دانلود و خرید کتاب اندیشه‌های ناب؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها (دفتر دوّم: سیمای زن در اسلام) آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه‌های ناب؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها (دفتر دوّم: سیمای زن در اسلام) اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب اندیشه‌های ناب؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها (دفتر دوّم: سیمای زن در اسلام)

معرفی کتاب اندیشه‌های ناب؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها (دفتر دوّم: سیمای زن در اسلام)

کتاب اندیشه‌های ناب، شامل پرسش‌های پرسیده شده از مرجع عالیقدر حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) و پاسخ‌های ایشان به سوالات مطرح شده است. دفتر دوم کتاب اندیشه‌های ناب به سیمای زن در اسلام می‌پردازد. کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم) توسط مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (سلام‌الله علیها) منتشر شده است.


درباره کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم)

مجموعه‌ی «اندیشه‌های ناب»، کوششی است در راستای تبیین مسائل و معارف دینی، که در قالب پرسش و پاسخ، تدوین شده است. کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم) تحت عنوان «سیمای زن در اسلام»، منتشر شده و مرجع عالیقدر حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) به سوالات مطرح در زمینه جایگاه زن در اسلام پاسخ داده و بدین ترتیب به شرح و تبیین برخی از ابعاد مهمّ شخصیت زنان از منظر اسلام پرداخته شده است. کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم)، از هشت فصل اصلی تشکیل یافته که در آن، به بیش از یکصد و پنجاه پرسش پیرامون مباحث مختلف مربوط به زنان، توسّط مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» پاسخ داده شده و دارای موضوعات متنوّعی مانند: «خانه و خانواده»، «پوشش و حجاب»، «عفاف، روابط دختر و پسر»، «ازدواج»، «زن و اجتماع»، «زن و شبهات»، «سؤالات فقهی» و «پاسخ به برخی سؤالات پیرامون کنوانسیون محو کلّیه‌ی أشکال تبعیض علیه زنان» است.

خواندن کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر علاقه‌مند هستید با دیدگاه زن در اسلام و نظرات آن نسبت به زن در موقعیت‌های مختلف همچون حضور در خانه، اجتماع و... بیشتر آشنا شوید، خواندن کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم)، به بسیاری از پرسش‌های شما پاسخ خواهد داد، بنابراین خواندن این کتاب نوشته حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم)

آیا زن در تصرّف و بهره‌مندی از دارایی‌های خود، نیاز به اجازه‌ی شوهر یا پدر خود دارد؟ زن در تصرّف و بهره‌برداری از دارایی‌ها و اموال خود، نظیر مرد، مستقل است و اجازه‌ از همسر لازم ندارد. البتّه چنان‌که قبلاً نیز اشاره شد، در فضای خانه و زندگی، باید اخلاق حکم‌فرما باشد، بنابراین هماهنگی در امور، بسیار شایسته و امری پسندیده و اخلاقی است. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب اندیشه‌های ناب (دفتر دوم)، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

نظرات کاربران

seyedfatemi
۱۴۰۰/۰۷/۰۵

برای مطالعه به هرکس پیشنهاد نمی‌شود.چون اندیشه مقام معظم رهبری و نگاهشون به احکام و حقوق زنان متفاوت تر و از نظر من پذیرفتنی تر است اما اگر به کلیت احکام اسلامی در رابطه با زنان اعتقاد دارید مطالعه این کتاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
حدیث شریف «بهشت زیر پای مادران است» به چه معنایی است؟ * معنای این حدیث شریف آن است که احترام به مادر و رعایت حقوق عظیم او، و گرامی داشتن وی، مایهٔ ورود به بهشت است؛‌ و بنابراین لیاقت و سعادت جنّت مرهون پاسداشت حرمت مادران است؛ هم‌چنان‌که خط مشی و نحوهٔ عملکرد و کیفیت ایفاء مسئولیت مادران در تربیت فرزندان اهل بهشت، نقش به سزا و برجسته‌ای دارد. به همین سبب استاد عظیم‌الشّأن ما حضرت امام خمینی (ره)، تعبیر می‌فرمودند: از دامان زن، مرد به معراج می‌رود.
مصطفی
۶۳- آیا فرمایش حضرت فاطمه (س) که: «بهترین چیز برای زن آن است که نامحرم او را نبیند»، با رسیدن زن به کمال منافات ندارد؟ * برترین کمال برای زنان، عفّت و حیا است و مراعات آنان نسبت به این امور، کمالِ روحی آنان را می‌افزاید. همچنین گفتهٔ حضرت زهرا (س) یک جملهٔ اخلاقی و عقلانی است که هرچه تماس دو نامحرم با یکدیگر کمتر باشد، بهتر است.
کاربر ۱۵۴۵۹۴۷
۶۲- آیا در فرهنگ اسلامی، اجازه‌ای دربارهٔ کارکردنِ زن در خارج از خانه صادر شده است؟ * اگر احتمال مفسده‌ای نباشد و بتواند خود را حفظ نماید و از وظیفهٔ خطیر و مسئولیت اصلی خود باز نماند، اشکال ندارد، به‌ویژه در برخی از امور فرهنگی و اجتماعی و آموزشی، ولی اجازهٔ خاصّی هم در این مورد صادر نشده است. البته باید توجّه داشت که کار اساسی زن، یعنی ادارهٔ کانون زندگی و تدبیر شئون منزل و فرزندان، مسئولیتی است که هیچ عِدل و معادلی ندارد.
کاربر ۱۵۴۵۹۴۷
ولی به طور کلّی مواجه نشدن با نامحرم، مگر به اندازهٔ ضرورت، شایسته است؛ چنان‌که قرآن کریم، آن را برای طهارت روح و سلامت قلب مردان و زنان، بهتر می‌داند: (وإِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعًا فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِکمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکمْ وَ قُلُوبِهِنّ)‌
کاربر ۱۵۴۵۹۴۷
پیامبر اکرم (ص) رو به این زن کرده و فرمودند: «ای زن بدان و به همهٔ زنان عالم که تو نمایندهٔ آنان هستی اعلام کن که از نظر اسلام،‌ حُسن تبعّل و مسئولیت سنگین همسرداری به معنای کلّی آن، یعنی ادارهٔ خانه و خانواده و طلب رضایت شوهر و تبعیت از او، معادل همهٔ فضائلی است که برای مردان برشمردی
کاربر ۱۵۴۵۹۴۷
در نظام خانواده در همه جا و در هر زمان، نقش اقتصادی و تأمین هزینه‌های زندگی و سرپرستی کلّی منزل با مردان بوده و نقش اداره و انتظام خانه و خانواده برای زنان بوده و این یک امر تکوینی و طبیعی است؛
کاربر ۱۵۴۵۹۴۷

حجم

۹۰٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۹۰٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان