دانلود و خرید کتاب نیمای بابا و هفت دزد بک لایت سیدمحمد صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نیمای بابا و هفت دزد بک لایت

«نیمای بابا و هفت دزد بک لایت» یکی از کتاب‌های مجموعه «طنز نوجوان» سوره مهر است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه بر یکی از موضوعات روز جامعه اعم از فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تمرکز دارد و کتاب حاضر درباره «فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» در جامعه است. سید محمد صاحبی در این کتاب به زبان طنز و در ده «حکایت» وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه را به نقد کشیده است: «آلبرت گفت: چطور این همه مهربان شدی؟ آیا حبس و تنهایی این با تو کرد؟ ژولیت گفت: نه اشتباه نکن، مطالعه با من چنین کرد، فقط و فقط مطالعه و کتاب آلبرت گفت: پس بگذار راستش را بگویم، من هفت دزد بک‌لایت را دستگیر کردم، یعنی نیما هم بود ولی اصل قضیه کار من بود ژولیت گفت: یعنی به من دروغ گفتی؟ ببین من گفتم صداقتت برایم مهم است پس حال که دروغ گفتی من اصلاً نمی‌خواهمت آلبرت گفت: نه من فقط خواستم امتحانت کنم و ببینم یک وقت به خاطر ثروت و شهرتم زن من نشوی ژولیت گفت: خب اگر اینطور است که اشکالی ندارد، حال تعریف کن ببینیم چطور راننده شدی؟»

نظرات کاربران

مهدیس 🌙
۱۳۹۸/۰۹/۲۹

کتاب خوبی بود!:)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
شنبه رو فراموش کنید و اگه قراره کتابخون بشید از همین الان شروع کنید ولی یادتون باشه که اگرم خدای نکرده خواستید از همین الان شروع کنید جو نگیرتتون بگید روزی صد صفحه می‌خونم که بعد دو روز سر درد بگیرید و کتابو پرت کنید تو افق. شما همون روزی سه صفحه بخون ولی هر روز بخون.
مهدیس 🌙
اگه دیگه خیلی مصمم بودین و خیلی حال کردید با خودتون، برید غیر از زبان شیرین فارسی یه زبون دیگه‌هم یاد بگیرید که کتاب خوندن به زبان اصلی یه حال دیگه‌ای می‌ده.
مهدیس 🌙
چرای اول: چرا کتاب نمیخوانیم؟ پاسخ: زیرا کسی مجبورمان نکرده که کتاب بخوانیم. چرای دوم: چرا کسی مجبورمان نکرده که کتاب بخوانیم؟ پاسخ: زیرا کسی مجبور نیست مجبورمان کند. چرای سوم: چرا کسی مجبور نیست؟ پاسخ: زیرا مجبور است که مجبور نباشد. چرای چهارم: چرا مجبور نباشد؟ پاسخ: چون مجبور است، میفهمید؟ مجبور است. چرای پنجم: چرا نمی‌فهمیم؟ پاسخ: از بس که بی‌شعوریم. پس «فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعهٔ ما بدین صورت است»، «از بس که بی‌شعوریم.»
سپیده
چرا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعهٔ ما بدین صورت است؟ پرسش در این خصوص که چرا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعهٔ ما بدین صورت است، در واقع پرسشی است که چراییِ بدین صورت بودنِ فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعهٔ ما را مطرح می‌کند و پاسخ به این پرسش، در اصل این مساله را برای ما روشن می‌سازد که چرا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعهٔ ما بدین صورت است و به عللِ بدین صورت بودنِ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، در جامعهٔ ما اشاره می‌کند. اما پیش از آن باید دانست که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعهٔ ما به چه صورت است؟ پاسخ به این سؤال را می‌توان در دو واژه خلاصه کرد: «بدین صورت»
💕Adrien💕
مقدمه ناشر این روزها می‌گویند هرچیزی غیرمستقیمش از مستقیمش بهتر است. برای مثال می‌گویند اگر می‌خواهید از کسی انتقاد کنید، انتقادتان را به شیوه غیرمستقیم عنوان کنید. حتی اگر می‌خواهید به کسی پیشنهاد بدهید نیز، پیشنهادتان را به طریق غیرمستقیم بیان کنید. این روزها یه چیز دیگر هم می‌گویند. می‌گویند حرف‌های شیرین و نمکین بیشتر از حرف‌های جدی تاثیر دارد. می‌گویند حتی اگر می‌خواهید یک حقیقت بغرنج فلسفی یا یک واقعیت پیچیده اجتماعی را مطرح کنید، آن را با شوخی و خنده توام کنید تا تاثیر بیشتر و بهتری روی مخاطب بگذارد. اتفاقی که در این کتاب و دیگر کتاب‌های این مجموعه افتاده، این است که نویسنده به چیزهایی که این روزها گفته می‌شود توجه کرده است.
💕Adrien💕
دنبال این لیستای صدتا و نودتایی که قبل از مرگ باید خواند و این مسخره بازی‌ها هم نرو که جواب نمیده، حوصلت سر می‌ره.
مهدیس 🌙
شهریور: اگر در شهریورماه دیده به جهان گشودید، شما خیلی خوش‌تیپ، جذاب، هنرمند، با استعداد در همهٔ امور، با نمک، خوش‌اندام، دلبر، کاریزماتیک، شاد و سر حال، دقیق، وظیفه شناس، مجددا خوش هیکل و خوش تیپ، سالم و تندرست، اهل سازش، واقعاْ ساعی و کوشا، سرمایه‌دار، کمال‌گرا، صبور و آرام، متّکی به نفس، خونسرد و خوددار، روشنفکر و دانشمند، قابل انعطاف، پرانرژی، اهل اعتدال و میانه‌روی، کمک‌رسان، اهل انتقاد سازنده، معتمد، وفادار، با ایمان، بی‌ریا و بی‌تزویر، خوش قلب، چشم و گوش بسته، با شرم و حیا، ثابت قدم، مورد حسد قرار می‌گیرید، دور از جرّ و بحث، گول زرق و برق را نمی خورید، فرشته خو، خیلی درس خوان، چابک، دارای ذائقه قوی، با انضباط و مستقل، کاردان و لایق، نکته سنج، خود کفا، اهل همدردی، قاطع، دوراندیش و بسیار باهوش هستید پس خودتان می‌دانید که باید چه‌کار کنید.
سپیده
تیر: اگر در تیرماه دیده به جهان گشودید پس بدانید که باید هر روز و هر وقت مطالعه کرده و همگان را به مطالعه کردن تشویق کنید. مرداد: اگر در مردادماه دیده به جهان گشودید پس بدانید که باید هر روز و هر وقت مطالعه کرده و همگان را به مطالعه کردن تشویق کنید.
سپیده
گفت: «امروز می‌خوام روزای هفته رو بهت یاد بدم.» از همون روز بود که بدبختی من شروع شد، روزای هفته با شنبه شروع می‌شه و من چون از ضریب هوشی بالایی برخوردار بودم همون اول نکته‌شو گرفتم، دیگه این شد که تا شنبه رو یاد گرفتم گفتم: «خب من از شنبه پستونکو میذارم کنار»، یه کم که بزرگ‌تر شدم رفتم مدرسه، گفتم: «من از شنبه درس می‌خونم.» بعد قرار شد که از شنبه برم باشگاه و همین‌طور که بزرگ‌تر شدم این داستان ادامه داشت. از شنبه صبا میرم کوه. ازشنبه رو پایان نامم کار می‌کنم. شنبه دیگه بهش می‌گم که چه حسی نسبت بهش دارم. از شنبه میرم مشاوره. از شنبه بووووووق و...
مهدیس 🌙
چرای سوم: چرا مجهز به سیستم زنگ بیداری نیست؟ پاسخ: زیرا از ساعت‌های مجهز به سیستم زنگ بیداری ارزان‌تر بوده است. چرای چهارم: چرا در هنگام خرید، ساعت ارزان‌تر را انتخاب کرده‌ایم؟ پاسخ: زیرا ما بدبختیم. چرای پنجم: چرا ما بدبختیم؟ پاسخ: زیرا از ابتدا بدبخت بوده‌ایم. پس «ما خواب مانده‌ایم» چرا که «از ابتدا بدبخت بوده‌ایم».
سپیده

حجم

۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان