دانلود و خرید کتاب قرآن گفتار الاهی علی نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قرآن گفتار الاهی اثر علی نصیری

کتاب قرآن گفتار الاهی

نویسنده:علی نصیری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قرآن گفتار الاهی

«قرآن گفتار الاهی» به قلم دکتر علی نصیری (-۱۳۴۴) نوشتاری مفصل در نقد شبهات دکتر عبدالکریم سروش (-۱۳۲۴) در زمینه وحی قرآنی است.

در مقدمه کتاب چنین می‌خوانید:

در ایران موج روشنفکری از دوره عباس میرزا و در دوره قاجاز آغاز و در عصر مشروطه به اوج خود رسید. با صرف نظر از آن دسته از روشنفکرانی همچون ملکم خان، میرزا آقاخان کرمانی، طالبوف، سید حسن تقی زاده و کسروی که به ستیز با دین و آموزه‌های دینی پرداختند، شماری از روشنفکران همصدا با روشنفکران دین دار عرب، بر نواندیشی در عرصهٔ دین شناخت که البته با آسیب‌هایی همراه شد، پای فشردند.

پس از عصر مشروطه از دهه بیست به بعد در ایران چهره‌های جدیدتری همچون دکتر شریعتی، بازرگان و اخیراً آقای سروش پرچمداری جبهه روشنفکری در ایران را عهده دار شدند. با توجه به خطر آفرینی دیدگاه آقای سروش در باره وحی قرآنی، نقد و بازنمایی ضعف‌ها و کاستی‌های آن برای دفاع از اعتبار قرآن و تقویت باورهای دینی مسلمانان و بویژه نسل جوان، ضرورتی است اجتناب ناپذیر و مسئولیتی است خطیر که بر دوش اندیش وران بویژه صاحب نظران در عرصه قرآن سنگینی می‌کند.

از این رو، نگارنده پس از آگاهی از شبهات قرآنی آقای سروش، بازخوانی دقیق آراء وی و نقد آنها را طی دو سال در دستور کار خود قرار داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
قرآن پاکترین و پیراسته‌ترین مائده و مأدبه الاهی است که با همه هویت خود یعنی با لفظ و محتوا بر جان پاک‌ترین و پیراسته‌ترین بنده الاهی فرود آمد و بیش از پانزده سده است که چون آفتابی بی‌مثال بر سرزمین جان جهانیان نورافشانی می‌کند و آنان را به برون رفت از تاریکی به نور فرا می‌خواند.
سیّد جواد
بنا بر نظریه جنگ تمدن‌ها که هانتینگتون نظریه پرداز آن بود، جهان وارد عرصه جنگ میان دو تمدن اسلام و مسیحیت شده است. بر این اساس، جهان مسیحیت می‌کوشد ابتکار عمل در این جنگ را بدست گرفته و کانون توجه مسلمانان و مهم‌ترین سند اعتبار اسلام یعنی قرآن را صدمه بزند.
سیّد جواد
باید از جبهه دیگر یاد کنیم که نامهربانانه و البته به زعم خود در جهت خدمت به قرآن صدماتی را به قرآن زده‌اند. مراد ما جبهه روشنفکران است.
سیّد جواد
شبهات آقای سروش در زمینه وحی قرآنی را می‌توان در سه شبهه خلاصه کرد که عبارتند از: ۱. قرآن کلام پیامبر اکرم است. به این معنا که او به عکس دیدگاه رایج و سنتی، معتقد است که پیامبر اکرم در فراهم آوردن قرآن نقش کلیدی داشته و از این جهت قرآن را باید بازتاب دانش و روحیات پیامبر اکرم و بلکه کلام او دانست. اساسی‌ترین مدعای آقای سروش در زمینه قرآن همین نکته است و سایر شبهات در گفتار او به عنوان شاهد و دلیل بر مدعا ذکر شده است. ۲. در آموزه‌های علمی قرآن خطا راه یافته است. آقای سروش معتقد است برخی از آیات علمی قرآن با دستاوردهای علمی ناسازگار است و این امر را شاهدی بر راهیافت خطا در آموزه‌های علمی قرآن می‌داند. ۳. قرآن پدیده‌ای تاریخمند است. از نظر آقای سروش قرآن پدیده‌ای تاریخمند است که عناصر فرهنگی عصر و منطقه نزول در انواع آیات قرآن راه یافته است.
سیّد جواد
مدعای آقای سروش که در مصاحبه و نامه خود از آن موکداً دفاع کرده است، آن است که قرآن سخن پیامبر (ص) است و نه سخن خداوند و از این جهت در آن خطا راه یافته است!
سیّد جواد
این کتاب به نقد دیدگاه های قرآنی آقای سروش اختصاص دارد، ما در این جا به برخی از لغزش‌های وی در حوزه قرآن شناخت اشاره می‌کنیم.
سیّد جواد
وحی انجام نگرفته است. چنان که در نمونه پیشگفته یعنی انتظار نزول وحی در باره تغییر قبله، هیچ کوششی از سوی پیامبر برای نزول وحی گزارش نشده و اساساً هیچ صاحب نظر مسلمانی در باره زلال ساختن جان پیامبر آن هم در دوران نزول قرآن به عنوان پیش شرط نزول آیات سخن نگفته است. ۲. چنان که در مورد انتظار نزول وحی برای تغییر قبله آوردیم، پیامبر پیوسته چشم به آسمان می‌دوخت
کاربر ۲۰۲۶۸۰۶

حجم

۲۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان