دانلود و خرید کتاب رؤیای آمریکایی؛ بازخوانی پرونده‌ی جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران گل‌علی بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رؤیای آمریکایی؛ بازخوانی پرونده‌ی جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران اثر گل‌علی  بابایی

کتاب رؤیای آمریکایی؛ بازخوانی پرونده‌ی جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران

معرفی کتاب رؤیای آمریکایی؛ بازخوانی پرونده‌ی جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران

رویای آمریکایی؛ تازه‌ترین اثر نویسنده و پژوهش‌گر پیشکسوت حوزه ادبیات مستند دفاع مقدس، گل‌علی بابایی است. این کتاب طی ده فصل به ریشه‌ها، سوابق و ماحصل مناسبات ویرانگر ایالات متّحده و رژیم جنگ‌افروز صدّام حسین از شهریور ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۷ در جنگ ۸ ساله علیه ملّت ایران، نگاهی نو و از منظری بدیع داشته است. در فهرست منابع این اثر پژوهشی، نام ۱۳۵ منبع ذکر شده است که بیش از یک سوم از آن‌ها، خارجی‌اند. کتاب‌هایی مانند: لابی مرگ؛ غرب چگونه عراق را مسلّح کرد؟، تار عنکبوت، کسوف، ویرانی دروازه شرقی، زیر پوست جنگ و عقاب و شیر از جمله شاخص‌ترین این منابع ‌اند. ضمن آن که نشریات و بولتن‌های خارجی نیز، بخش دیگری از منابع این کتاب را شامل می‌شوند. واقعیت این بود که صدّام بر اساس «رؤیای آمریکایی» فتح استان خوزستان طی جنگی برق‌آسا، چنین وعده‌ای به خبرنگاران خارجی در خرّمشهر اشغالی داده بود. اما به راستی چه اراده‌ای این رؤیای اهریمنی سردار مغرور قادسیه الصدّام! را، به کابوسی تلخ مبدّل کرد؟ و ماشین جنگی قدرتمند او را در دشت‌های گرم خوزستان و کوه‌های سر به فلک کشیدۀ غرب ایران، زمین‌گیر کرد؟! بحث محوری این کتاب؛ در حقیقت پاسخی است به این پرسش. گل‌علی بابایی در رابطه با این اثر گفته است: سعی کردم کاری عرضه کنم که آکادمیک نباشد و جوان امروز آن را بخواند و دنبالش برود.

نظرات کاربران

کاربر 718073
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

تا چند روز پیش 60 بود حالا شده 120 برای کتاب الکترونیک خیییلی گرونه نسخه فزیکیشو خریدم 150

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
۱: تهاجم عراق به ایران، طرح انگلیسی - آمریکایی ثبات‌زدایی؛ مقدمهٔ لازم برای تحمیل جنگ "... ‌ ‌ صدّام بی خرد را اغوا کردندکه برو و فتح ‌ قادسیه را تجدید کن و بدان که ‌ ایران؛ یک لقمه چرب و نرمی است که به آسانی می شود آن را بلعید. این احمق هم بدون این که به اطراف قضیه توجّه بکند، به واسطه آن غرور شیطانی ای که داشت و آن اغواهایی که شیاطین خارجی کردند و او را وادار کردند به این که به ‌ ایران حمله بکند، این کار ابلهانه را کرد و جزای خودش را دیدو دارد می بیند."
میثم حیدری
طرح جنگ ‌ عراق برای اشغال اراضی ‌ ایران در سال ۱۹۵۰ (اواخر ۱۳۲۹ شمسی) همزمان با تصویب لایحه ملی‌شدن صنعت نفت ‌ ایران و طرد ‌ کمپانی نفتی ‌ بریتانیا، با کمک و یاری دولت ‌ ‌ انگلستان پی‌ریزی شد. هدف از این طرح، تسلط بر استان نفت‌خیز ‌ خوزستان بود،
shariaty

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان