دانلود و خرید کتاب اسیر در زنجیر دروغ؛ بررسی متدولوژی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از طریق مشاهدات مستقیم آنتوان گسلر ترجمه موسسه فرهنگی جام‌جم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسیر در زنجیر دروغ؛ بررسی متدولوژی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از طریق مشاهدات مستقیم اثر آنتوان گسلر

کتاب اسیر در زنجیر دروغ؛ بررسی متدولوژی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از طریق مشاهدات مستقیم

معرفی کتاب اسیر در زنجیر دروغ؛ بررسی متدولوژی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از طریق مشاهدات مستقیم

آنتوان گسلر عکاس و خبرنگار پرآوازه سوئیسی در کتاب «اسیر در زنجیر دروغ» پرده از گوشه‌ای از جنایات گروهک ترورریستی منافقین در ایران برمی‌دارد. این اثر ماهیت فرقه منافقین را واکاوی می‌کند و اساس مبتنی بر فریب و دروغ آن را فاش می‌کند. اگرچه نیرنگ و فریب در تمامی فرقه‌ها هم‌تاکتیک و هم‌استراتژی است ولی از آنجا که مستندات این کتاب بر دروغگویی افرادی استوار شده که سالیان متمادی از عمر خویش را در همین فرقه گذرانده‌اند، قابل توجه است. این اثر که اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ میلادی به زبان فرانسه در سوئیس منتشر شد به روشنی روابط فرقه‌ای «سازمان مجاهدین خلق» را توضیح داده است، تا مخاطب، درکی عینی از مناسبات فرقه‌ای پیدا کند. گسلر خود با بسیاری از اعضای سابق و قربانیان این سازمان، مصاحبه‌هایی صورت داده که در نوع خود، بی‌نظیر و شایان توجه است. بیشتر این مصاحبه‌ها برای اولین‌بار است که در این کتاب منتشر می‌شوند. پیدایش این فرقه. متدولوژی آن، تبلیغات آن و گفت‌گو با جداشده‌ها، از مباحث عمده این کتاب‌اند. کتاب «اسیر در زنجیر دروغ» سعی دارد مخاطب را قانع کند که فریبکاران حرفه‌ای قادرند برده‌داری مدرن را از طریق مهندسی ذهن امکان‌پذیر کنند و از فرقه تروریستی رجوی به عنوان نمونه برای توجیه مخاطب بهره‌می‌برند. مطالعه این کتاب به روحانیون، محققان، روان‌شناسان، مربیان اخلاق، استادان دانشگاه، دانشجویان و تمامی آحاد مردم توصیه می‌شود.

نظرات کاربران

arash
۱۳۹۸/۰۶/۳۰

نمونه رو خوندم برای معرفی به جوان ها و کسانی که بخواهند این گروه رو بشناسند خوب بود من پیشنهاد میکنم حتما حتما مستند به خاطر دخترم سمیه رو نگاه کنید ( آپارات یا یوتوب) ماجرای مستند زندگی خانواده ای

- بیشتر
امین
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

تاریخ منافقین عبرت تاریخی عجیبی است

mahsa.mhz
۱۳۹۸/۰۱/۲۸

بهترین کتاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۹)
مجاهدین برای جذب افراد، به آنها وعده می‌دهند که به عنوان پناهنده ایشان را به اروپا بفرستند و امکان تحصیل در رم و لندن را برایشان مهیا کنند. نوید زندگی راحت به آنها می‌دهند و طبیعی است افرادی که از بیکاری و بی پولی خسته شده‌اند و امیدی هم به بهبود وضعیت مالی خود ندارند، جذب می‌شوند. جوان‌ها دل به آواز این بلبل‌های مصنوعی می‌سپارند که نوید زندگی جدید و با ثبات را می‌دهند اما به جای بهشت، از جهنم سر در می‌آورند. سازمان از این افراد برای خود سرباز می‌سازد و آنها را به شهر فرنگ می‌فرستد و به این ترتیب همه را فریب می‌دهد. از همه جالب‌تر این که به محض این که دولت‌های اروپایی کمی صدایشان را برای سازمان بلند می‌کنند، عملیات شانتاژ راه می‌اندازند و خودسوزی می‌کنند... به همین ترتیب است که صدها پسر و دختر که در جست‌وجوی زندگی بهتر بوده‌اند، از عراق سر در آورده‌اند و وقتی چشم باز کرده‌اند، دیده‌اند که سلاحی در دست دارند و به خیال خود دارند با جمهوری اسلامی می‌جنگند.
Mohammad Ali Zareian
ژان آنوی در نمایشنامه «پرستو» می‌نویسد: «برای ساخت حقیقت، کافی است حرفی را از خودتان در بیاورید که تا حد امکان بزرگ باشد و بعد، مرتب آن حرف را در گوش مردم بخوانید».
Mohammad Ali Zareian
ماه ژوئیه ۲۰۰۳، پلیس فرانسه اقدام به دستگیری مریم رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق و همسر مسعود رجوی کرد. شوهر او، مسعود می‌کوشد در ذهن غربی‌ها جا بیندازد که این سازمان تنها جایگزین دموکراتیک برای نظام حاکم در ایران است. در اعتراض به دستگیری مریم، عده‌ای از اعضای سازمان در رم، پاریس و برن اقدام به خودسوزی کردند. از جمله کسانی که اقدام به این کار کرده بود، زنی بود که بر اثر شدت جراحات جان داد. این ماجرا باعث شد در سراسر قاره کهن، افکار عمومی نسبت به سازمان ابراز انزجار کرده، آن را سازمانی فاشیستی بخوانند. این خودسوزی‌ها باعث شد، مقامات اروپایی پیام را دریافت کنند و از ترس ادامه این نوع اقدامات انتحاری، دست از تعقیب قضایی اعضای سازمان بردارند.
Mohammad Ali Zareian
«بدانید در همه حال و در هر شرایطی نهاد مقدس خانواده باطل السحر جادوی فرقه است. رهبران و سازمان‌ها و ارگان‌های مشروع و مردمی اتفاقا بر تحکیم روابط خانوادگی تأکید می‌کنند و خانواده را مقدس و محترم می‌شمارند. فرقه‌ها اما تلاش می‌کنند روابط خانوادگی را از هم بگسلند و آن را از بین ببرند تا بتوانند فرد را به لحاظ عاطفی در اختیار خود گیرند.»
Mohammad Ali Zareian
«سازمان مجاهدین خلق ایران» توسط یک زوج به نام مریم و مسعود رجوی هدایت می‌شود که سال ۱۹۸۵ ازدواج کرده‌اند و سازمان از این پیوند به عنوان آغاز یک «انقلاب ایدئولوژیک» پایان‌ناپذیر یاد کرده است. (نشریه مجاهد، شماره ۲۴۱، ۴ آوریل ۱۹۸۵) این انقلاب مراحل مختلفی داشته است، از جمله: طلاق اجباری زن و شوهرها، گزارش‌های روزانه که افراد اعمال و افکار خود را در آن می‌نوشته‌اند و همچنین قطع هرگونه ارتباط جنسی به منظور وقف کامل جسم و روح خود به رهبران سازمان.
Mohammad Ali Zareian
فعالان ضد فرقه می‌گویند: «اگر کسی خواست پیوند شما را با خانواده‌تان قطع کند، بدانید و آگاه باشید که نظر خیری ندارد. اگر کسی گفت، فلان موضوع برای خانواده‌ات قابل درک نیست و خواست در قبال آنها پنهان‌کاری نمایید، مسلما نیت سوئی دارد و می‌خواهد شما را گمراه کند. اگر کسی خواست بنا به مصالحی که خود توجیه‌گر آن است، به خانواده خود دروغ بگویید، باید زنگ‌های خطر شما به صدا در آیند و خود را کنار کشیده، آلوده چنین جریاناتی نکنید.»
Mohammad Ali Zareian
هیچ‌کس از جذب شدن به چنین فرقه‌هایی مصونیت ندارد مگر کسانی که از قبل با روش‌های کنترل ذهن و مغزشویی آشنایی پیدا کرده و واکسینه شده باشند. امروزه تکنیکی با عنوان برنامه‌ریزی عصبی کلامی (NLP) به منظور تبدیل افکار منفی و مضر به افکار مثبت و مفید و لاجرم تبدیل به اعمال مثبت و مفید مورد استفاده روان‌شناسان قرار می‌گیرد. افراد سودجو و فرصت‌طلب البته می‌توانند از این تکنیک به نفع منافع شیطانی خود استفاده کنند. این تکنیک مانند سلاح است که فی نفسه نمی‌تواند خوب یا بد باشد بلکه بسته به این‌که در دست چه کسی است، بد و خوب آن مشخص می‌گردد.
Mohammad Ali Zareian
شست‌وشوی مغزی نه پدیده‌ای افسانه‌ای و خیالی است و نه به ابزارها و داروهای خاصی نیاز دارد بلکه افرادی صرفا با نفوذ کلامشان می‌توانند اذهان افراد مستعد و بی‌تجربه را به‌سادگی تحت کنترل در آورند.
Mohammad Ali Zareian
مجاهدین در ظاهر از دموکراسی دم می‌زنند اما در داخل تشکیلات خود، از تمام روش‌های رایج در فرقه‌ها ـ از طلاق اجباری و شست‌وشوی مغزی و جدا سازی فرزندان از والدین گرفته تا ممنوعیت هر گونه رابطه جنسی برای اعضا ـ بهره می‌برند و در نتیجه معلوم می‌شود که دموکراسی برای آنها چیزی نیست جز ابزاری برای مقابله با رقیب. در این تشکیلات، افراد تبدیل به ربات‌های مطیعی می‌شوند که هر دستوری را بی‌چون و چرا اجرا می‌کنند. ارتش ربات‌ها، رویایی بود که استالین در سر می‌پروراند و می‌خواست با اتکا به آن، جهان را فتح کند.
Mohammad Ali Zareian
نوع دوم این مراکز حبس را بنگالی می‌گویند. بنگال (کانکس) در واقع اتاقکی پیش ساخته است. از این اتاقک‌ها نیز برای حبس افراد، چه آنها که قصد جدا شدن از سازمان را داشته‌اند و چه آنها که انتقاد می‌کردند، استفاده می‌شده است. حبس در این اتاقک‌ها، راهی برای تنبیه افرادی بوده است که از دیدگاه رهبران سازمان مرتکب خطایی می‌شدند. در واقع، به آنها فرصت می‌دادند به گناهان خود فکر کنند و کتبا خودشان را سرزنش کنند. مسعود بنی‌صدر که سابق بر این از نمایندگان دیپلماتیک بلند پایه سازمان در اروپا و آمریکای شمالی بوده و بارها از سوی مسعود رجوی و دیگر رهبران سازمان به فساد متهم شده است، در کتاب خود می‌نویسد: «مأموری که برای من گماشته بودند، مرا به اتاقکی برد و گفت راجع به کارهایم فکر کنم. به اصطلاح مرا بنگالی کرده بودند، یعنی در سلول انفرادی حبسم کرده بودند و جز فکر کردن و نوشتن راجع به خطاهایم اجازه کار دیگری را نداشتم. نوعی شکنجه روانی بسیار سخت است. به حدی سخت است که عده‌ای از اعضای سازمان خودکشی را به آن ترجیح دادند.»
Mohammad Ali Zareian

حجم

۷۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۷۰۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان