دانلود و خرید کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن احمد تشکینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن اثر احمد تشکینی

کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

نویسنده:احمد تشکینی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

دکتر احمد تشکینی دانشیار موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به بررسی و و آسیب‌شناسی سیاست‌های اعتباری در ایران با تاکید بر بخش صنعت، معدن و تجارت پرداخته است؛ حاصل این مطالعات در کتابی با عنوان تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن منتشر شده است.


درباره کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

در کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن، دو جنبه اصلی این سیاست‌ها یعنی نرخ سود تسهیلات و میزان تاثیر آن‌ها بر سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در اثر پیش رو تلاش شده تاثیر سیاست‌های اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن ارزیابی شود. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد مانده تسهیلات اعطایی حقیقی به بخش خصوصی نقش موثری در سرمایه‌گذاری آن‌ها دارد. علاوه بر این از خبرگان پولی، بانکی و صنعتی نیز نظرسنجی صورت گرفته است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد سهمیه‌بندی اعتبارات بانکی، تسهیلات تکلیفی و یارانه سود، نقش غیر موثری در تحریک سرمایه‌گذاری بخش معدن دارند. همچنین باید تاکید کرد تلفیق منابع دولتی با منابع بانکی و وجوه اداره شده، نقش موثرتری در تحریک سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن به جا خواهند گذاشت. درمجموع پس از مطالعه تحقیقات صورت گرفته متوجه می‌شویم که چون میزان تسهیلات موثرترین عامل افزایش سرمایه‌گذاری است، لذا سیاست‌گذاری مبتنی بر کنترل نرخ سود بانکی باعث کاهش عرضه اعتبارات شده و دسترسی به منابع اعتباری را کاهش می‌دهد.

خواندن کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن را به تصمیم‌گیران عرصه‌ سیاست‌های پولی و مالی کشور و همچنین مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

کینز در بررسی رفتار سرمایه‌گذاران، نرخ بازدهی نهایی و بازده داخلی سرمایه را به‌عنوان عوامل اصلی تاثیرگذار بر تصمیمات سرمایه‌گذاری مطرح می‌کند. در نظریه کینز بازده نهایی سرمایه نرخ تنزیلی است که ارزش فعلی مجموعه عواید انتظاری سالانه حاصل از دارایی‌های سرمایه‌ای را طی عمر مفید این دارایی‌ها معادل قیمت عرضه سرمایه می‌کند. افزایش نرخ بازدهی نهایی سرمایه رابطه معکوسی با ارزش فعلی عواید انتظاری ناشی از به‌کارگیری سرمایه دارد. بدین جهت سرمایه‌گذاری را تابعی معکوس از نرخ بازدهی نهایی سرمایه تعریف می‌کند. از نظر کینز سرمایه‌گذاری واقعی تا جایی تحقق پیدا می‌کند که نرخ بازدهی نهایی سرمایه بالاتر از نرخ واقعی بهره بازار باشد. درواقع نرخ واقعی بهره بازار در نظریه کینز همان قیمت عرضه سرمایه است و معیاری مناسب برای ارزیابی هزینه فرصت از دست رفته منابع مالی برای خرید کالاهای سرمایه‌ای است.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست مطالب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

• فصل اول: مبانی و چهارچوب نظری سرمایه‌گذاری و توسعه مالی

• فصل دوم: مقایسه ساز و کار تعیین و میزان نرخ سود تسهیلات حقیقی در ایران با کشورهای منتخب

• فصل سوم: آسیب‌شناسی ارتباط سیاست اعتباری و سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

• فصل چهارم: نظرسنجی از خبرگان درخصوص ارتباط سیاست اعتباری و سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

• فصل پنجم: طراحی و برآورد مدل تجربی آثار نرخ سود تسهیلات و میزان تسهیلات بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن

• فصل ششم: خلاصه، جمع‌بندی و توصیه‌های سیاستی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان