دانلود و خرید کتاب احیای تفکر اسلامی مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احیای تفکر اسلامی اثر مرتضی مطهری

کتاب احیای تفکر اسلامی

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب احیای تفکر اسلامی

*این کتاب به درخواست انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری)، با این قیمت ارائه شده است.عرضه رایگان در سایر برنامه‌ها بدون هماهنگی و رضایت ناشر انجام شده و از سوی ناشر در حال پیگیری است.

«احیای تفکر اسلامی» اثر استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری ( ۱۳۵۸- ۱۲۹۸)، وی به تعبیر امام خمینی "متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام" بود، استاد برجسته حوزه علمیه قم و دانشگاه تهران بود و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی مامور به تشکیل شورای انقلاب از سوی امام خمینی شد.

این کتاب مشتمل بر پنج سخنرانی تحت همین عنوان است که در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی در حسینیه ارشاد ایراد شده است. سخنرانی اول در تاریخ ۱۳۴۹/۲/۷ به مناسبت یادبود مصلح بزرگ اسلامی، اقبال لاهوری، درباره «اقبال و احیای فکر دینی» برگزار شده و در سخنرانیهای بعدی درباره این موضوعات سخن رفته است: تفکر دیروز و امروز مسلمین درباره میزان تأثیر عمل در سعادت انسان، تفکر زنده و تفکر مرده، تفکر اسلامی درباره زهد و ترک دنیا، فلسفه زهد در تفکر اسلامی.

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

Rara,the real snowwhite
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

بی نظیر. فوق العاده عمیق و فلسفی و روشنفکرانه و به دور از تعصب به اسلام ناب محمدی بنگرید! همینه که میگن وقتی امام زمان میان یه عده میگن دین جدید آورده! برداشت های ما از اسلام حقیقی نیاز به

- بیشتر
ح.خ
۱۳۹۹/۰۳/۱۴

سلام این کتاب عمقی و سطح بالاست هرکس در مورد موضوع این کتاب میخواد کتاب بخونه توصیه می کنم اول این کتابو نخونه

دیباچه
۱۳۹۴/۱۰/۰۴

در جواب خانوم افشار باید بگم که این سیاست نیست بلکه فرهنگ سازیه که کتاب های با محتوای بنیادی و اعتقادی بیشتر در دسترس و مطالعه قرار بگیرن.

samira
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

عااااالی بود. چقدر با اوضاع الان جامعه و کشورمون که بخاطر کرونا پیش اومده، وفق داره

MammadKing
۱۳۹۴/۰۴/۱۹

خدا خیرت بده

fnqdy
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

خیلی قابل فهم و عالی

مهرداد
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

خیلی عالی و جذاب و آموزنده

MammadKing
۱۳۹۴/۰۴/۱۹

خدا خیرت بده

hajarafshar
۱۳۹۴/۰۷/۰۳

این‌هم برای خودش سیاستیه! چون میدونید کمتر کسی این کتاب‌ها رو میخونه اکثرشون رو بصورت رایگان ارائه کردید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰)
برای ما لازم و ضروری است که تفکر اسلامی خودمان را به شکل زنده‌ای درآوریم، تلقی خودمان را از اسلام عوض کنیم، نگاهی کنیم شاید مثل کسی که قبایی یا کتی را وارونه پوشیده، ما هم لباس اسلام را وارونه پوشیده‌ایم.
زهره
انسان به هر نسبت که آگاهی بیشتری دارد حیات بیشتری دارد، به هر نسبت که تحرّک و جنبش بیشتری دارد حیات بیشتری دارد، و به هر نسبت که آگاهی کمتری دارد و بی‌خبرتر است مرده‌تر است، به هر نسبت که ساکن‌تر است مرده‌تر است. به هر نسبت که بی‌خبری را بیشتر می‌پسندد مردگی در مردگی دارد، و به هر نسبت که سکون را بیشتر می‌پسندد مردگی در مردگی دارد.
sky
اروپایی می‌گوید انسان، ولی عملاً انساندوست نیست. اروپایی می‌گوید حقوق بشر، ولی عملاً و واقعا احترامی برای بشر و حقوق بشر قائل نیست.
masum75
آنها که چشمشان از تقلید و بردگی کور شده است نمی‌توانند حقایق بی‌پرده را درک کنند.
masum75
عادت دلبستگی می‌آورد و دلبستگی اسارت
masum75
خدا مرا پیشوا قرار داده است و من وظیفه خاصی دارم که در خوراک و پوشاک و در زندگیم مانند ضعیف‌ترین افراد امّت باشم، تا فقیر به این وسیله تسکین خاطری پیدا کند و غنی هم که مرا می‌بیند که در رأس اجتماع هستم غنایش او را طاغی و یاغی نکند.
masum75
حیات یعنی حقیقت مجهول‌الکنهی که دو خاصیت دارد، یکی آگاهی و دیگری جنبش.
فاطمه
تاریخ نشان می‌دهد که خلفای بنی‌امیه از نظر اینکه خودشان در عمل فاسق و فاسد بودند و این امر را نمی‌توانستند از مردم کتمان کنند و مردم هم می‌دانستند که اینها از نظر عمل فاسدند، این فکر را ترویج می‌کردند که اساس این است که ما ایمان داشته باشیم، اگر ایمان درست باشد عمل اهمیتی ندارد.
masum75
عقل به تنهایی قادر نیست که بشر را نجات بدهد و بزرگترین عیب فرهنگ اروپا این است که می‌خواهد با عقل به تنهایی (بدون اینکه با روح، با وجدان، با ایمان پیوندی داشته باشد، فقط با نیروی عقل) کشتی بشریت را از مهلکه نجات بدهد.
masum75
اسلام طرفدار دو قدرت است: یکی قدرت روحی و دیگر قدرت اقتصادی. طرفدار قدرت روحی است به این معنی که می‌گوید از ناحیه اخلاقی شما باید آنقدر قوی و نیرومند باشید که به دنیا و مافیهایش اعتنا نداشته باشید، بنده و اسیر دنیا نباشید.
Rara,the real snowwhite

حجم

۱۰۰٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۱۰۰٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان