دانلود و خرید کتاب پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول) ریموند بیکر ترجمه سجاد امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول) اثر ریموند بیکر

کتاب پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)

نویسنده:ریموند بیکر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)

«طلب‌کنندگان ثروت، اغلب از مسیر فضیلت خارج می‌شوند؛ از آنجاکه شوربختانه، جاده‌ای که به یکی ختم می‌شود، گاه در جهت مخالف آن مقصد دیگر قرار دارد.» کتاب «پاشنهٔ آشیل سرمایه‌داری»، کتاب اول از مجموعهٔ سه‌جلدی «نقد سرمایه‌داری از درون» است که دربارهٔ فساد در جوامع سرمایه‌داری صحبت می‌کند؛ البته نویسنده در مقدمهٔ کتاب گفته است که قرار نیست این کتاب علیه سرمایه‌داری بنویسد؛ بلکه قرار است گامی مثبت برای احیای ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌داری باشد و معتقد است بهترین راه رسیدگی به هر مشکلی این است که بتوان تمام جوانب آن را بررسی کرد. بیکر معتقد است که اساسی‌ترین مشکل نظام سرمایه‌داری این است که بی‌قانونی به حوزه‌ٔ بازار رخنه کرده است؛ علاوه‌بر آن، می‌توان نابرابری را در راستای منافع هر دو قشرِ فقرا و اغنیا تا حد زیادی کاهش داد. ریموند بیکر، نویسنده، محقق و تاجر آمریکایی است که در این کتاب، با بیانی ساده تجربیات تجاری خودش را در شصت کشور روایت کرده است.
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
آموزش سیاسی جلد ۲
جواد قربانی آتانی
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
نظریه‌های دموکراسی
فرانک کانینگهام
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
اقتصاد در یک درس
هنری هازلیت
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی
هانس هرمان هوپ
سرمایه‌دار علیه سرمایه‌داری
جورج سوروس
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳
مایکل چارلزهوارد
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
بیماری هلندی در اقتصاد ایران
رضا منوچهری
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
اقتصاد و آرمان‌شهر
جفری مارتین هاجسن
بازار آری، کاپیتالیسم نه: آنارشیسم فردگرا در برابر مدیران، نابرابری‌ها، قدرت شرکت‌‌ها و فقر ساختاری
گری چارتیه
فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم
توبیاس جی. لانز

نظرات کاربران

plato
۱۳۹۷/۰۷/۰۴

دینار کویت ۱۲ امروز رسید به ۵۸هزار تومان‌. دستمزد هر کارگر در کویت روزی ۶۰ دینار کویتی ؛ اگر اونجا کارگری کنید میشه روزی ۳/۴۸۰/۰۰۰ هزار تومان و ماهی بالای ۱۰۰ میلیون تومان !

حسام
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

کتاب درباره پولشویی و روش‌های آن است، و برآوردی از میزان پولشویی و انتقال پول‌های کثیف در جهان امروز می‌دهد، کتاب جذابی است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
سالانه ده‌ها هزار زن، به‌واسطه اغوا، وعده‌های دروغین کار یا خرید مستقیم از خانواده‌های تهیدست از آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی به ژاپن آورده می‌شوند. ویزای این زنان معمولا تحت عنوان «سرگرم‌کننده» پذیرفته می‌شود و البته پس از گذر از این مرحله، هویتشان از آنها ستانده شده و به روسپیگری در فاحشه‌خانه‌ها یا کلوپ‌ها و میخانه‌ها وادار می‌شوند. آنها چرخ گردان صنعت جنسی حدودا ۸۰ میلیارد دلاری ژاپن هستند
حسام
با وجود قرار داشتن در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت دنیا و در اختیار داشتن چهار پالایشگاه نفت داخلی، نیجریه مجبور به واردات سوخت‌های دیزلی، سوخت جت و بنزین بود. آباچا در تامین منابع مورد نیاز پالایشگاه‌ها مضایقه می‌کرد و حد مجاز تولیدات ترکیبی آنها را به میزان بخشی از ظرفیت کامل آنها کاهش داد، با این هدف که شرایطی را ایجاد کند که کشور وادار به خرید فرآورده‌ها از خارج شود. صدها میلیون گالن نفت عموما کم‌کیفیت با قیمت کاذب و ۴ برابر بهای جهانی به نیجریه وارد شد. این رویه به یکی از ارزشمندترین منابع اختلاس برای آباچا تبدیل شد، و صدها میلیون دلار از منابع ملی را به باد فنا داد.
حسام
تجارت درون‌شرکتی در سرتاسر مرزها ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل تجارت بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. من هیچ شرکت چندملیتی، چند میلیارد دلاری یا چند محصولی را ندیده‌ام که از قیمت‌گذاری انتقالی جعلی به منظور انتقال پول بین نهادهای خود، در بخشی از کسب‌وکارش استفاده نکرده باشد.
حسام

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان