دانلود و خرید کتاب ماهیت داعش محمدحسین قربانی زواره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماهیت داعش

«ماهیت داعش» کتابی نوشته محمد حسین قربانی زواره است. داعش را می‌توان سازمانی با تفکرات و ایدئولوژی سلفی تکفیری معرفی کرد که؛ تکفیر نمودن شیعیان جهان جزء وظایف ذاتی آنان بشمار می‌رود. توسعه و گسترش اقدامات این گروه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها و معضلات خاورمیانه به‌ویژه غرب و جنوب غرب آسیاست. گروه‌های تکفیری سلفی با اتخاذ راهبردهای افراط‌گرایانه دینی، ضمن نابودی دشمنان خود تمامی آنان را کافر و از بین بردن این افراد را بر خود مباح دانسته‌اند. گروهک تروریستی داعش علاوه بر تهدید تمامی کشورها، عامل تهدید بسیار جدی برای امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که در همین راستا شناخت و بررسی دقیق این سازمان از بعد امنیتی و نظامی دارای اولویت فراوانی است؛ از همین سو کتاب تهیه‌شده در قالب چندین فصل و بخش تخصص تلاش دارد تا موضوعات و مسائل مهمی ازجمله ایدئولوژی و فلسفه وجودی داعش را به‌طور کامل موردبررسی دقیق قرار دهد.

نظرات کاربران

نازبانو
۱۳۹۷/۰۸/۱۵

محشره، اطلاعات جالبی در مورد داعش بدست آوردم.. نویسنده ب زیبایی و خیلی ساده توضیح داده

جون خادم المهدی
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

کتاب بسیار عالی بود .

محمدحسین
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

کتاب زمینه های شکل گیری داعش رو خیلی خوب بررسی کرده است. ریشه های تاریخی پیدایش و رشد وهابیت رو هم کاملا مستند توضیح داده. اما نویسنده درباره این روزهای گروه تروریستی داعش بیش از حد به آمار و ارقام

- بیشتر
کاربر ۲۸۶۱۹۸۹
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

عالی

مترجم بهادر قریشی
۱۴۰۰/۰۴/۰۵

داعش منحله که بدست قهرمان نوین سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عزیز دلها، به خط پایان رسید ،طاقت آمریکایی ها را به تاب آورد و نتوانستند پایان داعش را ببینند و بعد از حاج قاسم ، دولت و ملت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۹)
از مهم ترین ارکان داعش می‌توان به: - مجلس شورای اهل حل عقد، - شورای نظامی، - شورای امنیت و اطلاعات، - شورای شرعی، - مجلس شوراء - موسسه بیت المال، - موسسه رسانه ای، اشاره داشت. داعش مفتی‌های زیادی را گرد خود جمع کرده که برخی از آنان به شرح زیر هستند: - ابوبکر القحطانی، - ترکی البنعلی، - ابوهمام الاثری، - عثمان آل نازح العسیری
نازبانو
هنگامی که صحابه، ایران، شام و مصر را فتح می‌کنند هیچ قبری را تخریب نکردند بلکه قبر حضرت ابراهیم در شام و دانیال نبی در شوش را احترام نهادند. دیگر آن‌که پیامبر عظیم شان اسلام در خانه‌اش دفن کردند که دارای بنا بود. بنابراین می‌توان گفت؛ نمی‌توان برابر یک حدیث مجهول و جعلی میلیون‌ها مسلمان را مشرک دانست و موجب بی‌احترامی به اولیای الله و ناراحتی مسلمانان شد.
نازبانو
القاعده توسط فردی به نام بن‌لادن و دیگر دوستانش مانند "ایمن الضواهری و "عبدالله عزام شکل گرفت. این سازمان جهادی در ابتدا بر مبنای مقابله گسترده بانفوذ کمونیست در افغانستان فعالیت خود را شروع کرد اما پس از تحولات مختلفی همچون تسلط یافتن نظام سرمایه‌داری برجهان؛ ماهیت فعالیت آنان نیز تغییر کرد و به یک سازمان تروریستی تبدیل شد. تفکرات القاعده آمیخته از وهابیت، سلفی گری رادیکالی و تکفیر است که مهم‌ترین بعد فعالیت آنان "شیعه ستیزی در جهان اسلام بشمار می‌رود.
نازبانو
جنبش رستگاری سلفی که در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد، دارای مساجد متعدد و مدرسه بیش از از هزار دانش‌آموز و امکانات بسیار مناسب برای ترویج سلفی گری و وهابیت است. کشورکومور به شدت تحت تاثیر وهابیت و سلفی گری رادیکالی واقع‌شده و تقریبا بیشتر نهادهای مذهبی و حتی فرهنگی در اختیار این جریان تندرو اسلامی است.
نازبانو
سایر کشورهای آفریقایی در سنگال، مالی، کو مور، گام بیا، کامرون، سومالی، کنیا و .... مراکزی برای سلفی گری و وهابیت تأسیس‌شده است. باید دانست اساساً در هر کشوری که سعودی‌ها مساجدی را احداث کرده اند، بی شک پایگاهی جهت ترویج سلفی گری افراطی و وهابیت شکل گرفته است
نازبانو
ا به نابودی تمامی مظاهر شرک و تحریم ابزارهای آن معتقدیم، به دلیل روایتی صحیحی که "مسلم از ابوالهیاج اسدی نقل می‌کند، پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی رضی الله عنه فرمودند: ((تو را به‌سوی چیزی می‌فرستم که من برای آن مبعوث شده‌ام.این که تمامی تماثل ها را نابود کنی و تمامی قبرهایی را که بلند هستند، مسطح و صاف نمایی)) داعشی ها به استناد از این روایت شاذ، تمام بناهای قبور اولیای الاهی را به زعم شرک بودن تخریب می‌کنند. حال آن‌که در قرآن مجید در رابطه با اصحاب کهف می فرماید: ((... فقالو ابنواعلیهم بنیانا ...)). در این آیه، بنای بر قبر تایید شده است. همچنین "حدیث ابوالهیاج" با تاریخ ناسازگار است؛ زیرا در هیچ کتاب تاریخی، تخریب قبور به دست مولا علی (ع) گزارش نشده است، بلکه عکس آن در تاریخ بیان‌شده است
نازبانو
ابو احمد العلوانی نام واقعی ابو احمد العلوانی؛ ولید جاسم العلوانی است که یکی دیگر از سرکردگان اصلی تشکیلات داعش به شمار می‌رود. او که از افسران خبره ارتش عراق در دوره صدام بود در حال حاضر عضو شورای سه نفر نظامی داعش و یکی از پر قدرتمندترین افراد این گروه تروریستی است.
نازبانو
داعش همچنین مناطق تحت کنترل خودرا به قسمت‌های به نام ((ولایت)) تقسیم‌بندی کرده که شخص ((والی)) در هر کدام از این ولایت ها حاکم مطلق آن است ودر کنار خود یک معاون نظامی و یک معاون شرعی جهت ریاست شورای شرعی و امنیت دارد.
نازبانو
داعش را می‌توان سازمانی با تفکرات و ایدئولوژی سلفی تکفیری معرفی کرد که؛ تکفیر نمودن شیعیان جهان جزء وظایف ذاتی آنان بشمار می‌رود. توسعه و گسترش اقدامات این گروه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها و معضلات خاورمیانه به‌ویژه غرب و جنوب غرب آسیاست. گروه‌های تکفیری سلفی با اتخاذ راهبردهای افراط‌گرایانه دینی، ضمن نابودی دشمنان خود تمامی آنان را کافر و از بین بردن این افراد را بر خود مباح دانسته‌اند.
سیّد جواد
بعدازآنکه فرایند تحولات داخلی عراق در مسیر اسلام‌گرای و دموکراسی قدم گذاشت و به سمتی رفت که برای کشورهای همچون عربستان سعودی، قطر، ترکیه و اسرائیل عامل تهدید به‌حساب آمد سیاسیون این کشورها با توسل به استعمار قرن یعنی ایالات‌متحده آمریکا و دیگر دول غربی داعش را در دل این کشور مسلمان به وجود آوردند. داعش گروهکی با تفکرات سلفی تکفیری است که ریشه در عقاید کذب و نادرست از وهابیت دارد. ریشه و اساس شکل‌گیری این سازمان تروریستی شورشی به"القاعده در افغانستان و سپس در عراق بازمی‌گردد؛ این گروه طی مدت کوتاه و با توجه به تحولات انقلابی عراق و بحران سوریه فرصت تجدیدقوا و احیا پیدا کرد و در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی بانام "دولت اسلامی در عراق و شام "که به‌طور اختصار داعش نامیده می‌شود اعلام موجودیت کرده است. داعش پس از تصرف مناطق گوناگونی از عراق و سوریه با اعلام خلافت اسلامی در آن‌ها، سرکرده خود را به نام "ابوبکر البغدادی" معرفی کرد و نام گروه خودرانیز به دولت اسلامی تغییر داد.
سیّد جواد

حجم

۴۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۸۰۰
تومان