دانلود و خرید کتاب آفت در گندمزار داوود براتی دهقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آفت در گندمزار اثر داوود  براتی دهقی

کتاب آفت در گندمزار

انتشارات:نکوراد
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آفت در گندمزار

«آفت در گندم‌زار» مجموعه داستان‌هایی بر اساس تجربیات شخصی نویسنده است که به زبانی ساده و امروزی نگاشته شده‌اند. داوود براتی دهقی متولد ۱۳۵۶ اصفهان است که پس از موفقیت کتاب اولش با نام کلاغ‌های سفید، کتاب‌های دیگری نیز با همین سبک نوشته‌است. او می‌گوید همیشه دلش می‌خواست که دردهای پنهان و آشکار اجتماع را بیان‌کند و برای همین داستان‌هایش واقع‌گرایانه‌اند. او با انتخاب این سبک می‌کوشد درد و رنج های انکارناپذیر جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند را به زبان آورد.

بخشی از داستان «چرا تو!» را می‌خوانید:

روزی که همایون عازم خدمت بود از شیراز به تهران بازگشتم تا برادری را که از هشت سالگی لحظه‌ای از او جدا نشده بودم بدرقه کنم. آن روز مادر یکریز اشک می‌ریخت و پدر که نمی‌خواست غرورش را جلوی ما بشکند، با گلویی بغض کرده می‌گفت: «خدمت برای مرد شدن لازم است... حالا وقتی رفتی سربازی و مرد شدی و آمدی و زودتر از ارسلان زن گرفتی، آن‌وقت این بیچاره می‌فهمد که چه کلاهی سرش رفته!»

آری آن روز با گفتن این جمله از زبان بابا نه تنها ما، بلکه تمام پدر و مادرهایی که برای بدرقه‌ی فرزندانشان به ترمینال آمده بودند، همان‌طور که اشک می‌ریختند به یکباره زدند زیر خنده تا همگی با خنده‌هایی اشک‌آلود، فرزندانشان را راهی کنند.

وقتی بعد از دو ماه آموزشی که در اصفهان سپری شد همایون را برای ادامه‌ی خدمت سربازی‌اش به شیراز منتقل کردند، خوشحال بودم از این‌که می‌توانستم در روزهای ملاقاتی به دیدنش بروم و همچنین او نیز هرازگاهی جمعه‌ها به خوابگاه می‌آمد تا در کنار هم باشیم.

روزها از پی هم می‌آمد و می‌رفت تا به قول همایون پایه خدمتی‌اش دو رقمی شود و...

نظرات کاربران

Roya
۱۳۹۸/۰۱/۰۴

فقط داستان اول رو خوندم و به نظرم خیلی ساده و عامیانه بود . هر چند صفحه یکبار ، یک نفرکشته میشد و خاکش می کردند و هیچ هم کسی سراغ مرده ها رو نمی گرفت . 😐

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
جهنم جایی است پر از آینه هر وقت به هر طرف که نگاه کنی فقط وفقط خودت را می بینی، چهره واقعی وبی نقاب خودت را...
کاربر ۸۳۹۷۹۰

حجم

۱۱۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۱۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان