دانلود و خرید کتاب شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت) آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت) اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)

معرفی کتاب شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)

«شرح منازل هفتگانه ی سیروسلوک؛ (مقدمه؛ سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)» نوشته مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری (مد ظله العالی) است. آیت‌الله مظاهری از شاگردان امام خمینی (ره) و علمه طباطبایی است که علاوه بر فقیه بودن و سابقهٔ تدریس بیش از چهل سال دروس فقه و اصول در عالی‌ترین سطوح، سالیان متمادی در کسوت استاد اخلاق به تزکیهٔ نفوس و تطهیر قلوب مشتاقان وادی سیر و سلوک پرداخته‌ و شاگردان زیادی تربیت کرده است. مجموعهٔ مباحث «سیر و سلوک» معظّم له، مشتمل بر یک مقدّمه و چند دفتر است که در آن دفاتر به شرح منازل هفتگانهٔ سیر و سلوک پرداخته خواهد شد. کتاب حاضر ـ که در واقع درآمدی بر منازل هفتگانۀ سیر و سلوک است و مباحث آن به لزوم بهره‌گیری سالک از نور قرآن و عترت (ع)در راستای پیشبرد اهداف عالی سیر و سلوک می‌پردازد ـ حاصل جلسات دروس اخلاقی آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» در مسجد حکیم اصفهان ست.
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه
آیت‌الله العظمی مظاهری
اسلام، آئین رستگاری
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد هفتم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، مقدّمۀ شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السّلام (جلد اوّل)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
حقّ‌النّاس
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان
آیت‌الله العظمی مظاهری
بهجت الدعاء
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
معرفت نفس؛ جلد پنجم
آیت‌الله العظمی مظاهری
روزه سلوک پرهیزکاران
آیت‌الله العظمی مظاهری
نماز نجوای مؤمنان
آیت‌الله العظمی مظاهری

نظرات کاربران

tia
۱۳۹۸/۰۶/۲۰

عالی بود ، هم روان و هم پرمحتوا ، اگه به دنبال کتابی برای خودسازی هستید پیشنهاد میشه.

مریم
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

برای افرادی که قصد خودسازی و سیر و سلوک دارن توصیه هایی رو میگه که با انجام دادن و اراده کردن و البته پایبند بودن به اونها میتونه انسان رو به مقامات عرفانی برسونه. توصیه های کتاب عالی بود.

علیرضا بهشتی
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

کتاب خوبیه

mahnaz
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

کتاب خوب و جامعی بود

بهمن دهقانی
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

کتاب ضعیفی است با این کتاب نمی توان سیر و سلوک کرد و تاثیر گذار نیست فقط کمی اطلاعات میدهد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۲)
اگر انسان قدم در راه نهد و به سوی لقای معبود خویش حرکت نماید، فضل و رحمت بی‌منتهای حق تعالی شامل حال او خواهد شد و نصرت و یاری خداوند منّان را در مسیر حرکت مشاهده خواهد کرد
مادربزرگ علی💝
خداوند متعال در این آیات شریفه می‌فرماید: یا رسول‌الله که عبای نبوّت به دوش تو آمده است، از این دستورالعمل کمک بگیر: اوّل: شب‌زنده‌داری؛ (قُمِ اللَّیلَ إِلاَّ قَلیلا) دوّم: نماز شب (تهجّد)؛ (إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیلِ هِی أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلا) سوّم: تمسّک به قرآن؛ (وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتیلاً). چهارم: اراده؛ (إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیلِ هِی أَشَدُّ وَطْئاً) پنجم: قاطعیت در گفتار؛ (وَ أَقْوَمُ قیلا) ششم: فعّالیت مدام؛ (إِنَّ لَک فِی النَّهارِ سَبْحاً طَویلاً) هفتم: ذکر مدام؛ (وَ اذْکرِ اسْمَ رَبِّک) هشتم و نهم: دعا و انقطاع الی الله؛ (وَ تَبَتَّلْ إِلَیهِ تَبْتیلاً) دهم: توکّل؛ (رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَکیلاً) یازدهم: صبر؛ (فَاصْبِرْ عَلی ما یقُولُون) دوازدهم: سعهٔ صدر؛ (وَ اهْجُرْهُمْ هَجْراً جَمیلا)
مصطفی
دخترم در وقت خواب یک ختم قرآن بخوان، یک حج و عمره به جا بیاور و مؤمنین و ملائکه و انبیاء را نیز از خود راضی کن. حضرت فاطمهٔ زهرا (س)به پدر گفتند: پدر جان فرمودهٔ خویش را تفسیر کنید. ایشان فرمودند: اگر در موقع خواب سه مرتبه سورهٔ توحید را بخوانی، یک ختم قرآن خوانده‌ای. ذکر شریف «سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر»، ثواب یک حج و عمره را دارد. گفتن ذکر «اللهم اغفر للمومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات الاحیاء منهم و الاموات»، رضایت مؤمنین و مؤمنات را در بر دارد و ذکر شریف «اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی جمیع الانبیاء و المرسلین و الملائکة المقربین» با رضایت انبیاء و ملائکه همراه است.
Younes Rahimi
«سیر و سلوک» واژه‌ای مقدّس و نورانی است که در هر عصر و زمانی، طالبان معرفت و تشنگان معنویّت که محبّت خداوند را در دل خود و عشق او را در سر می‌پرورانده‌اند، به سوی خود جذب کرده است. گام برداشتن در راهی که آدمی را به معبود خویش وصل می‌کند و رسیدن به لقای الهی، خواستهٔ قلبی مؤمنان حقیقت طلب و گمشدهٔ بسیاری از انسان‌های تکامل خواه است. پیامبر اکرم (ص)می‌فرمایند: «لَیسَ لِلْمُؤْمِنِ رَاحَةٌ دُونَ لِقَاءِ اللَّه»
مصطفی
امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع)می‌فرمایند: «إِیاک وَ الْکسَلَ وَ الضَّجَرَ فَإِنَّهُمَا یمْنَعَانِک مِنْ حَظِّک مِنَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» یعنی تنبلی، خمودگی و کسالت، مانع کسب خیر دنیا و آخرت می‌شود.
shariaty
از نظر قرآن کریم، انسان در حرکت به سوی پروردگار هستی است و منتهای این سیر که در مسیری پر رنج و پر مشقّت واقع شده است، خداوند متعال می‌باشد: (یا أَیهَا الْإِنْسانُ إِنَّک کادِحٌ إِلی رَبِّک کدْحاً فَمُلاقیهِ) آیات دیگری نیز به همین مضمون در قرآن کریم وجود دارد که بازگشت انسان را به سوی خود خداوند بر می‌شمرد و انتهای مسیر حرکت او را مقام عنداللّهی می‌داند.
مصطفی
امام صادق (ع)می‌فرمایند: «مَنْ أَحَبَّ لِقَاءَ اللَّهِ أَحَبَّ اللَّهُ لِقَائَهُ» خداوند متعال بر اساس فضل و رحمت خود، هدایت سالک را بر عهده گرفته و با تدابیری حکیمانه، مانع سقوط و گمراهی وی می‌شود. مقصود حق تعالی از ارسال رسل و انزال کتب آسمانی، راهنمائی طالب حقیقت و یاری او جهت موفقیت در مسیر حرکت بوده است. آخرین راهنمای حرکت انسان، پیامبر خاتم (ص)می‌باشد که با کامل‌ترینِ ادیان و برترینِ کتاب‌های آسمانی به سوی بندگان فرو فرستاده شده است.
مصطفی
امیرالمؤمنین (ع)در روایتی می‌فرمایند: شقی‌ترینِ افراد کسی است که دین خود را به دنیای دیگران بفروشد:
Younes Rahimi
خضوع یعنی رعایت ادب ظاهری در نماز و خشوع یعنی ادب دل و همراهی دل در نماز.
shariaty
اگر نامهٔ پر محتوائی را به طفلی بدهند و بگویند در مقابل یک انسان بزرگ بخوان و آن بچه نامه را بخواند، کار خوبی است، امّا از محتوای نامه بهره‌ای نمی‌برد و صرفاً نزد آن بزرگ تقرّبی پیدا می‌کند و مستحقّ پاداش می‌گردد. خواندن دعا هم اگر فقط با زبان باشد برای سالک به همین صورت است.
محمدرضا میرباقری

حجم

۲۰۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

حجم

۲۰۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان