دانلود و خرید کتاب فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی اثر سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی

کتاب فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی

معرفی کتاب فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی

«فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی» نوشته‌ی سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی (-۱۳۴۷) فرهنگنامه‌ای مختصر درباره اصطلاحات و کنایات مورد استفاده مادحان اهل‌بیت (ع) در مجالس مذهبی است. در بخشی از مقدمه نویسنده کتاب می‌خوانیم: در این ‌‌مجموعه، بیش از ۳۶۰ کنایه و اصطلاح نقل شده است که در جمع مداحان اهل‌بیت (ع) زبان‌زدند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان «فرهنگ کنایات و اصطلاحات مداحی» یاد کرد. این اصطلاحات از سال ۱۳۸۰ به‌مرور و پی‌درپی استخراج و ضبط شده و توضیحاتی درباره آن‌ها نگاشته شده است. بخش‌های اولیه‌ی این تحقیق در شماره‌های آغازین مجله خیمه و در قالب ستونی کوتاه چاپ شد و سپس، به‌علت تأکید بزرگان اهل تحقیق بر اهمیت موضوع، این کار ادامه یافت. گفتنی است هرگز نمی‌توان این تحقیق را جامع و کامل دانست و چه‌بسا ده‌ها اصطلاح خاص در حوزه‌ی مداحی وجود دارد و در نقاط مختلف این کشور پهناور، زبانزد است که به‌علت بی‌خبری و بی‌اطلاعی نویسنده از آن‌ها، به این مجموعه راه نیافته‌اند.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

کتاب صد و نود و چهارم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی ، کتاب جالبی بود و هیاتی ها خیلی خوب می توانند با این کتاب و مطالبش ارتباط برقرار کنند .

الهه سادات اردستانی
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

چرا این قدر شاعران ولایی مهجورن و آثارشان کم معرفی میشود ؟مثلا چرا کتاب های آینه بی غبار استاد که۳جلدی هم هست در طاقچه موجود نیست ؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان