دانلود و خرید کتاب مرد ایده‌آل رابرت الکس جانسون ترجمه سیمین موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرد ایده‌آل اثر رابرت الکس جانسون

کتاب مرد ایده‌آل

معرفی کتاب مرد ایده‌آل

 رابرت‌ ا. جانسون در کتاب مرد ایده‌آل، مؤثرترین راه‌کارهای محبوب بودن در میان زنان زندگی را آورده است.

 درباره کتاب مرد ایده‌آل

رابطه مرد با زن و نیز با زنانگی خودش در طول تاریخ به‌وسیله، آداب ورسوم و قراردادهای اجتماعی تنظیم و برقرار شده است. اما اخیرا مردان توانسته‌اند توانایی و تصمیم‌گیری‌های شخصی خود را افزایش دهند که این خود گامی بزرگ در عرصه تکامل است. این تصمیم‌گیری و آزادی همان‌قدر جدید است که خود دنیای معاصر. درنتیجه این توانایی و تصمیم‌گیری نیاز به آگاهی مناسب خود دارد که پیش از این هرگز تجربه نشده است. زیرا راه‌هایی که برای مرد بدوی ثابت و مطمئن بوده است برای مرد امروزی نامطمئن و بی‌ثبات است. تا آن اندازه که انتخاب‌های متعددی را پیش‌روی آن‌ها قرار داده است. این انتخاب‌ها آن‌قدر زیادند که باعث گیجی شده‌اند.

رابرت‌ ا. جانسون در این کتاب راهکارهایی را پیشنهاد داده است که به کمک انها مردان بتوانند توانایی ها و تصمیم‌گیری‌های خود را به عنوان یک مرد امروزی تقویت کنند و محبوبیت خود را در نظر همسران خود و به طور کلی جنس مخالف افزایش دهند.

او در دو بخش کلی با نام‌های موهبت‌های عناصر زنانه و ابهام و آلودگی عناصر زنانه دو چالش بزرگ مردان را مطرح می‌کند و برای آن راهکار ارائه می‌دهد. موهبت‌های عناصر زنانه در این کتاب به عنوان عناصری که خوشبختی مرد را تضمین می‌کنند مطرح شده‌اند و ابهام این عناصر به عنوان چالش‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که مردان امروزی برای مرد شدن به آنها نیاز دارند.

 خواندن کتاب مرد ایده آل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مردان و به ویژه مردان جوان تحصیلکرده مخاطبان اصلی این کتاب‌اند. 

جملاتی از کتاب مرد ایده‌آل

در قدیم، مرد با راهنمایی والدینش ازدواج می‌کرد و زندگی خانوادگی کاملا سنتی و کلیشه‌ای داشت و به‌ندرت ممکن بود که به آزادی در این انتخاب فکر کند. اگر از مردان جوامع سنتی بخواهید که حدود آزادی‌شان را درباره انتخاب همسر و چگونگی ازدواج بیان کنند، خواهید دید که آزادی آن‌ها همان اندازه است، که آزادی دارند، از نیروی جاذبه زمین بهره‌مند شوند. در واقع مردان جوامع سنتی هیچ‌گونه آزادی درمورد انتخاب همسر و تعیین نوع ازدواج نداشتند. من حتی یک هندوی سنتی را نمی‌شناسم که رضایت خود از ازدواجش یا حتی سعادتش در این زمینه را مورد سؤال قرار بدهد. چنین پرسش‌هایی به‌ندرت در جوامع سنتی مطرح می‌شود. تکامل منتظر عصر ما شد تا آزادی رابطه را ابداع کند. از آنجا که مرد امروزی آرمان آزادی را به چنگ آورده، برای اجتناب از دام‌های قدرتمند و معمول در روابط امروزی ما، باید بینشی به همان قدرت داشته باشد، تا در این دام‌ها نیافتد.

در هر صورت مردان کمی، توانایی درک اهمیت زنانگی در زندگی درونی و بیرونی خود را دارند. تقریبآ تمام احساس ارزش، امنیت، شادی، رضایت، تعلق و سعادت مرد از طبیعت زنانه درونش ناشی می‌شود. اگر خداوند زن و مرد را آفرید و قدرت یکسان به آن‌ها داد (من دوست دارم واژه مهم دنده در داستان خلقت حوا در سفر پیدایش را به‌عنوان «پهلو» یا «نیمه» ترجمه کنم)، نیمه ظریف و لطیفی که قلمرو زنانگی را تشکیل

می‌دهد به اندازه قلمرو مردانگی قدرتمند است. معمولا مردان باتکبر تمام فکر می‌کنند که قدرت، دارایی و تسلط است که برایشان سعادت به‌بار می‌آورد. اما این‌طور نیست. سعادت یعنی زنانگی وجود مرد، یعنی کیفیتی احساسی که معمولا مرد برای کشف آن باید تلاش کند.

بدون مردانگی خوب، مرد در واقع ضعیف، ناکارآمد و بی‌مصرف می‌ماند، اما این زنانگی است که منبع قدرت و معنا و ارزش اوست. او برای یافتن این کیفیت کمیاب باید به درون و بیرون نگاه کند، آن‌گاه هم زنانگی درونی و هم زنانگی بیرونی را با جستجوی خویش خواهد یافت. درک وجوه درونی زنانگی مرد برای او دشوار است زیرا ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که مهارتی در بررسی دقیق این چیزها وجود ندارد. تشخیص وجوه بیرونی زنانگی ــ یعنی مادرزن، خواهر و دختر مردــ به‌مراتب آسان‌تر است.

فهرست کتاب مرد ایده‌آل

مقدمه: زن بودن نیاز مرد شدن

بخش یک: موهبت‌های عناصر زنانه

بخش دو: ابهام و آلودگی عناصر زنانه

نتیجه‌گیری

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

مریم غفار
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

کتاب خوبی در زمینه ی درک جنبه ی زنانه ی مردان میباشد. مختصر و مفید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
در قدیم، مرد با راهنمایی والدینش ازدواج می‌کرد و زندگی خانوادگی کاملا سنتی و کلیشه‌ای داشت و به‌ندرت ممکن بود که به آزادی در این انتخاب فکر کند.
Dexter
مردان و زنان در جستجوی تجارب متفاوتی در یکدیگرند! مرد در جستجوی تأیید، گرما، ملایمت و مهربانی است تا آن‌ها را به مردانگی مستقیم خود بیفزاید. عطش مرد برای درک شدن یکی از قوی‌ترین نیازهای کل شخصیت اوست. کسب تأیید یا طلسم یا حتی یک کلمه همگی جان و روح معنا برای او هستند. فیلم‌های سینمایی و رمان‌های بی‌شماری حول عطش قهرمان برای تأیید و تحسین شدن و کسب اعتبار از سوی محبوب می‌چرخد. بخش اعظم خشونت مرد صرفآ راه ناشیانه و نخراشیده درخواست این اعتبار است.کوچکترین حرف ناخوشایند از جانب بانویش می‌تواند پیروزی را درنظر مرد به خاکستر تبدیل کند، زنان از این سازوکار وجود مرد چندان آگاه نیستند و به‌ندرت می‌دانند که چه قدرتی روی او دارند. آنیمای مرد در ابعاد درونی‌اش از همان قوانین ولی به شکل نامحسوس‌تر پیروی می‌کند. در این قلمرو مرد تابع خلق‌وخوی خود است ـیعنی همان
امیر عباس پور
اما با فرهنگی که قوی‌ترین نماد مردانگی‌اش تصویر گاوچران است چه‌کار می‌توانید بکنید؟ نیمی از واژه کاو بوی یا گاوچران یعنی کاو (گاو ماده) مؤنث است و نیم دیگر یعنی بوی (پسر) نابالغ است. چرا به‌جای کاوبوی، نمی‌گوییم بول‌مان؟
مریم غفار
در هر صورت مردان کمی، توانایی درک اهمیت زنانگی در زندگی درونی و بیرونی خود را دارند.
Dexter
وظیفه هر مرد جوانی را به‌سادگی می‌توان هنر تحول عقده مادرش به کهن‌الگوی مادر دانست. انجام دادن این کار به‌مفهوم تبدیل خصوصیات ارتجاعی و آه‌وناله‌کن خودش به احساس امنیت در زندگی و قدرت کسب موفقیت است. مردی که از حمایت کهن‌الگوی مادر برخوردار است بینش شگفتی از قدرت و توانایی دارد.
امیر عباس پور
. راه‌حل ایده‌آل، ازدواج کردن با زنی است که معرف یکی از تصاویر آنیمای مرد باشد تا مرد بتواند در زندگی واقعی توان خود را به ظهور رساند و خودش را پیدا کند. یکی از وظایف فرهنگی بزرگ عصر ما یافتن راه‌حل خلاق برای آنیمای دوگانه مرد است.
امیر عباس پور
وای به حال خانه‌ای که مرد عقده مادر حل نشده‌اش را روی زنش متمرکز کند. زن بیچاره هیچ کاری را نمی‌تواند درست انجام بدهد. او هر قدمی که بخواهد بردارد با مانع مواجه می‌شود و باید با بدبینی مفرط و گرایش مخرب و واپس‌گرایانه شوهرش بجنگد.
Zohreh
زن خواهان چیزهای بسیار متفاوتی از مردانگی است. ثبات، امنیت، شکل، نظم، وضوح و آزادی در واقع نیازهای او از مرد خویش‌اند. مرد اغلب اوقات قادر نیست این‌ها را بشنود و چنان از طرح‌های بزرگ و چشم‌اندازهای بی‌پایه لاف می‌زند که با عدم‌درک توانایی‌های خویش به‌طرز وحشتناکی زن را زخمی می‌کند. مردان و زنان اغلب اوقات مثل کشتی‌هایی هستند که در تاریکی بدون دیدن یا درک یکدیگر از کنار هم می‌گذرند. اگر بخواهیم روابط‌مان از عزت و آزادی لازم در این عصر برخوردار باشد، باید بر تاریکی عدم‌درک فائق شویم. هرکس عمدتآ با عدم‌درک نیازهای خاموش دیگری به او ضربه می‌زند و زخمی‌اش می‌کند. شنیدن نیازهای عجیب و غریب شریک زندگی خود به‌مفهوم نبوغ ناب در رابطه است.
امیر عباس پور
ترک تاریکی عقده مادر و تفحص در قلمرو متعالی کهن‌الگوی مادر وسیله موفقیت و پیروزی است. در حالی که عقده مادر برای مرد جوان بسیار خطرناک است، کهن‌الگوی مادر طلایی ناب است و خود قلمرو پرورش قدرت و حمایت در زندگی است زیرا کهن‌الگوی مادر در همه جا و همه وقت همراه ماست و ما را احاطه کرده است همانند هوایی است که تنفس می‌کنیم، آبی که می‌نوشیم و یا کل جهان فیزیکی است که از ما حمایت می‌کند. بدون کهن‌الگوی مادر، ما حتی یک ثانیه زنده نمی‌مانیم. کهن‌الگوی مادر، کل دنیای مادرانه با جوهر الهی آن، دنیایی قابل‌اتکاء، پرورش‌دهنده و خیرخواه است.
امیر عباس پور
تقریبآ تمام احساس ارزش، امنیت، شادی، رضایت، تعلق و سعادت مرد از طبیعت زنانه درونش ناشی می‌شود.
احسان رضاپور

حجم

۵۲٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۵۲٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان