دانلود و خرید کتاب توطئه بی‌شعورها خاویر کرمنت ترجمه مریم احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توطئه بی‌شعورها اثر خاویر  کرمنت

کتاب توطئه بی‌شعورها

معرفی کتاب توطئه بی‌شعورها

«توطئه بی‌شعورها» سومین کتاب از کتاب‌های خاویر کرمنت درباره بی‌شعوری است. او در کتاب اول خود «بی‌شعوری» ویژگی‌های بی‌شعوری و نحوه درمان آن را تشریح کرده‌است. در کتاب دوم این مجموعه به نام «بی‌شعورهای ابدی» توضیح داده‌است که بعضی افراد خاص بی‌شعورهای سرسختی هستند که کارشان از درمان گذشته‌است و بهترین راه دوری از آنها است و در این کتاب شاهد توطئه بی‌شعورها هستید: بی‌شعورها دور هم جمع شدند و با هم متحد شدند. - آن‌ها به طور پنهانی و بدون اینکه ما خبردار شویم سازمانی را تشکیل دادند که تفرقه و ناآرامی را در جامعه ترویج دهند و به گسترش بی‌شعوری در هر نهاد مهم انسانی بپردازند. - آن‌ها نظام آموزشی را قبضه کرده‌اند. برنامۀ آموزشی نابود شده، آزادی اندیشه ربوده شده و نوجوانان نگران جان خود در مدارس هستند. - آن‌ها سیاست را قبضه کرده‌اند. از نظر بی‌شعورها مهم نیست چه حزبی روی کار باشد، مادامی که آن‌ها با افزایش مالیات، کاستن از حقوق قانونی و ترویج نفاق در میان مردم به آن‌ها ستم کنند. - آن‌ها هنر را قبضه کرده‌اند. هنوز هم هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها و نویسندگانی هستند که اندیشه‌های خلاق خود را دنبال می‌کنند، اما تأمین سرمایه و حمایت از کارهای هنری تا حد زیادی به دست بی‌شعورها افتاده است و.... راه‌کارهای مقابله با این بی‌شعورها چیست؟

نظرات کاربران

بابای مینو
۱۳۹۸/۰۱/۲۸

راهنمایی عالی برای جلوگیری از گسترش بیشعوری در جامعه

Meloy G
۱۳۹۹/۰۲/۲۸

این کتاب فوق العاده است حتما بخونید.

♥ریحانه♥
۱۳۹۷/۱۲/۲۴

خخخخخخخ عالی بود

سجادجون مانند الماس نایاب
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

ای کاش نویسنده این کتاب، من را بیشعور به دیگران معرفی میکرد تا معروف بشوم!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
«نخست باید بین شست‌وشوی مغزی و تیره‌سازی مغز تفاوت قائل شویم. شست‌وشوی مغزی یعنی پاکسازی ذهن از ارزش‌ها و باورهای پیشین، که بتوان آموزه‌های جدید را در آن وارد کرد. این همان کاری است که با اسیران جنگی می‌کنند. اما تیره‌سازی مغز یعنی استانداردها و ارزش‌هایی که برای شما ارزشمند بوده، با زیرکی مغشوش شوند؛ به طوری که ندانید به چه چیزی باید باور داشته باشید و چه کاری باید بکنید. این همان کاری است که بیشعورها با جامعه کرده‌اند.
کاربر ۲۰۱۶۷۵۷
انسان‌های شرافتمند آن‌قدر نجیب بودند که نمی‌توانستند با یکدیگر متحد شوند و به نیروی مقتدری تبدیل بشوند. آن‌ها بیشعورها را می‌بخشیدند و با صبر و شکیبایی آن‌ها را می‌پذیرفتند و بیشعورها نیز از این شرایط بهرۀ کافی می‌بردند.
کاربر ۲۰۱۶۷۵۷
اکنون بیش از هر زمانی زمین آکنده از انسان‌های شرافتمند است، اما هنوز به نظر می‌رسد که زمین دست بیشعورهاست و روزبه‌روز قدرت آن‌ها بیشتر می‌شود.
کاربر ۲۰۱۶۷۵۷
چطور این اتفاق افتاد؟ بیشعورها دور هم جمع شدند و با هم متحد شدند. - آن‌ها به طور پنهانی و بدون اینکه ما خبردار شویم سازمانی را تشکیل دادند که تفرقه و ناآرامی را در جامعه ترویج دهند و به گسترش بیشعوری در هر نهاد مهم انسانی بپردازند. - آن‌ها نظام آموزشی را قبضه کرده‌اند. برنامۀ آموزشی نابود شده، آزادی اندیشه ربوده شده و نوجوانان نگران جان خود در مدارس هستند. - آن‌ها سیاست را قبضه کرده‌اند. از نظر بیشعورها مهم نیست چه حزبی روی کار باشد، مادامی که آن‌ها با افزایش مالیات، کاستن از حقوق قانونی و ترویج نفاق در میان مردم به آن‌ها ستم کنند. - آن‌ها هنر را قبضه کرده‌اند. هنوز هم هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها و نویسندگانی هستند که اندیشه‌های خلاق خود را دنبال می‌کنند، اما تأمین سرمایه و حمایت از کارهای هنری تا حد زیادی به دست بیشعورها افتاده است.
کاربر ۲۰۱۶۷۵۷
همین الگو در رقص، تئاتر و ادبیات مدرن نیز به چشم می‌خورد. دنیای هنر به تصرف یک مشت بیشعور ابله درآمده که می‌خواهند زهر خود را بریزند. این‌طور به نظر می‌رسد که دنیای هنر تبدیل شده است به جایگاهی برای بیشعورها تا جامعه را به باد انتقاد بگیرند؛ صحنه‌ای که روی آن می‌توانند به تجلیل بدبینی و بخش تاریک طبیعت انسانی بپردازند.
Meloy G
کتابچۀ الفبای یک بیشعور با خودتان فکر کنید اگر یک بیشعور خیال‌پرداز بودید که برای دردست‌گرفتن جامعه نقشه کشیده‌اید، یکی از اولین اهداف شما چه بود؟ به‌دست‌گرفتن کل نظام آموزشی از کودکستان تا دانشگاه. چرا که اگر بتوانید یک یا دو نسل را خنگ کنید، بر کل جامعه اثر خواهد کرد. در این صورت: - جوانان از آمادگی لازم برای استخدام برخوردار نمی‌شدند؛ - آمادگی لازم برای هوشمندانه‌رأی‌دادن را پیدا نمی‌کردند؛ - بیش از پیش مستعد اثرپذیری از بیشعورها می‌شدند.
Meloy G
وقتی گلوریا استونهام به ما می‌گوید او باید فرض کند که همۀ مردها متجاوزان بالقوه هستند، مگر خلاف آن را به زنان ثابت کنند، ما باید با نشان‌دادن لحن جنسی و موذیانۀ این اتهام با او مقابله کنیم. ما باید مقابله به مثل کرده و بپرسیم آیا مشکلی نیست بگوییم مردها نیز باید فرض کنند همۀ زن‌ها هرزه هستند، مگر خلاف آن ثابت شود. یا اینکه زن بدون شوهر مثل ماهی بدون دوچرخه است، در این صورت آیا این جمله دقیقاً مانند این نیست که بگوییم مرد بی‌زن مانند فیل بدون آکاردئون است؟ تبعیض جنسیتی همیشه یک‌سویه نیست؛ و قربانیان تبعیض جنسیتی نیز فقط زن‌ها نیستند.
Meloy G
وقتی درمان، به‌جای هدایت بیمار به‌سمت حل مشکل، چیزی جز تأیید دلسوزانۀ رنج‌های او نیست، اطمینان داشته باشید که پای بیشعورها در میان است. همچنین هنگامی که «حمایت از بیمار» به معنی کمک به او در یافتن توجیه بهتری برای ناله‌هایش است، یقین داشته باشید که دست بیشعورها در کار است. تقریباً این‌گونه به نظر می‌رسد که روان‌شناسی مدرن راهی است برای اینکه به مردم آموزش بدهند چگونه به بیشعورهای بهتری تبدیل شوند.
Meloy G
- وقتی بانک‌ها مبلغی در حدود ۲۴ دلار یا بیشتر، از بابت چک برگشتی، از مشتریان خود هزینه می‌گیرند، درحالی‌که هزینۀ انجام کارهای آن کمتر از دو دلار است؛ و سپس به‌خاطر زحمتی که افتاده‌اند گله و شکایت می‌کنند، آیا آن‌ها را باید انسان‌های خردمند و صادق نامید؟ یا اینکه در حال مخفی کردن رفتارهای افتضاح‌آمیزشان با هاله‌ای از دودی به رنگ قهوه‌ای بیشعوری هستند؟
Meloy G
البته این فقط کارهای مقدماتی ما بود. برای اینکه آن‌ها را بردۀ خود کنیم، باید وعدۀ چیزی بیش از محافظت در برابر این شرایط وحشتناک به آن‌ها می‌دادیم. طعمه‌هایی که باعث ماندن آن‌ها در کنار ما می‌شد پول و شفا بود. به آن‌ها می‌گفتیم که در برابر هر ۱۰ دلاری که در راه خدا به ما پرداخت می‌کنند، خداوند ۱۰۰۰ دلار به آن‌ها بازمی‌گرداند. البته این ارقام همگی ساختگی بودند، اما به مذاق گناهکاران حریص خوش می‌آمد.
Meloy G

حجم

۱۶۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۶۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۶,۱۰۰
تومان