دانلود و خرید کتاب گوسفند بخار هادی قدرت نما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گوسفند بخار اثر هادی قدرت نما

کتاب گوسفند بخار

معرفی کتاب گوسفند بخار

هادی قدرت‌نما مجموعه داستان‌هایی اجتماعی را به زبان طنز به رشته تحریر درآورده که در کتابی با عنوان گوسفند بخار منتشر شده است.


خلاصه کتاب گوسفند بخار

گوسفند بخار مجموعه داستانی طنز اجتماعی است که به قلم هادی قدرت‌نما به رشته تحریر درآمده‌اند. داستان نخست این مجموعه چهار گوسفند بخار نام دارد. این داستان از زبان فرزند چهارم خانواده‌ای روایت می‌شود که پدر فرزندان خود را گوسفند خطاب می‌کند. در واقع پدر خانواده عادت دارد اغلب مردم را به حیوانات تشبیه کند. بنابراین گوسفند خطاب کردن فرزندان نوعی لطف به آنان محسوب می‌شود چرا که در نگاه پدر، آن‌ها همچون بره‌هایی بی‌آزار هستند.با داستان‌های هادی قدرت‌نما همراه شوید تا از طنز نگاه او لذت ببرید.

خواندن کتاب گوسفند بخار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب گوسفند بخار برای علاقمندان به داستان کوتاه و طنز، گزینه بسیار عالی به‌نظر می‌رسد.

جملاتی از کتاب گوسفند بخار

ماجرای چهار گوسفندِ بخار هم برمی‌گردد به یک موتور سیکلت سوزوکی صد و پنجاه سی سی که همیشه ما چهارتا بره قد و نیم قد را روی آن سوار می‌کرد و این طرف و آن طرف می‌برد. آن موقعها برادر ارشدمان تازه رفته بود هفتم هشتم که توی مدرسه به تازگی با مفهوم توان و واحد آن، یعنی اسب بخار، آشنا شده بود و وقتی که او از پدرم پرسیده بود که موتورسیکلتمان چند اسب بخار قدرت دارد؟ پدرم به شوخی و جدی برگشته بود و گفته بود که اسب بخار از اشتباهات محرز علم فیزیک است و یک واحد تقریبی‌ست و موتور سیکلت مذکور با توجه به اینکه می‌تواند هر ما چهار تا گوسفند را سوار کند و این ور و آن ور ببرد، چهار گوسفند بخار قدرت دارد! و ادامه داده بود که هیچ وقت بعد از این برای مقدار توان حق ندارید از واحد اسب بخار استفاده کنید، چون اسب بخار یک واحد تقریبی‌ست و به احترام جیمز وات هم که شده فقط و فقط از واحد وات برای توان استفاده کنید و در نهایت اشاره کرده بود که مخترعین و دانشمندان حق بزرگی به گردن جامعه مدرن دارند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب گوسفند بخار، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

 

نظرات کاربران

ماراتن
۱۳۹۸/۰۸/۱۰

داستان یکم، ساده و صمیمی بود و اگر چه ظاهری طنز داشت، اما می‌توانست واقعی باشد، و راوی نگاه پدر داستان. آفرین بر نویسنده

Sh sh
۱۳۹۸/۰۹/۰۹

عالی 👏

کاربر ۲۰۸۴۰۸۵
۱۴۰۲/۱۲/۰۴

قلم شیرینی داشت اما باعث خنده‌ام نشد. درکل بد نبود

سید مهدی
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

چه جاهایی که نتوانستم جلوی خنده‌ام را بگیرم. طنز و طنز و طنز

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
مراسم خاکسپاری پدرمان بود و من از دانشگاه چند روزی مرخصی گرفته بودم تا با اولین پرواز خودم را از فلوریدا به ملبورن برسانم. هر چهارتایمان مثل آنروز کف حیاط به خط شده بودیم. پدرم وصیتش هم عجیب غریب بود و گفته بود دوست دارد که او را استرالیا خاک کنند. دلایل ساده‌ای هم داشت و گفته بود پرورش گوسفندهای مرینوس در این حجم وسیع می‌تواند به علت عدم وجود دشمن طبیعی در زیستگاه باشد و این بود که به نظر او در بزرگترین جزیره جهان گرگ کمتری وجود داشت.
ماراتن
او با همین فلسفه گرگ و گوسفندش به تمامی علوم رسوخ می‌کرد و حتی بعضی چیزهای ثابت شده را هم به چالش می‌کشید از هرم مازلو گرفته تا علوم غریبه در اهرام مصر! پی نظریات روانشناسی را گرفته بود از فروید تا آدلر تا رسیده بود به نظریه معنا گرایی دکتر فرانکل و می‌گفت که قطعاً فرانکل نوک هرم نیازهای مازلو را نشانه رفته است. از دید او گرگهای در لباس میش عاقبت خوبی نداشتند. کلاً از دید او بهترین اصول معنایی، صداقت بود و چند رو بودن در یک کالبد و دروغی زیستن، به خودی خود انرژی پتانسیل زیادی مصرف می‌کرد و تعارضات دورویی باعث بیماریهای روانی خطرناک، دیوانگی، افسردگی و خستگی مفرط قبل از مرگ می‌شد.
ماراتن
پدرم هیچ گاه آدمی نبود که بخواهد فراقانونی عمل کند و وقتی که مامور بهداشت پیشنهاد رشوه کرده بود، او را به هیات یک گرگ دیده بود و با قمه‌اش دنبالش کرده بود جوری که مامور بهداشت در پیچ ِکوچهٔ مشرف به خیابان گم شده بود. از دید پدر، زالو هم شرف داشت به زالوصفت‌ها، چرا که یک زالو به قدر نیاز خون آدم‌ها را می‌مکید، اما ریاضی‌دان‌ها مفهوم منفی بی‌نهایت را از روی طمع آدم‌های زالوصفت، ابداع کرده بودند.
کاربر ۲۰۸۴۰۸۵

حجم

۷۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۷۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان