه به نقطهٔ حساس بدن را درک نخواهید کرد.

نکتهٔ اساسی‌تر از عدم اطمینان از تجربیات خاص دیگران این است که شما هرگز نمی‌توانید حتی از وجود ذهن در دیگران مطمئن باشید. ممکن است شما تنها اندیشه در کل دنیا، تنها موجود دارای درک در میان جماعتی از افراد بدون ذهن یا تنها شخص اندیشمند درون یک ماتریکس کامپیوتری باشید.

درباره کتاب باشگاه ذهن

نویسندگان کتاب در این اثر ایده باشگاه ذهن را مطرح می‌کنند. باشگاه ذهن مجموعه‌ای ویژه از وجودهایی است که می‌توانند اندیشه و احساس داشته باشند و انسان‌ها اولین اعضای این باشگاهند اما ایا حیوانات و گیاهان و جنین‌هایی که هنوز متولد نشده اند هم ذهن دارند؟

در کتاب باشگاه ذهن عقاید جدید، داستان‌های باورنکردنی و بالاترین دانش مادرباره ذهن آشکار می‌شود. همچنین، این صفحات نشان می‌دهند چرا درک ذهن بسیار اهمیت دارد، از رعد و برق طوفان اختلافات گرفته تا از دست دادن و گاهی یافتن دوبارهٔ کسی که دوست می‌داریم. در این اثر خواهید دید که جهان ذهن‌ها به ندرت آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد.

خواندن کتاب باشگاه ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر علاقه دارید با دنیای پیچیده ذهن و احساسات آشنا شوید و بدانید چه کسانی می‌تواند عضو باشگاه ذهن شوند این کتاب را بخوانید.

جملاتی از کتاب باشگاه ذهن

در قرن هفدهم، بلز پاسکال، فیلسوف فرانسوی تلاش می‌کرد تصمیم بگیرد به خدا اعتقاد داشته باشد یا خیر. او به جای این که در جستجوی یک نشانه به آسمان خیره شود، به منطق نگاه کرد. او یک جدول یا ماتریکس کوچک طراحی کرد تا به او کمک کند تصمیم بگیرد. او جدول را بر این اساس که آیا به خدا اعتقاد داشته باشد یا خیر به ردیف‌های افقی تقسیم کرد. اولین ردیف نشانگر «اعتقاد به خدا» و آخرین ردیف نشانگر «عدم اعتقاد به خدا» بود. سپس جدول را بر اساس این که آیا خدا وجود دارد یا خیر به ستون‌های عمودی تقسیم کرد. ستون اول نشانگر «وجود ندارد» و ستون آخر نشانگر «وجود دارد» بود.

ابتدا پاسکال با خود فکر کرد چه می‌شود اگر خدا وجود نداشته باشد. اگر او به اشتباه به خدا اعتقاد داشته باشد، احساس می‌کند مجبور است زندگی متظاهرانه‌ای در پیش گیرد و از تجربیات لذت بخش اما گناه آلود بسیاری مانند رفتن به لاس وگاس یا شراب فرانسوی چشم‌پوشی کند. سپس در پایان زندگی ریاضت‌کشانهٔ خود بدون خدایی که زندگی پس از مرگی برایش فراهم کند، مرگ برایش همانند پایان داستان خواهد بود. به این داستان امتیاز ۸۰- داد که به ازای هر سال زندگی در ریاضت یک نمرهٔ منفی داده بود. در مقابل، اگر خدا وجود نداشته باشد و پاسکال به حق به آن اعتقاد نداشته باشد، او هشتاد سال پرفساد و پرلذت با گناهانی پروسوسه خواهد داشت که دارای ۸۰+ امتیاز بود.

فهرست کتاب باشگاه ذهن

مقدمه

فصل اول: به باشگاه خوش آمدید

فصل دوم: حیوان

فصل سوم: ماشین

فصل چهارم: بیمار

فصل پنجم: دشمن

فصل ششم: خاموش

فصل هفتم: گروه

فصل هشتم: مرده

فصل نهم: خدا

فصل دهم: خود

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

Artemis
۱۴۰۲/۰۸/۲۴

آرتمیس دنیل ام وگنر و کورت گری، می دهند چرا ما به برخی حیوانات عشق میدهیم و برخی را می خوریم، چرا انسان ها آن قدر به شدت درباره وجود خدا بحث می کنند، چرا انسان ها می توانن ظالم بشن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ذهن یک حقیقت منفعل نیست بلکه موهبتی است که فردی که ذهن را درک می‌کند، آن را عطا می‌کند. ذهن همان درک است و افراد نه بر اساس آنچه هستند بلکه بر اساس آنچه نشان می‌دهند امتیاز وارد شدن به باشگاه ذهن را می‌گیرند. برای وارد شدن باید نشان دهید که دارای ذهن و اندیشه هستید.
کاربر ۲۶۷۱۸۵۴
ذهن یک حقیقت منفعل نیست بلکه موهبتی است که فردی که ذهن را درک می‌کند، آن را عطا می‌کند. ذهن همان درک است و افراد نه بر اساس آنچه هستند بلکه بر اساس آنچه نشان می‌دهند امتیاز وارد شدن به باشگاه ذهن را می‌گیرند. برای وارد شدن باید نشان دهید که دارای ذهن و اندیشه هستید.
کاربر ۲۶۷۱۸۵۴

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان