دانلود و خرید کتاب شاهزاده ربوده‌شده دن توترو ترجمه محمد طیب‌طاهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاهزاده ربوده‌شده اثر محمد طیب‌طاهر

کتاب شاهزاده ربوده‌شده

نویسنده:دن توترو
انتشارات:نشر آواژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شاهزاده ربوده‌شده

شاهزاده ربوده شده، نمایش‌نامه‌ای فانتزی در یک پرده است. این کتاب به قلم دَن توترو به رشته تحریر درآمده؛ محمد طیب طاهر آن را به فارسی بازگردانده و نشر آواژ منتشر کرده است.


درباره کتاب شاهزاده ربوده شده

دَن توترو نمایش‌نامه شاهزاده ربوده شده را در قرن بیستم میلادی به رشته تحریر درآورده است. لونگ‌فو (پسر کوچک آشپز سلطنتی)، وینگ‌لی (خواهر لونگ‌فو – دختر آشپز سلطنتی)، پرستار سلطنتی، های‌تی (ماهیگیر پیر)، لی‌مو (همسر ماهیگیر)، جوی (شاهزاده ربوده شده، تنها پسر امپراتور)، لی‌می (اُردک دست آموز ماهیگیر)، سرباز اول، سرباز دوم، جلاد و راوی، شخصیت‌های این نمایش‌نامه هستند.

خواندن کتاب شاهزاده ربوده شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه نمایش‌نامه شاهزاده ربوده شده را به علاقمندان ادبیات جهان به ویژه نمایش‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دَن توترو

دَن توترو در سال ۱۸۹۴ در آمریکا به دنیا آمد. او اولین نمایش‌نامه خود را در دوران دبیرستان نوشت و با حضور در تئاتر آلکازار به‌عنوان بازیگر، وارد صحنه‌های حرفه‌ای شد. با گروه‌های مختلفی ماننداُرفیوم و پانتاژ وودویل در سرتاسر آمریکا به روی صحنه رفت. هرچند با شروع جنگ جهانی اول، مسیر هنر را نیمه کاره گذاشت و داوطلبانه به ارتش پیوست. پس از پایان جنگ جهانی و بازگشت به آمریکا تلاش کرد تا به عنوان نویسنده حرفه‌ای، زندگی کند که با مشقت بسیاری برای او همراه بود. توترو نمایش‌نامه شکستن بی‌صدا را براساس تجربیات مادربزرگش از زندگی و مهاجرت از انگلستان به کالیفرنیا نوشت که تا حدودی مورد استقبال قرار گرفت. پرنده‌های وحشی دیگر اثر این نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۹۲۲ منتشر و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. این اثر به‌عنوان یکی از نمایشنامه‌های برتر سال ۱۹۲۵ معرفی شد و از آن فیلمی با عنوان زوج تنها در سال ۱۹۳۴ در هالیوود ساخته شد. پس از آن دَن توترو مرد توجه هالیوود قرار گرفت. نگهبان غمگین، کنت مونت کریستو و شیطان و دانیل وبستر از موفق‌ترین فیلم‌نامه‌های او به‌شمار می‌روند.

باید خاطرنشان ساخت توترو با وجود موفقیت و شهرت در هالیوود، هیچ‌گاه ارتباط خود را با تئاتر قطع نکرد. از جمله مهم‌ترین نمایشنامه‌های وی می‌توان به پرنده‌های وحشی، دوباره زندگی، طبل‌های دوردست، شکست سکون، در تاریکی و مرواریدها اشاره کرد. این هنرمند آمریکایی در سن ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان