دانلود رایگان کتاب قوی سیاه یا رویدادهایی که فکر می‌کنیم امکان وقوع ندارند اما اتفاق می‌افتند (خلاصه کتاب) نسیم نیکولاس طالب ترجمه علی بندری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوی سیاه یا رویدادهایی که فکر می‌کنیم امکان وقوع ندارند اما اتفاق می‌افتند (خلاصه کتاب) اثر نسیم نیکولاس طالب

کتاب قوی سیاه یا رویدادهایی که فکر می‌کنیم امکان وقوع ندارند اما اتفاق می‌افتند (خلاصه کتاب)

امتیاز:
۳.۵از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قوی سیاه یا رویدادهایی که فکر می‌کنیم امکان وقوع ندارند اما اتفاق می‌افتند (خلاصه کتاب)

متن اصلی معرفی و خلاصه کتاب «قوی سیاه» برگرفته از سایت انگلیسی‌زبان بلینکیست (Blinkist) است. این سایت در زمینه خلاصه‌کردن کتاب‌های غیر داستانی فعالیت می‌کند. فایل صوتی این کتاب نیز با ترجمه و صدای علی بندری در پادکست فارسی بی پلاس (B Plus) در دسترس علاقه‌مندان است. هدف پادکست بی پلاس معرفی کتاب‌ها و ارائه خلاصه آنها به مخاطبانی است که وقت کافی برای خواندن متن اصلی ندارند. طاقچه نیز با همین هدف و البته هدف علاقه‌مند کردن شما به خواندن کل اثر، خلاصه متنی این کتاب را برایتان آماده کرده است. کتاب «قوی سیاه» نوشته نسیم نیکولاس طالب نویسنده، دانشور، آماردان و تحلیلگر ریسک لبنانی-آمریکایی است. او قبلاً در کار تحلیل معاملات سهام بوده و الان مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی است. «قوی سیاه» استعاره‌ای است از پیشامدهایی که مشاهده آنها شگفت‌انگیز و بسیار نادر است و چون کسی به طور معمول انتظار وقوع آنها را ندارد وقتی اتفاق می‌افتند، توده‌های مردمی در توجیه دلایل وقوع چنین پدیده‌هایی گاه به استدلال غیر عقلانی و حتی خرافی روی می‌آورند. فارغ از اندیشه توده‌ها، در توجیه علت و عواقب این پدیده‌ها معمولاً بین روشنفکران و خردگرایان نیز هنگامه‌ای از اختلاف نظر و کشمکش‌هایی پدید می‌آید که ممکن است دهه‌ها و سده‌ها به نتیجه‌گیری صحیحی نینجامد.
معرفی نویسنده
عکس نسیم نیکولاس طالب
نسیم نیکولاس طالب

نسیم طالب نویسنده، دانشمند، آماردان و تحلیل‌گر ریسک و همچنین استاد دانشگاه لبنانی-آمریکایی است. سه حوزه‌ی اصلی پژوهشی نسیم طالب مسائل تصادفی بودن، احتمال و عدم قطعیت است. او هم‌اکنون در مدرسه‌ی تندن دانشگاه نیویورک مهندسی ریسک تدریس می‌کند. او علاوه‌بر انتشار مقالات متعدد، چند جلد کتاب نیز منتشر کرده و در این زمینه نیز به موفقیت چشمگیری دست یافته و با استقبال مواجه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

حجم

۰