دانلود و خرید کتاب آیین همسرگزینی علی نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین همسرگزینی اثر علی نصیری

کتاب آیین همسرگزینی

نویسنده:علی نصیری
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیین همسرگزینی

«آیین همسرگزینی» به قلم دکتر علی نصیری (-۱۳۴۴) درباره ازدواج در دین اسلام سخن می‌گوید. هدف از ازدواج، رویکردهای مختلف به ازدواج، ویژگی‌های همسر شایسته، چگونگی انتخاب همسر شایسته، چند و چون مراسم و جشن برای ازدواج و الگوهای ازدواج موفق مباحثی هستند که در این اثر مطالعه خواهیدکرد.

گزیده‌ای از کتاب:

تفکر رهبانی ترک ازدواج

آموزه‌های قرآن و روایات نشان می‌دهد که اسلام برخورد منطقی و واقع‌بینانه با غریزه جنسی دارد و ضمن تأکید بر ضرورت وجود آن و حکمت خداوند در پیش‌بینی‌اش، ازدواج را بهترین راه‌حل برای پاسخ‌گویی به غریزه جنسی می‌شناسد. اما در برابر اسلام همواره، تفکر رهبانیت و ترک ازدواج نیز وجود داشته است.

این تفکر زن را مظهر دنیادوستی و دنیاگرایی می‌شناسد و معتقد است تنها راه رهایی از دنیاگرایی فاصله گرفتن از زنان است. این تفکر حتی زن را موجودی پلید می‌شناسد. شهیدمطهری در این باره می‌نویسد:

عقاید تحقیرآمیز راجع به زن در میان ملل و اقوام قدیم مبنی بر این است که زن انسان کامل نیست، برزخی است میان انسان و حیوان، زن دارای نفس ناطقه نیست، زن به بهشت هرگز راه نخواهد یافت و امثال اینها زیاد وجود داشته است.

در میان مکاتب اخلاقی یونان باستان «کلبیان» معتقد بودند:

تمام ثمرات تمدن، از قبیل حکومت، ثروت شخصی، ازدواج، دین‌داری، تجمل و همه لذات حسی مصنوعی بی‌ارزش است. اگر رستگاری و نجاتی باشد، در ترک جامعه و بازگشت به زندگی ساده و زاهدانه یافت می‌شود.

نظرات کاربران

Hadi pha
۱۳۹۷/۰۳/۱۵

مطالب کلی گویی شده در کتاب من کتابهای باربارا دی انجلیس رو پیشنهاد می دم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان