دانلود و خرید کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس رضا مهریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس اثر رضا مهریزی

کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس

نویسنده:رضا مهریزی
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۳.۴از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس

رضا مهریزی در کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس، هفت دین هندویی، بودایی، کنفسیوس، زرتشتی، یهود، مسیحیت و اسلام را از طریق متون مقدس‌شان بررسی کرده است.

برای بررسی یک دین همان‌گونه که نمی‌توان تنها بر پایه مطالعه کتاب یا کتب مقدس آن دین به شناخت کاملی رسید، بدون بررسی آن‌ها نیز نمی‌توان داعیه شناخت درست و کامل دینی را داشت، از این رو متون مقدس هر دین از مهم‌ترین منابع مطالعه یک دین است زیرا تعالیم اصلی و محوری یک دین در متون مقدس آن مطرح می‌شود و از طرفی قرائت‌ها و تفاسیر متعدد و متفاوتی که از یک متن واحد می‌شود خود عامل اصلی در پیدایش فرقه‌ها و مذاهب در داخل یک دین است.

درباره کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس

مهریزی در این کتاب متون مقدس درجه یک ۷ دین بزرگ (هندویی، بودایی، کنفوسیوس، زردشتی، یهود، مسیحیت و اسلام) به طور مستقل بررسی کرده است. همچنین بخش دیگری از کتاب هم به مقایسه متون و کتب مقدس دیگر ادیان با قرآن اختصاص دارد.

خواندن کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دانشجویان و پژوهشگران رشته الهیات و ادیان و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از مطالب کتاب حاضر استفاده کنند.

جملاتی از کتاب آشنایی با کتاب‌های مقدس

دانستیم که کتاب مقدس مسیحیان دو بخش دارد: عهد عتیق و عهد جدید؛ با عهد عتیق که بین مسیحیان و یهودیان مشترک است، آشنا شدیم و اینک به عهد جدید می‌پردازیم که ۴ بخش دارد.

۱- زندگی‌نامه و سخنان حضرت عیسی (ع): این بخش مشتمل بر چهار انجیل – به معنای بشارت و مژده- است، که گفته می‌شود «متی»، «مرقس»، «لوقا» و «یوحنّا» آن‌ها را نگاشته‌اند. در واقع این چهار کتاب سیره عملی و گفتاری حضرت عیسی (ع) هستند که این افراد آن را روایت می‌کنند.

سه انجیل نخست سبکی یکسان دارند و مطالب مندرج در آن‌ها هماهنگ است و با فرهنگ یهودی اختلاف چندانی ندارند. در این سه انجیل، از الوهیت حضرت عیسی سخنی نیست. انجیل چهارم- یوحنّا- از نظر مطالب با سه انجیل دیگر متفاوت است و با فرهنگ یهودی سازگاری ندارد و در آن، الوهیت حضرت عیسی مطرح شده است. سه انجیل نخستین- متی، مرقس، لوقا- به اناجیل همنوا (Synoptic) نیز معروفند.

۲- مسافرت‌های تبلیغی، مبلّغان مسیحی: در این بخش، تنها یک کتاب به نام "اعمال رسولان" وجود دارد که اقدامات حواریون به ویژه پولس را بیان می‌کند...

نظرات کاربران

Hadith
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

این کتاب در مورد ادیان و شناخت آنها نیست. من هم به اشتباه و توقع اینکه مقایسه ادیان باشد کتاب را دریافت کردم اما متوجه شدم که مقایسه کتابهاست همان طور که روی جلد نوشته

کاربر 1532433
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

کتابی در مورد ادیان که بسیار غیر منسجم ومی باشد .بهتر بود ابتدا در مورد هر دین توضیحاتی داده میشد بعد به شرح مختصر کتاب های هر دین پرداخته میشد .

Amini
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

کتاب خوبی بود برای اطلاع اولیه ای از دین ها کلا کتاب داشت کتاب های ادیان را با هم مقایسه می کرد

علی قره خانی
۱۳۹۹/۰۶/۱۶

۵

rezahamdollhi
۱۳۹۹/۰۸/۰۷

واسه کتاب پول میخواد آخه یک دانش آموز از کجا باید پول بیاره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
- برای آن کس که بیدار است، شب بسی دراز است؛ و برای آن‌کس که خسته است یک فرسنگ نیز راهی بس دراز است؛ همچنان زنجیره دایره وجود برای آن کس که از آیین حقیقی بیگانه است، بسی دراز است.
Anahid
- آگاهی راهی است که به بیمرگی می‌رسد و ناآگاهی راه مرگ است. آنان که آگاهند نمی‌میرند؛ ناآگاهان زین پیش مرده‌اند.
Anahid

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان