دانلود رایگان کتاب ده درس معادشناسی ناصر مکارم شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ده درس معادشناسی اثر ناصر مکارم شیرازی

کتاب ده درس معادشناسی

معرفی کتاب ده درس معادشناسی

در این نوشتار که از سلسله دروس آیت الله ناصر مکارم شیرازی در اصول عقاید اسلامی است، رویکردی کلی به مساله «معادشناسی» و ابعاد مختلف آن صورت گرفته است. در ابتدا به یک سوال مهم اشاره شده است که آیا مرگ پایان زندگی انسان‌هاست و یا اینکه مرگ تفسیری دیگر دارد که به نوعی حیاتی از مقوله دیگر است؟ در پاسخ به این سوال اساسی نگارنده به تبیین مفهوم معاد پرداخته و به این نتیجه می‌رسد که معاد و زندگی پس از مرگ به زندگی دنیای ما نیز مفهوم می‌دهد و عامل مهم تربیت فردی و اجتماعی است. وی همچنین از لحاظ فطری به بررسی مقوله معاد پرداخته و رستاخیز و قیامت را عرصه کامل تجلی عدالت الهی عنوان کرده و معتقد است بارها تجلی رستاخیز را در همین دنیا مشاهده کرده‌ایم. وی بقای روح انسان را دلیل محکمی بر وجود قیامت دانسته و ادله جسمانیت معاد و توصیفی از بهشت و جهنم و تجسم اعمال ارایه نموده است.

نظرات کاربران

Mahdavi
۱۳۹۹/۱۱/۲۰

اگر وقت یا حوصله خواندن کتابهای طولانی یا تخصصی را ندارید،این مورد خوبیه👌.با تفسیر ایات و علم روز و مثالهای عقل پسند،معاد را توجیه میکنه.

lowowisus
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

عالی بود چند نکته داشت که اگه من بخواهم بگویم زیاد میشه پس خودتان بگیرید و نکته هایش را بفهمید

تارا
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

خیلی مفید بود

کاربر ۵۲۸۰۱۶۷ محمد جواد خالویی
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

کتاب خوبی است و سریع تموم میشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
به خدا سوگند، اگر شبها را تا به صبح به جای بستر نرم، بر نوک خارهای جانگداز به سر برم، و روزها دست و پایم در زنجیر باشد و در کوچه و بازار بکشانند، از آن خوشتر دارم که در دادگاه بزرگ پروردگارم حاضر شوم، در حالی که ستمی بر بنده‌ای از بندگان خدا کرده باشم، و یا حقّ کسی را غصب نموده باشم.
Sobhan Naghizadeh

حجم

۵۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۵۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
رایگان