دانلود و خرید کتاب مددکاری اجتماعی و نوتوانی گروه‌های خاص(توانبخشی) محمدرضا رنجبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مددکاری اجتماعی و نوتوانی گروه‌های خاص(توانبخشی) اثر محمدرضا رنجبر

کتاب مددکاری اجتماعی و نوتوانی گروه‌های خاص(توانبخشی)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مددکاری اجتماعی و نوتوانی گروه‌های خاص(توانبخشی)

آنجا که همه دیوار می‌بینند، مددکاری اجتماعی نشان می‌دهد که در‌هایی هم وجود دارد، پس باید آنها را پیدا و باز کرد. مددکاران اجتماعی قصد دارند به مردم نشان دهند، چگونه می‌توان ملتی با ایمان، پیشرفته، آگاه، متمدن، مدرن و روشنفکر باشند. مددکاران اجتماعی می‌خواهند به مردم چیزهایی ناب و واقعی نشان دهند. و می‌خواهند پایه‌های پل دوستی ملت‌ها را محکم کنند. جوامع بیاموزند که چگونه در کنار هم با مسالمت زندگی کنند و هر آن چه که در جامعه وجود دارد، حق همه باشد، چون خداوند انسان را یکسان آفرید.
یکصد پرسش و پاسخ پیرامون اختلال نقص توجه، بیش‌فعالی کودکان (از دورۀ پیش‌دبستان تا دانشگاه)
میرمحمود میرنسب
اسکیزوفرنی
مینگ. ت. تسوانگ
فنون مصاحبه تشخیصی
مهدیه رحمانیان
آسیب های اجتماعی (نوپدید)
مهرانگیز شعاع‌کاظمی
راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع به زبان ساده
حکیم سحاقی
در مسیر در مانگر شدن
پرویز شریفی‌درآمدی
فنون پیشرفته در مشاوره و روان درمانی
کریستین کنت
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
احساس تنهایی و نوآسیب های اجتماعی در نوجوانان
مهلا یزدان‌پور
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری)
توماس گوردون
اختلالات خوردن
کیمبرلی آر. دبلیو. انس
تاب آوری برای نوجوانان
شیلا راجا
اعتیاد و دانش‌آموزان ما
حامد اختیاری
مهارت های زندگی (با رویکرد بالینی)
رقیه محمدی پور
چگونه به کودکان بیش‌فعال/کم‌توجه کمک کنیم؟
کیت ای اسپورر
مصاحبه بالینی
جان سامرز فلنگن
خودکشی
ماهیار آذر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
فرض کنید معلولی به تنهایی می‌خواهد از پله‌های یک ساختمان عبور کند و امکان عبور برای او نیست. در این وضعیت چند نفر با گفتن کلماتی مانند: کمک کنید ثواب دارد، بیچاره علیل است، عاجز است، چند نفر کمک کنید تا این بنده خدا را بلند کنیم و....به او کمک میکنند در این لحظه وضعیت روحی و روانی معلول را در نظر بگیرید! فکر می‌کنید چقدر ممکن است از نظر عاطفی و شخصیتی ضربه دیده!، اعتماد به نفس و عزت نفس او به حداقل ممکن رسیده باشد؟ آیا ممکن است احساس بدی نسبت به خود و یا دیگران پیدا کند؟! آیا همین مسئله سبب نمی‌شود که دچار افسردگی شود؟ اما اگر وضیعت معماری ساختمان‌ها به شکلی برای او در نظر گرفته می‌شد که نیازی به کمک‌ دیگران پیدا نکند، او هم احساس می‌کرد که می‌تواند همانند دیگران زندگی کند و هرگز برای رفتن به اماکن عمومی دچار ترس و اضطراب نمیشد.
هدی✌
در توان بخشی حرفه‌ای باید به نیازهای آموزشی و حرفه‌ای کودکان معلول توجه خاص داشت. لازم است این گونه کودکان را از جهات آموزشی، حرفه‌ای، روانی، اجتماعی برای گذراندن یک زندگی طولانی بدون اتکاء به دیگران، آماده ساخت و به آنها تجربه و مهارت کافی آموزش داده شود تا خود را برای زندگی مناسب در آینده آماده سازند.
هدی✌
در توان بخشی حرفه‌ای علاوه بر این که روی جسم بیمار کار می‌شود تا قدرت از دست رفته را بازیابد، توان‌بخشی فکری هم صورت می‌گیرد تا معلول قبول کند که ناتوانی در یک عضو به خودی خود نقصی نیست که ممکن باشد در سیر کلی کار، اثر نامطلوبی برجای بگذارد. معلول در این مرحله از توان‌بخشی، می‌پذیرد که باید با وضعیت جدید خود را وفق داده و راههای جدید برای آینده خود، از هر نظر پیدا کند.
هدی✌
اعتقاد کلی برآن است که اگر چنانچه معلول در طول مدت درمان احساس کند که اعضاء تیم توان‌بخشی و مددکار اجتماعی در کنار او و خانواده اش هستند، احساس آرامش کرده، اضطراب او کاهش مییابد و به همین دلایل جواب سریع‌تر و بهتری به درمان خواهد داد و از گسیختگی و به هم ریختگی خانواده کاسته خواهد شد. «معلول درک خواهد کرد که رمز همه موفقیت‌ها اراده است و اگر او اراده کند میتواند شرایط را به میل خود تغییر دهد.»
هدی✌
در توان‌بخشی به معلول تفهیم می‌گردد که در روی هر دیواری هرچند هم که بلند باشد سرانجام دری وجود دارد و باید آن را جستجو و پیدا کرد. در توان‌بخشی معلول درک خواهد کرد که «مصیبت همیشه پایان کار نیست بلکه...» و بهترین راه برای موفقیت و تحقق‌بخشیدن به رویاها این است که از خواب برخیزیم.
هدی✌
توان‌بخشی قصد دارد که این تفکر را در معلول تقویت نماید. که با خود بگوید: «من به توانایی خود در رسیدن به اهدافم ایمان دارم»
هدی✌
معلولان می‌توانند کار کنند، ازدواج کنند، صاحب فرزند شوند، فرزند خود را تربیت کنند، تحصیل کنند و آموزش دهند. حقیقت بزرگ آن است که معلول کسی نیست که تا آخر عمر وابسته به دیگران باشد و نباید وابسته باشد. معلولان می‌توانند در تولید، سهم بسیاری داشته باشند و می‌توانند خودکفا باشند.
هدی✌
آلمان در جنگ دوم جهانی در زمان جنگ از معلولان جنگی که قادر به اعزام به جبهه نبودند، بهترین استفاده را کرد و از اینراه معلولان جنگی هم احساس می‌کردند که همچنان در جنگ سهیم و فعال هستند و خود را سربلند حس می‌کردند. کارهایی نظیر، انبارداری، دوخت و دوز لباس و چکمه‌‌های سربازان، تمیزکردن اسلحه، تعمیرات وسایل و بسیاری از وظایف پشت جبهه به عهده معلولین بود. همین سربازان معلول بعد از پایان جنگ به شدت تحسین شدند و به آنان لقب قهرمانان نشسته دادند.
هدی✌
(آن چه که یک جامعه را می‌سازد کار است و کار است و کار.)
هدی✌
مددکاران اجتماعی بر این اعتقاد هستند که افراد را عادت دهند تا به جای این‌که دراز بکشند و منتظر باشند تا میوه‌ای از آسمان فرود بیاید، باید سخت کار کنند و درخت آینده را با قطره‌های عرق آبیاری کنند. سپس ناظر رشد و میوه دادن آن باشند.
هدی✌
در فلسفه توان بخشی به معلولین این منظور رسانیده می‌شود که (افراد قوی با هر وضعیتی که داشته باشند راه خود را باز می‌کنند، همان‌طوری که آبشار راه خود را باز می‌کند.) در فلسفه توان‌بخشی این تفکر در معلول ایجاد می‌گردد که (انسان در خواستن همیشه اشتباه نمی‌کند ولی در نخواستن اشتباهش همیشگی است.)
هدی✌
در فلسفه توان‌بخشی به معلولین تفهیم می‌گردد که در راه، پیچ و خم‌های بسیاری وجود دارد که نباید آن‌ها را جزء موانع به حساب آورد، بلکه آن چه می‌بایست مهم شمرد، هدف است که به سوی آن قدم برداشته می‌شود.
هدی✌
رمز تمام پیروزی‌ها اراده است، کسی که دارای عزم راسخ باشد جهان را به میل خود تغییر میدهد.
هدی✌
امروزه این تفکر در جامعه توان‌بخشی به وجود آمده است که فرد معلول کسی نیست که مورد غضب خداوند قرار گرفته باشد، بلکه حاصل ازدواج دو فرد دارای ژن معیوب بوده که با مشکل خود آشنایی نداشتهاند و همچنان به زندگی خود ادامه داده اند.
هدی✌
مهارت و تخصص کلید اعتبار و اعتماد به نفس است، اعتبار و اعتماد به نفس کلید نفوذ در دیگران است. هر چه بیشتر رشد کنند، ارزشمندتر می‌شوند. آن سوی ناکامی‌ها خدایی هست که داشتن آن جبران همه نداشتن‌هاست.
هدی✌
فلسفه توان‌بخشی یعنی بالا بردن اعتماد به نفس در معلول. یعنی «باور خویشتن، این‌که چقدر خودمان را قبول داریم، باور مثبت درباره خویش» یعنی پیدا کردن عزت نفس که پله اول اعتماد به نفس است. آمادگی جهت فراگیری و آموزش از هرکس در هرکجا. گوش دادن به نظریات انتقادی دیگران بارویی گشاده، نگاه مثبت به زندگی و پذیرفتن نقاط ضعف و این که هیچ کس کامل نیست.
هدی✌
فردی می‌خواست خودکشی کند. با کارشناسی مصاحبه کرد، کارشناس به او گفت تو خیلی شجاع هستی، فرد سوال کرد چطور؟ کارشناس گفت: من جرأت آن را ندارم و تو که می‌خواهی این کار را انجام دهی فوق‌العاده نترس هستی و از او خواست تا هرکدام از راه‌های خودکشی را که انتخاب کرده است با چند نفر مطرح کند و میزان ترس و یا شجاعت آن‌ها را آزمایش کند، فرد با انجام این کار متوجه شد که هیچ کدام قدرت انجام این کار را ندارند. با خود فکر کرد و گفت: من که شجاعت خودکشی را دارم، پس قدرت انجام کارهای بهتر و ادامه زندگی جدید را هم دارم.
هدی✌
«فلسفه توان‌بخشی یعنی تغییر نگرش به زندگی جدید و بیدار کردن دلهای مرده»
هدی✌
هلن کلر بر این باور بود که: تواناست اگر اراده کند و پیگیر باشد، پس به آن می‌رسد. زندگی روزهای مهمی دارد. شعرهای زیبا ما را از هیجان به ارتعاش در می‌آورد. مثل خوابی ناخوشآیند می‌گذرد و ما بیدار می‌شویم تا زیبایی واقعی خداوند را با چشم‌های دیگر ببینیم و با گوش‌های تازه بشنویم.
هدی✌
امروز دانشمندان درصدد استفاده از بزاق دهان مارمولک و مورچه برای درمان بیماران دیابتی و پارکینسون هستند. تعدادی از دانشمندان از طریق استفاده از کامپیوتر و اتصال به قسمت‌های بینایی مغز، آرزو دارند که بینایی را به افراد نابینا برگردانند. خداوند به انسان قدرت داده و وعده کرده است که اگر بخواهد می‌تواند تغییر کند.
هدی✌

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان