دانلود رایگان کتاب ارتباط عاطفی با خداوند آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتباط عاطفی با خداوند اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب ارتباط عاطفی با خداوند

معرفی کتاب ارتباط عاطفی با خداوند

کتاب ارتباط عاطفی با خداوند شامل درس‌گفتارهای آیت‌الله مظاهری در خصوص برقراری ارتباط با خداوند با نظر به سیره‌ی پیامبر و امامان است. موسسه فرهنگی مطالعات الزهرا، این اثر را منتشر نموده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب ارتباط عاطفی با خداوند

چگونه می‌توان ارتباط عاطفی با خداوند برقرار کرد؟ از چه راه‌هایی می‌توان چنین ارتباطی را با خداوند عمق بخشید و وسعت داد؟ آیا ما می‌توانیم مانند پیامبر و امامان و اهل بیت، مدهوش خداوند شویم و ارتباط عمیق قلبی با او برقرار کنیم که در لحظه‌ لحظه‌های زندگی‌مان، یار و یاورمان باشد و در سختی‌ها، مانند سفینه‌ی نجات عمل کند؟ برای رسیدن و حفظ چنین ارتباطی، چطور باید عمل کنیم؟

در کتاب ارتباط عاطفی با خداوند، آیت الله مظاهری در ۱۲ بخش، از زندگی حضرت محمد (ص)، امامان و اهل بیت مثال‌هایی میاورند و با آیات قرآن و احادیث ما را برای شکل دادن به چنین ارتباطی یاری و راهنمایی می‌کنند.

کتاب ارتباط عاطفی با خداوند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ارتباط عاطفی با خداوند برای علاقه مندان به آثار دینی خواندنی و جذاب است.

درباره‌ی آیت‌الله مظاهری

حسین مظاهری در ۲۵ آبان ۱۳۱۲ در تیران استان اصفهان متولد شد. او استاد اخلاق، عضو جامعه مدرسین، زعیم حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید شیعه است. او در مسجد حکیم اصفهان شب‌های جمعه و روزهای ماه رمضان مجالس سخنرانی عمومی دارد و همه روزه در مسجد امیرالمؤمنین بعد از نماز صبح تفسیر قرآن می‌گوید. وی همچنین در مساجد امیرالمؤمنین، حکیم و دارالشفا در سه وقت نماز اقامه جماعت دارد. 

آیت الله مظاهری آثار و تالیفات بسیاری در زمینه‌های متفاوت اعتقادی، فقهی، اخلاقی و اقتصادی اسلامی دارد.

جملاتی از کتاب ارتباط عاطفی با خداوند

در معراج، به پیغمبر اکرم (ص) خطاب شد که گروهی از بندگان به اندازه‌ای غرق در رابطهٔ عاطفی با معبود و محبوب خویش هستند که در عالم ملکوت مدهوش می‌شوند، اعتنا به بهشت ندارند، به نعمت‌های بهشتی و به حورالعین‌ها توجهی ندارند و تمام توجه آنان به ذات باری تعالی است. بهشت، نعمت‌های بهشتی و حورالعین‌ها از آنان شکایت می‌کنند که خدایا! تو ما را برای این بندگان خلق کرده‌ای و ایشان به ما توجه ندارد. خطاب می‌شود که بگذارید بنده‌ام منغمر در ذات من باشد و از اینکه تمام توجّهش به من است، لذّت ببرد. من روزی چندین مرتبه به آن‌ها نظر دارم و در هر نظر، سعهٔ وجودی آنان را افزایش می‌دهم.

بنابراین، ارزش رابطهٔ عاطفی با خداوند متعال بسیار بالاست. از این‌رو، از همهٔ شما عزیزان تقاضا دارم که در جهت برقراری رابطهٔ عاطفی با خدا، به خصوص در دل شب، تلاش کنید و برای درک این توفیق عظیم، دعا نمایید؛ به گونه‌ای که مقید باشید قبل از اذان صبح، یک ساعت چنین رابطه‌ای با خدا داشته باشید و بدانید که خیلی ارزش دارد. ممکن است در ابتدای کار، رابطهٔ عاطفی صرفاً در حدّ خواندن نماز شب و بدون حضور قلب باشد، امّا کم‌کم حضور قلب در همان نماز شب پدید می‌آید و پس از آن، این رابطه مستحکم می‌شود و انسان را به جایگاهی می‌رساند که حاضر است همه چیز را فدای آن کند؛ زیرا لذت این ارتباط و انس معنوی، از دنیا و آنچه در دنیاست، نزد او بالاتر خواهد بود. 

نظرات کاربران

دلتنگِ ماه
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

همانطور که از اسم کتاب نمایان است،پر است از عاطفه و احساس ... در این روزهای باقی مانده از ماه رحمت،بهره ببرید از عشق و عاطفه و احساسی که این کتاب به شما می دهد. التماس دعا...

Nasrin mohseninia
۱۳۹۸/۰۹/۱۰

عجب کتاب فوق العاده ای 🌟🌟🌟🌟🌟 حتما بخونید

🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

کتاب در مورد دوستی با خداونده،، فرمتش epub و رایگانه،یکی از کاربرها تو نظراتش به خوبی کتاب رو توضیح داده،،،، و حتی گفته دوست نداره کتاب تموم بشه... استفاده کنید تا به آرامش برسید

ali
۱۳۹۸/۱۲/۱۵

عالی بسیار خوب پیشنهاد میکنم❤❤❤❤⛦⛦⛦⛦⛦⛦

محمد صادق
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

عالی

کویر
۱۴۰۰/۰۸/۱۵

این کتاب برای دوست داران رابطه عاشقانه با خدا هستن کاربردی و مطالبش فوق العاده ست

کاربر ۱۱۱۴۰۸۷
۱۴۰۰/۰۱/۲۴

برای نزدیک شدن انسان به خداوند بسیار کمک کننده است. نوشتار ساده و روان. خدا پدید آورنده رو خیر دهد.

کاربر 3002367
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

عالیههههه کتابش فوق العاده؛ من هنوز کامل نخوندم اما خیلی کتاب خوب و کاربری هست... به درد سیرو وسلوک هم میخوره و بعضی جاها اشاره به رابطه امام علی یا پیامبرو... با خدا داره که آدم به وجد میاد.. این

- بیشتر
سرباز گمنام مهدی
۱۳۹۹/۱۱/۰۶

واقعا ادم ارتباط عاطفی با خدا میگیره التماس دعا

sokoot
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

حتی یه صفحه خوندنش هم ارزش داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۳)
روزه‌ای که در آن غیبت باشد، روزه‌ای که همراه با فحش باشد، روزه‌ای که در آن تهمت باشد، روزه‌ای که در آن نگاه آلوده و برخورد نامناسب با نامحرم باشد، روزه‌ای که در آن ظلم به دیگران باشد و امثال آن، گرچه از نظر رساله و فقه درست است و قضا و کفّاره ندارد، امّا مقبول خداوند نیست و نمی‌تواند از انسان خلیفة‌الله بسازد.
مادربزرگ علی💝
(یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (ره) ارْجِعی إِلی رَبِّک راضِیةً مَرْضِیةً (ره) فَادْخُلی فی عِبادی (ره) وَ ادْخُلی جَنَّتی) بنده‌ام! چون بهشت، حتّی بهشت عدن و بهشت رضوان برای تو کوچک است، پس جای تو نزد من است. نزد خود من بیا.
آرام
(أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ) کسانی که با خدا رابطهٔ عاطفی دارند، غم و غصّه و دلهره و اضطراب و نگرانی ندارند؛ نه غم گذشته را می‌خورند و نه از آینده نگران‌اند؛ زیرا خدا را دارند. کسی غم و غصّه و نگرانی دارد که خدا را نداشته باشد.
آرام
ارزش رابطهٔ عاطفی با خداوند متعال بسیار بالاست. از این‌رو، از همهٔ شما عزیزان تقاضا دارم که در جهت برقراری رابطهٔ عاطفی با خدا، به خصوص در دل شب، تلاش کنید و برای درک این توفیق عظیم، دعا نمایید؛ به گونه‌ای که مقید باشید قبل از اذان صبح، یک ساعت چنین رابطه‌ای با خدا داشته باشید و بدانید که خیلی ارزش دارد. ممکن است در ابتدای کار، رابطهٔ عاطفی صرفاً در حدّ خواندن نماز شب و بدون حضور قلب باشد، امّا کم‌کم حضور قلب در همان نماز شب پدید می‌آید و پس از آن، این رابطه مستحکم می‌شود و انسان را به جایگاهی می‌رساند که حاضر است همه چیز را فدای آن کند؛ زیرا لذت این ارتباط و انس معنوی، از دنیا و آنچه در دنیاست، نزد او بالاتر خواهد بود. خوشا به حال آن کسانی که حال معنوی دارند و مجالس توبه و دعا را با حال و با سوز و گداز برگزار می‌کنند.
مادربزرگ علی💝
وقتی خدا بر دل کسی حکومت کند، او عاشق خدا می‌شود و بالاترین لذّت برای یک عاشق این است که با معشوق خودش حرف بزند و لذّت بالاتر آن است که معشوق به مکالمهٔ با او توجّه داشته باشد و از آن بالاتر و محبوب‌تر، حرف زدن معشوق با عاشق است.
آرام
ارزش رابطهٔ عاطفی با خداوند متعال بسیار بالاست. از این‌رو، از همهٔ شما عزیزان تقاضا دارم که در جهت برقراری رابطهٔ عاطفی با خدا، به خصوص در دل شب، تلاش کنید و برای درک این توفیق عظیم، دعا نمایید؛ به گونه‌ای که مقید باشید قبل از اذان صبح، یک ساعت چنین رابطه‌ای با خدا داشته باشید و بدانید که خیلی ارزش دارد. ممکن است در ابتدای کار، رابطهٔ عاطفی صرفاً در حدّ خواندن نماز شب و بدون حضور قلب باشد، امّا کم‌کم حضور قلب در همان نماز شب پدید می‌آید و پس از آن، این رابطه مستحکم می‌شود و انسان را به جایگاهی می‌رساند که حاضر است همه چیز را فدای آن کند؛ زیرا لذت این ارتباط و انس معنوی، از دنیا و آنچه در دنیاست، نزد او بالاتر خواهد بود.
🍃🌷🍃
محبّت واقعی بین بنده و خداوند، او را به مقامی می‌رساند که نظیر پیامبر اکرم (ص)، به قدری نسبت به بندگان خداوند محبت می‌ورزد که به دشمنان خود و به آنانی که به ایشان سنگ می‌زنند نیز دعا می‌کند و می‌فرماید: (اَللّهُمَّ اهْدِ قَوْمِی فَإنَّهُمْ لایَعْلَمون) چه کسی می‌تواند چنین رأفت و رحمتی داشته باشد و به این اندازه مخلوقات حق تعالی را دوست بدارد؟ کسی که با خدای خویش رابطهٔ عاطفی و محبّت‌آمیز دارد و در پرتو آن رابطه، به مخلوقات نیز عشق می‌ورزد.
مادربزرگ علی💝
پیامبر اکرم (ص) استغفار داشته‌اند. در حالی که بنابر آیهٔ تطهیر، مافوق عصمت است و اساساً نمی‌شود گناهی برای ایشان تصور کرد. پس استغفار ایشان برای چیست؟ نمی‌دانیم. اما یک چیز می‌دانیم و آن این است که هر که عصمتش بیشتر باشد، به عبارت دیگر هر که معرفتش بیشتر باشد، مقام خضوع و خشوع او بیشتر است. مقام خضوع از ادب ظاهری سرچشمه می‌گیرد و مقام خشوع یعنی دل، ذلیل در مقابل خداوند باشد. و این همان رابطهٔ عاطفی و عاشقانه با خداوند تبارک و تعالی است.
مادربزرگ علی💝
۱. خودسازی یک تأکید مربوط به خودسازی و تهذیب نفس است. در سورهٔ شمس بعد از یازده قسم و چندین تأکید می‌فرماید: (قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکاها (ره) وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها) ۲. دعا تأکید دیگر در مورد دعاست که می‌فرماید: (وَ إِذا سَأَلَک عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیسْتَجیبُوا لی وَ لْیؤْمِنُوا بی لَعَلَّهُمْ یرْشُدُون) در این آیه ضمیر متکلم هفت مرتبه تکرار شده است. و نهایتاً می‌فرماید: رشد شما در دعا و راز و نیاز با خداوند متعال است.
مادربزرگ علی💝
ارتباط با خداوند یا انجام وظایف روزانه؟ نکتهٔ مهم این است که غفلت از وظایف زندگی و غفلت از رابطهٔ عاطفی با خداوند، هر دو مذموم است. باید امیرالمؤمنین (ع) را اسوه قرار دهیم؛ یعنی «رُهبانٌ بِاللَّیل، أسدٌ بِالنَّهَار»؛ راهبان شب و شیران روز باشیم. آن حضرت در طول بیست و پنج سال، بیست و شش مزرعه به دست مبارک خود آباد کرد. اما همین امیرالمؤمنین، هنگامی که نخلستان را برای فقرا آبیاری می‌کرد، پای هر درختی دو رکعت نماز در دل شب می‌خواند و آن‌قدر با خدای خویش مناجات و راز و نیاز می‌کرد که مدهوش می‌شد، از خود بی‌خود می‌شد، در آن لحظات فقط و فقط به خداوند سبحان توجه می‌نمود و به هیچ کس و هیچ چیز دیگری توجه نداشت. اگر تیر هم از پای ایشان در می‌آوردند، متوجه نمی‌شد.
مادربزرگ علی💝

حجم

۱۷۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۷۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
رایگان