دانلود و خرید کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای مائیو بنچی ترجمه قدسی گلریز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای اثر مائیو بنچی

کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای

نویسنده:مائیو بنچی
انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۴.۲از ۶۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای

کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای یک درام خانوادگی اثر مائیو بنچی نویسنده‌ی ایرلندی است. دریاچه‌ی شیشه‌ای درباره‌ی اتفاقات زندگی زنی به نام هلن است که روزی بی دلیل و ناگهانی، ناپدید می‌شود.

 رمان دریاچه شیشه‌ای از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ پانزده بار تجدید چاپ شده است. این اثر را با ترجمه‌ی روان قدسی گلریز می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای

هلن در جوانی عاشق مردی بی‌مسئولیت به نام لوئیس می‌شود و بعد از شکست در عشق، با مرد دیگری که دیوانه‌وار او را دوست دارد ازدواج می‌کند. زندگی آنها کنار دریاچه‌ای به نام دریاچه شیشه‌ای آغاز می‌شود. حاصل چندین سال زندگی هلن و مارتین یک دختر و پسر است. حالا که آنها بزرگ شده‌اند، هلن فکر می‌کند که می‌تواند آن‌ها را ترک کند و بعد از مدتی ناپدید می‌شود. چند روز بعد یک قایق خالی روی دریاچه پیدا می‌شود. پیدا شدن این قایق خالی منجر به پخش‌شدن خبر خودکشی هلن در روزنامه‌ها می‌شود. دختر هلن نامه‌ای را پیدا می‌کند که مادرش خطاب به پدرش نوشته است. اما بدون این که آن را بخواند، از ترس این که اجازه ندهند مادر را در گورستان مسیحیان دفن کنند، نابودش می‌کند. غافل از این که هلن زنده است....

دریاچه‌ی شیشه‌ای یک درام خانوادگی نوشته مائیو بنچی نویسنده ایرلندی است. درام‌های خانوادگی مائیو بنچی بیانگر حوادثی هستند که در زندگی واقعی مردم هر جامعه‌ای پیش می‌آیند و این نویسنده با فریبندگی آنها را به رشته تحریر درمی‌آورد. قلم او گرمی و شوخ‌طبعی فراوانی دارد و پیشکشی است برای تمام لحظات زندگی آدمی. مائیو بنچی در سراسر اروپا و امریکا و کانادا شهرت زیادی دارد و با عواطف و مسایل زنان به خوبی آشنا است در این اثر آرزوها، رویاها و احساسات و علایق یک زن معمولی را به زیبایی ترسیم کرده است.

کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر خواندن رمان‌های خارجی را دوست دارید، با خواندن رمان دریاچه‌ی شیشه‌ای، لحظات خوبی را سپری خواهید کرد.

درباره‌ی مائیو بنچی

مائیو بنچی در ۲۸ مه ۱۹۴۰ در دالکی، شهرستان دوبلین متولد شد. او نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور ایرلندی است. بنچی در طول زندگی‌اش به کارهای معلمی، روزنامه‌نگاری و نویسندگی پرداخت. کتاب‌های مائیو بنچی در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و در نظرسنجی روز جهانی کتاب در سال ۲۰۰۰ پس از «جین آستن» و «چارلز دیکنز» به عنوان سومین نویسندهٔ محبوب دنیا لقب گرفت. دریاچه‌ی شیشه‌ای، حلقه‌ی دوستان، اتوبوس یاس بنفش، خیابان تارا و تفکر دربارهٔ فرانکی از آثار او هستند. 

مائیو بنچی در ۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۲ بعد از تحمل یک دوره بیماری، چشم از دنیا فروبست.

جملاتی از کتاب دریاچه‌ی شیشه‌ای

کیت در راه بازگشت از کلبهٔ خواهر مادلین به صحنه‌ای که از پنجره آشپزخانه دیده بود فکر می‌کرد. هنوز نمی‌توانست منظرهٔ اشک‌های مادر را از ذهنش بیرون کند. او آهسته از پله‌ها بالا می‌رفت، گویی اصلاً میل نداشت وارد خانه شود و بفهمد چه اتفاقی افتاده است. شاید خبر خیلی بدی بود. اما چه خبری می‌توانست باشد؟

پدر سرحال بود، به نظر می‌آمد که خیالش هم از داروخانه راحت است. امت هم صحیح و سالم از غلت زدن توی خاک و خل یا هرکار دیگری که بعد از مدرسه انجام می‌داد، در خانه حضور داشت. پس اتفاقی برای اعضای خانواده نیفتاده بود. کیت با احساس عجیبی وارد آشپزخانه شد. درست مثل کسی بود که روی پوست تخم‌مرغ قدم برمی‌دارد. آن‌ها غذا را در آشپزخانه می‌خوردند. همه چیز مطابق معمول بود. چشمان مادر برق به‌خصوصی داشت، اما این را فقط کسی می‌فهمید که در چشم‌های او چیزی را جستجو می‌کرد. او لباسش را عوض کرده بود.

مادر همیشه با شکوه و پرابهت جلوه می‌کرد، تقریباً شبیه اسپانیولی‌ها. کسی برای آن‌ها کارت پستالی از اسپانیا فرستاده بود که یک رقاصه را نشان می‌داد ولباسش به قدری واقعی و طبیعی به نظر می‌رسید که انگار آدم می‌توانست حتی به جنس پارچه‌اش پی ببرد. کیت همیشه فکر می‌کرد آن رقاصه با موهای بلندی که در پشت‌سر جمع شده بود و چشمانی درشت و تیره عین مادر خودش است. پدر بسیار شاد و سرحال بود، پس ظاهراً مشکلی در کار نبود. او با خنده ماجرای «بیلی سالیوان» را که به مغازه‌اش آمده بود و تقاضای یک بطر شراب طبی کرده بود، تعریف کرد. از قرار معلوم هیچ یک از مشروب فروشی‌ها به او مشروب نفروخته بودند و ناگهان راه نجاتش را در خرید شراب طبی پیدا کرده بود. پدر خیلی قشنگ ادای آقای سالیوان را در می‌آورد و نشان می‌داد که چگونه او را به هوش آورده و مستی را از سرش پرانده.


نظرات کاربران

کاملان
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

ممنون از سخاوتمندی طاقچه و نشر روزگار. از قرار معلوم مترجم این کتاب‌ به رحمت خدا رفته‌اند. تخفیف این کتاب در روز جمعه بهانه‌ای شد برای طلب مغفرت و آمرزش روح سرکار خانم قدسی گلریز.

رضا
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

امیدوارم کتاب سرنوشت روح را هم درین طرح قرار بدین اگه تخفیف حسابی بخوره فکر نکنم کسی از دستش بده ضمنا از طاقچه بی نهایت متشکرم که هدفش فقط سود آوری نیست و هر روز سورپرایزمون میکنه

سقا
۱۳۹۸/۰۵/۳۰

کتاب جالبی بود و تقریبا اندازه یک فیلم سینمایی هیجان داشت. فضاسازی هاش نه کم و نه زیاد ، متعادل بود. ترجمه هم روان و عالی بود‌. در کل ساعت های خوبی رو در خواندنش داشتم😊

hadis
۱۳۹۹/۰۴/۰۲

جزو معدود کارهایی که از همون ابتدا بدون گزافه گویی همراهت میکند بنظرم فضا سازی عالی داشت اگر فیلمی یا حتی سریالی ازش ساخته بشود عالیه

MKH
۱۳۹۹/۰۲/۱۳

من این کتابو چند سال پیش خوندم. البته کتاب کاغذیشو. نمی دونم اسم مترجمش چی بود. این کتاب رو بی نهایت دوست داشتم. یه داستان کامل و بی نقص داره. همه چیز حساب شده هست. شما همه آدمها و انگیزه

- بیشتر
kiana2011
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

بسیار پرکشش و زیبا. تا صبح بیدار موندم تا تمومش کنم

کاربر ۱۸۲۹۰۷۶
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

بهترین و زیباترین رمانی که خوندم

کاوه
۱۳۹۷/۰۸/۱۶

یک رمان جذاب و خواندنی با محوریت یک مادر و دختر.

پریا
۱۳۹۸/۰۶/۲۸

داستان بسیار عالی و جذاب ،حتما بخونید البته اشتباهات تایپی زیاد بود

قاصدک
۱۳۹۷/۰۹/۰۶

من چند سال پیش این کتاب رو از کتابخانه امانت گرفتم و خوندم، و دوست داشتم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۶)
حیوانات از انسان‌ها خیلی ساده‌ترند. نمی‌دانم چرا خداوند ما انسان‌ها را موجودات ویژه و اشرف مخلوقات دانسته. ما از هیچ حیوانی بهتر و دوست‌داشتنی‌تر نیستیم.
یك رهگذر
امیدوارم روزی خودت صاحب یک دختر بشوی. آن روز می فهمی چقدر دوست داری عوض آن که دخترت دنبال نقطه ضعف هایت بگردد، از تو تعریف و تمجید کند.
یك رهگذر
امتحان یعنی نشان دادن دانسته‌ها، نه فرار از ندانسته‌ها.
یك رهگذر
به یاد داشته باشید هرگز کسی نمی‌داند در قلب یک گناهکار چه می‌گذرد ودر لحظات واپسین زندگی، بین انسان و خالقش چه کلماتی ردو بدل می‌شود.
یك رهگذر
زن ها وقتی مرد محبوبشان را از دست می‌دهند جهان و عالم وجود برایشان بی معنی می‌شود
seza68
-پس چرا با این عشق موافق نیستی؟ -فکر می کنم او قلبت را می شکند. -طوری نیست، دوباره التیام پیدا می‌کند. -اگر قلب بدجوری بشکند، دیگر التیام پیدا نمی‌کند.
یك رهگذر
تلاش برای شناختن دیگران کار بسیار خطرناکی است چون مردم حق دارند اسرار پنهانی خود را حفظ کنند.
یك رهگذر
لنا می‌کوشید تا به او بقبولاند که معنی عشق ابدی، تلف کردن عمر نیست. -می‌دانی، آیوی، زن‌ها موجودات شگفت انگیزی هستند. کاش دنیا را زن‌ها می‌چرخاندند.
ترنج
احساس ناامنی می‌کنم. من از تغیر خوشم نمی‌آید، دوست دارم همه چیز همان طور که بود باقی بماند. ریتا گفت: -هیچ چیز مثل اولش باقی نمی‌ماند.
lucifer
گذشته‌ای که گذشته باشد یک چیز است و گذشته‌ای که در زمان حال هم جاری باشد و کسی اعمال ناشایست خود را مکرراً انجام دهد، چیز دیگری است. یک چیز وحشتناک. این جور آدم‌ها معمولاً به گذشتهٔ خود برمی‌گردند و این اصلاً چیز خوبی نیست.
یك رهگذر

حجم

۷۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹۰ صفحه

حجم

۷۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹۰ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان