دانلود و خرید کتاب معاد (دفتر هفدهم) حمیدرضا شاکرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معاد (دفتر هفدهم) اثر حمیدرضا شاکرین

کتاب معاد (دفتر هفدهم)

معرفی کتاب معاد (دفتر هفدهم)

کتاب معاد (دفتر هفدهم) از مجموعه‌ی چلچراغ حکمت، در ارتباط با یکی از ارکان اصلی دین اسلام و ایمان به آن، یعنی معاد سخن گفته است. کتاب معاد را حمیدرضا شاکرین نوشته است و کانون اندیشه جوان، آن را منتشر ساخته است.

درباره‌ی کتاب معاد

معاد از ارکان اصلی دین اسلام و یکی از شروط ایمان و اعتقاد به آن است. در بسیاری از آیات قرآن نیز اشاره به زندگی جاودانه و معاد را می‌بینیم. حمیدرضا شاکرین با نظر به آثار استاد مطهری، و با رعایت امانت و حفظ اصالت قلم و بیان استاد، تلاش کرده تا مساله‌ی معاد را از دیدگاه استاد مطهری برای دانش‌پژوهان جوان و جوانانی که به دنبال پاسخ برای پرسش‌های خود در زمینه دین هستند، بدهد. 

کتاب معاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معاد برای افرادی که پرسش‌هایی در زمینه اصول اعتقادی دیانت اسلام دارند و همچنین برای تمام افرادی که به مطالعه آثار دینی و تمعق در آن‌ها علاقه دارند، مناسب و کاربردی است. 

درباره‌ی حمیدرضا شاکرین

حمیدرضا شاکرین در سال 1355 تحصیل در حوزه علمیه اصفهان را آغاز نموده و درسال 1360 به حوزه علمیه قم وارد شده است. درس خارج را از سال 1362 آغاز نموده و از محضر اساتیدی چون آیت الله تبریزی، آیت الله مکارم، آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله وحید خراسانی بهره جسته. درس فلسفه را نیز از محضر استاد فیاضی آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی کسب فیض نموده و همراه با دروس رسمی به مطالعه فردی پرداخته و عمدتا از آثار علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید صدر و آیت الله مصباح یزدی استفاده نموده تادایره مطالعات خود را بسط بدهد.

در عرصه مباحث فلسفی و کلامی، بویژه کلام جدید مطالعات خود را گسترش داده و اکنون نیز در این زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جملاتی از کتاب معاد

برخی از آیات قرآن از مرگ به «توفّی» یاد کرده است؛ توفّی از مادهٔ «وَفی» به معنای دریافت چیزی به‌طور کامل است، نه به معنای «فوت» یعنی از دست رفتن. از این‌گونه آیات می‌توان دریافت که:

ـ مرگ نیستی و نابودی نیست، بلکه انتقال از جهانی به جهان دیگر است؛

ـ آنچه شخصیت و «من» واقعی انسان را تشکیل می‌دهد کالبد جسمانی او نیست؛ چرا که جسم به‌تدریج منهدم می‌شود و آنچه به سرای دیگر منتقل می‌شود «نفس» یا «روح» است؛

ـ هنگام مرگ بُعد فرامادی انسان بازستانده و تحویل گرفته می‌شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان