دانلود و خرید کتاب پارلمان ملی محمدامین نژد نجفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پارلمان ملی اثر محمدامین نژد نجفیان

کتاب پارلمان ملی

انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پارلمان ملی

دکتر محمدامین نژد نجفیان در کتاب پارلمان ملی به بررسی سمت‌گیری‌های سیاسی مجلس اول شورای ملی ایران می‌پردازد. مجلش اول شورای ملی ثمره تلاش آزادی‌خواهان دوره مشروطه بود که منجر به تغییر شیوه کشورداری ایران به دموکراسی پارلمانی شد. نشر علم کتاب پارلمان ملی اثر محمدامین نژد نجفیان را منتشر کرده است.


درباره کتاب پارلمان ملی

محمدامین نژد نجفیان در کتاب پارلمان ملی به بررسی شکل‌گیری مشروطیت در ایران و جنبه‌های مختلف آن می‌پردازد. دوره پارلمان ملی یکی از ادوار مهم و پرحادثه تاریخ ایران به‌شمار می‌رود. مهم‌ترین دلیل اهمیت این دوران، نجات ایران از استبداد و حکومت مطلقه به دموکراسی بود. مهم‌ترین ثمره و نتیجه انقلاب مشروطه تاسیس نهاد مجلس شورای ملی بود. در واقع با تشکیل اولین دوره‌ی مجلس، شیوه‌ی کشورداری ایران از حالت استبداد فردی به وضعیت دموکراسی پارلمانی تغییر یافت.

مجلس اول را مولود مشروطه می‌دانند، این مجلس ثمره تلاش‌های مردم و نهضت‌های مردمی بود که برای تحقق آزادی تلاش کرده بودند. همچنین از زاویه‌ای دیگر مجلس اول را قوام دهنده مشروطیت ایران می‌دانند، به این خاطر که با تصویب قوانین پایه و اساسی و تثبیت مناسبات دموکراتیک، مشروطیت را از جنبشی صرف به یک نهاد تبدیل ساخت.

جملاتی از کتاب پارلمان ملی

پس از امضای نظام‌نامه انتخابات توسط شاه، روند انتخاب نمایندگان شروع شد. در تهران، انتخاب وکلا در مدرسه‌ی نظام صورت می‌گرفت و تا ۱۴ شعبان ۱۳۲۴ ق. ۵۴ نماینده برگزیده شدند و در ۱۸ شعبان با نطق شاه مجلس اول رسماً افتتاح شد. افتتاحیه مجلس در مدرسه‌ی نظام بود، چون باغ بهارستان- را که برای مجلس معین شده بود- بعضی نواقص و تعمیرات داشت، چنین مقرر شد که در این چند روزه‌ی آخر ماه شعبان، چند جلسه در مدرسه‌ی نظام برقرار شود تا نواقص بهارستان مرتب گردد و در غره‌ی رمضان مجلس به بهارستان منتقل گردید. در روند انتخابات مشکلاتی پدیدار شد که به خصوص در شهرستان‌ها این امر شدیدتر بود. به همین دلیل مجلس با منتخبین تهران شروع به کار نمود و وکلای شهرستان‌ها به تدریج وارد مجلس می‌شدند. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب پارلمان ملی بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

خواندن کتاب پارلمان ملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر علاقه‌مند به تاریخ و وقایع سیاسی ایران هستید و می‌خواهید بدانید چگونه رسیدن به نظام دموکراتیک در ایران محقق شده است، خواندن کتاب پارلمان ملی را به شما توصیه می‌کنیم. با خواندن این کتاب با یکی از پرحادثه‌ترین و مهم‌ترین ادوار تاریخ ایران آشنا خواهید شد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

حجم

۴۵۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان