دانلود و خرید کتاب مشکات دل محمدصالح کمیلی خراسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشکات دل اثر محمدصالح کمیلی خراسانی

کتاب مشکات دل

معرفی کتاب مشکات دل

کتاب مشکات دل نوشته محمدصالح کمیلی خراسانی است. این کتاب شرح کتاب المطالب السلوکیه (درس گفتارهای سلوکی) آیت الله حاج شیخ محمدصالح کمیلی خراسانی است.

درباره کتاب مشکات دل

استاد معظم، سالک الی الله حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی در هشتم مرداد ۱۳۲۰ شمسی مطابق با پنجم رجب المرجب ۱۳۶۰  قمری در شهر مقدس سامرا و تحت ولایت و هیمنۀ امامین همامین مولانا علی الهادی النقی و مولانا حسن الزکی العسکری(ع) و در بیت علم و فضیلت پا به عرصۀ وجود نهادند. ایشان فرزند مرحوم آیت الله حاج شیخ حسن کمیلی خراسانی(ره) از عباد و اخیار معاصر هستند که سال ها در شهر مقدس سامراء ملجأ و پناه زوّار و مستضعفین بودند.

مطالب این کتاب و بیشتر بیانات استاد دربارۀ روش های عملی برای رسیدن به معرفت حقیقی نفس انسانی است. روش حضرت استاد در نگارش و جمع آوری کتاب به دو بخش کلی تقسیم می‌شود: بخش اول شامل مطالبی است که بر اساس تجربیات شخصی و مسائل سلوکی از استاد معظم خویش حضرت سید هاشم حداد رضوان الله تعالی علیه، در مدت بیست و چهار ساله شاگردی آن بزرگ مرد الهی آموخته و به کار بسته و از فواید آن بهره‌مند شده است. درس گفتارهای حاضر، ناظر به شرح و توضیح مطالب بخش اول کتاب است. این معارف ناب کم نظیر که در عین شیوایی و سادگی بیان شده است، برگرفته از عالی‌ترین مضامین عرفان عملی شیعی است که تماماً ریشه در آیات الهی و روایات معصومین(ع) داشته، و تحت القائات و تربیت باطنی حاج شیخ سید هاشم حداد رحمت الله علیه تحصیل گردیده است، که خود شاگرد عارف موحد و فقیه جامع الشرایطی مانند آیت الله سید علی قاضی رضوان الله تعالی علیه بوده است، علاوه بر این حضرت استاد کمیلی حفظه الله سالیان فراوانی از عمر خود را در حوزه های علمیه نجف اشرف و قم به تحصیل علوم و معارف دینی صرف نموده، و از جهت فهم روایات و استنباط احکام و استخراع فروعات از اصول، مجتهد هستند.

نگارش مطالب کتاب، فراتر از دسته بندی موضوعی و چینش ترتیبی، روح واحد کلی دارد که همانا بیان اهم مسائل عملی سلوک معتدل و تبیین ویژگی های سالک راستین است. مراد از سلوک معتدل سلوکی است که به دور از افراط و تفریط های روحی و مزاجی، و با اجتناب از عمل به دستورات ابداعی غیر مأثور از ناحیه قرآن و سنت، مبنای اندیشه و عمل خویش را کلام وحی و سنت و سیره حضرات معصومین(ع) قرار داده، و در پی آن است که با شکوفایی همه جانبه تمام استعدادها و قوای الهی، انسان لیاقت تلبس به خلعت خلیفت اللهی را دریابد. سالک راستین کسی است که در ظاهر و باطن و در عقیده و عمل، خود را تحت اشراف و عنایات حضرات معصومین(ع) مشاهده کند و با توسل به مقام عظمای ولایت الهیه ایشان درصدد بهرهمندی از مصدر ولایت کلیه الهیه برآید و با اعلی درجه عرفان، که فنای در ذات لایزال ربوبی و بقاء بالله است، دست یابد.

در دسته بندی کلی مطالب این کتاب به چهار دسته تقسیم می شود:

۱. دستورات سلوکی

۲. توصیه های عمومی اهل سلوک

۳. ویژگی های سالک راستین

۴. ویژگی های سلوک راستین

خواندن کتاب مشکات دل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سیر و سلوک و رستگاری پیشنهاد می‌کنیم.

به سوی دوست
جواد آقاملکی تبریزی
سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، مقدمه شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السّلام (جلد سوّم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
شرح اسماءالحسنی
آیت‌الله سیدعزیزالله امامت کاشانی
در محضر خوبان
مرتضی کرامتی مشکینی
ادب سیر
سیدمحمدجواد وزیری فرد
پندهای آسمانی
واحد پژوهش نشر نور معارف
تمنای قبسی از آتش طور؛ برای معرفت مجدالهی و ولی کبریا، علی مرتضی علیه‌السلام
ح‍س‍ی‍ن‌ درگ‍اه‍ی‌
سر دلبران
وحید مبشر کاشانی
رساله لقاءالله
میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
ره آورد آسمان (جلد اول؛ توکل و رضا)
سیدمحمدجواد وزیری فرد
سلوک اخلاقی
علی نصیری
کوثر زهد
سیدمحمدجواد وزیری فرد
فیض روح القدس
سیدمحمدجواد وزیری فرد
به رنگ پروانه
نوشین زمانی
درگاه گشایش
سیدمحمدجواد وزیری فرد
آیینه رخ دوست
سیدمحمدجواد وزیری فرد
از بندگی تا پادشاهی
سیدمحمدجواد وزیری
ره آورد آسمان (جلد دوم؛ متحابین)
سیدمحمدجواد وزیری فرد

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۷۰۹۵۳
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

خیلی عالیه بشرط اینکه مقدمه عرفان داشته باشی

میرزا ابراهیم
۱۴۰۱/۰۱/۲۲

در عرفان و حرکت به سوی خدا کتاب کم نظیریه. استاد کمیلی هم استاد بی نظیری هستند. کتابی بسیار روان و در موضوعات هم خیلی خوب مسائل رو توضیح می دهند.

محمد جواد پورمحمد
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

سلام بنده توفیق شاگردی ایشان را داشتم کتابهای ایشان را باید مثل یک گنج حفظ کرد چون شما رو از مسیرهای خطرناک سیر و سلوک بصورت سالم و درست عبور میدهد و درباره متن کتاب بگویم که بسیار روان و

- بیشتر
لا اله الا انت
۱۴۰۲/۰۲/۰۹

کتاب واقعا جالب و دوست داشتنی هست متن روان و ساده و درعین حال پرمغزی داره پیشنهادمیکنم برای هر کسی که تشنه خداست و راه خدا ، این کتاب و امثال آن میتونن کمک خیلی خوبی باشن

خلیلی
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

کتابی عالی است ولی خواندن آن به همه توصیه نمی شود. باید مقدماتی قبل از آن گذرانده شود و بهتر است زیر نظر استاد اخلاقی حاذق و مورد تایید، مطالعه گردد.

aeaxti
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

بسیار عالی لذت بردم.

کاربر 6560405
۱۴۰۲/۰۹/۰۹

کتاب قیمت ندارد عالی است حتما بخوانید اما مشکلی داره که طاقچه باید حل کند یک دفعه می پرد اول کتاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۳۸ صفحه

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۳۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان