دانلود و خرید کتاب ای کاش با تو بودن حسین درگاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ای کاش با تو بودن اثر حسین درگاهی

کتاب ای کاش با تو بودن

نویسنده:حسین درگاهی
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ای کاش با تو بودن

«ای کاش با تو بودن» مجموعه یادداشت‌های حسین درگاهی ذیل ۱۹ عنوان و تلاشی برای معرفت اندکی از واقعه عالم‌گیر و عالم‌سوز کربلاست . در فرهنگ الهی و دینی، قیمت هر کسی به اندازه معرفت و فهم اوست. و معرفت به دیدن حاصل می شود و دعا عموماً و زیارت (دیدار)خصوصاً، طلب معرفت است و عرض ارادت به ساحت قدس الهی و اولیای او است و آداب زیارت، آداب عرض ادب است در دیار یار برای دیدار یار.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
وجود مبارک سیدالشّهداعلیه‌السّلام در تعلیل‌خروج خود فرمودند: «إنّی لَم أخرُج أشَراً و لا بَطَراً و لا مُفسداً و لا ظالِماً. و انَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاح فی أُمَّةِ جَدّی صلَّی اللّه علیه و آله أُریدُ أن آمُرَ بِالمَعروفِ و انهی عَنِ المُنکر و أسیر بِسیرَةِ جَدّی و سیرَةِ أبی علی بن أبی‌طالب علیه‌السّلام.» «همانا که من برای اظهار کبر و طغیان و برای فساد و ظلم بیرون نیامده‌ام، بلکه فقط برای اصلاح امّت جدّم صلَّی‌اللّه‌علیه‌وآله و سلّم خارج شدم. می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیره و روش جدّم صلَّی‌اللّه علیه و آله و سلّم و پدرم علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السّلام رفتار کنم.»
سیّد جواد
وجود مبارک امام حسین علیه‌السّلام هنگام خروج از مکه، در خطبه‌ای اعلام می‌فرمایند: «رِضَی اللّه، رِضانا أهلُ البَیت.» «رضای خدای متعال، همان رضای ما اهل بیت است.»
سیّد جواد
با یاد: شهیدترین شهید کربلا، شیداترین شهید سیدالشّهدا، صاحب شورانگیزترین شهادت؛ آن‌که همگان به تیر کین دشمن شهید شدند، ولی او به تیغ محبّت دوست؛ «أقرب طُرُق»؛ علیا مخدّره حضرت رقیه خاتون سلام‌اللّه‌علیها
سیّد جواد
به جای امنیت و محافظت و مراقبت و قبول ولایت، ظلم‌به او، جان و جهان را از ظلمت آکنده می‌کند: «أمّا الدُّنیا بعدک مُظلمة»؛ و به خاک‌افتادن او، خاک بر سر دنیا می‌کند: «و علَی الدُّنیا بعدَک العَفا»؛ تا مگر آن دل دردمندی که تاوان این عدوان را غیبت و نکبت‌ها و ظلمت‌های آن، بر این امّت قرار داده، به کمال و جمال زهرائی خود، فرمان ظهور را امضا فرماید.
سیّد جواد
«ولایت» به معنی گردانیدن است؛ لذا «ولی اللّه» کسی است که به گردش و گردانیدن خدای متعال می‌گردد و دیگران به گردش و گردانیدن او می‌گردند: در عالم تکوین، به اضطرار و در عالم تشریع، به اختیار. و لذا هم مقام نورانی او فعل اللّه است و هم فعل او، فعل اللّه است؛ و بدین‌گونه است که فعل او معلّل به هیچ علّتی به‌جز خدای متعال و رضایت و مشیت او که همان مقام نورانی خود اوست، نیست؛ اگرچه حکمت‌ها و آثار متعدّدی بر آن مترتّب باشند.
سیّد جواد
منتهی و مقصد صراط المستقیم، معرفت و محبّت خدای متعال است
سیّد جواد
رسول خدا صلَّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: «مَن ماتَ و لَم یعرِف إمامَ زَمانِهِ ماتَ میتَةً جاهِلیة.» «هر که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیّت مرده است.»
سیّد جواد
آخرین لحظات حیات آن‌حضرت را ابن‌شهرآشوب این‌گونه گزارش می‌کند: << از هر جانب به او حمله‌ور شدند. ابوالحتوف جعفی، تیری بر جبین مبارکش زد و حصین‌بن‌نمیر، تیری بر دهن آن‌حضرت زد. ابوایوب غنوی، تیری زهرآلود بر حلقش زد. حضرت فرمودند: «بِسم الله وَ بِالله، وَ لا حَول وَ لا قُوَّة إلاّ بِالله، وَ هذا قَتیلٌ فی رِضاء الله.»
سیّد جواد
حضرت «اباعبداللّه» هستند: رأس و منشأ و مصدر بندگی؛ لذا: انواع عبادات از ناحیهٔ مقدّسهٔ ایشان در واقعهٔ عاشورا تجلّی کرده است.
سیّد جواد
وجود مقدّس رسول اکرم صلَّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلّم در غدیر خم پس از معرّفی امیرالمؤمنین صلوات‌اللّه‌علیه به ولایت و امارت الاهیه فرمودند: «... ألاوإنَّ رأسَ الأمرِ بالمَعروف وَ النَّهی عَنِ المنکَر أن تَنتَهوا إلی قولی و تبلِّغوه مَن لَم یحضُر و تأمروه بِقَبولِه و تَنهَوه عَن مُخالفتِه فانَّه أمرٌ مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ مِنّی...» «... و بدانید که اصل و ریشهٔ امر به معروف این است که به گفتهٔ من (دربارهٔ امامت و ولایت الاهیه و صاحب آن) برسید و آن‌را به‌کسانی که حاضر نبوده‌اند برسانید و آنان را به پذیرش آن فرمان دهید و آنان را از مخالفت با آن بازدارید؛ چرا که آن فرمانی از طرف خدای عزّ و جلّ و من می‌باشد...»
سیّد جواد

حجم

۱۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۱۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان