دانلود و خرید کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره) سیدرضا حسینی کوهساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره) اثر سیدرضا حسینی کوهساری

کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره)

معرفی کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره)

کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره) نوشتهٔ سیدرضا حسینی کوهساری است. انتشارات گنجینه مهر ماندگار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر بر اساس درس‌گفتارهای «سیدمحمد هاشمی» نوشته شده است.

درباره کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره)

کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره) با فصلی به نام «اهمیت فهم نظام‌مند» آغاز شده است. فصل دوم این کتاب باعنوان «بررسی نحوهٔ تقابل اجتهادی»، به تبیین فضای مدرنیته، ارائهٔ نمونه‌هایی از تقابل‌های مرتضی مطهری با مبانی غرب و عناصر فکری مارکسیسم پرداخته است. این کتاب در فصل سوم به‌سراغ لزوم حصول جهان‌بینی برای انسان و تفاوت جوهری جهان‌بینی‌ها و نقد جهان‌بینی‌های مقابل رفته است. توحید به‌عنوان محور اصلی جهان‌بینی اسلامی، موضوع فصل چهارم و پنجم این کتاب است. این کتاب که در ۱۰ فصل نوشته شده، کوشیده است تا شما را با اساس سیستم فکری مرتضی مطهری آشنا کند.

مرتضی مطهری (۱۳۵۸- ۱۲۹۸)، استاد فلسفه و کلام اسلامی بود. او در فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی با اصالت سیستانی زاده شد. در کودکی برای فراگیری دروس ابتدایی به مکتب‌خانه و سپس در ۱۲سالگی به حوزهٔ علمیهٔ مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی پرداخت. در ۱۳۱۶ برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزهٔ علمیهٔ قم شد. او در دورهٔ اقامت ۱۵سالهٔ خود در قم، از آیت‌الله بروجردی (فقه و اصول) و آیت‌الله خمینی (فلسفه و اصول) و علامه طباطبایی (فلسفه) بهره گرفت. در ۱۳۳۱ از قم به تهران مهاجرت کرد و به تدریس در مدرسهٔ مَروی و تألیف و سخنرانی‌های تحقیقی پرداخت. در ۱۳۳۴ تدریس خود را در دانشکدهٔ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران آغاز کرد. مطهری برخلاف کسانی چون «احمد فردید» که فلسفهٔ اسلامی را ذاتاً یونانی می‌دانستند، برای فلسفهٔ اسلامی اصالت خاصی قائل بود؛ ازاین‌رو نه‌تنها مانند احمد فردید و اصحاب مکتب تفکیک، فلسفهٔ اسلامی را مغایر با اندیشهٔ اصیل اسلامی نمی‌دانست؛ در ریشه‌یابی آن به متن‌های دینی نیز رجوع می‌کند. از نظر مرتضی مطهری بیشتر فلاسفهٔ اسلامی شیعه بودند؛ چراکه عقل شیعی از ابتدا عقل فلسفی بود. مطهری یکی از منتقدان سازمان روحانیت بود و از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف آن را نحوهٔ تأمین بودجه می‌دانست که به‌طور مستقیم از سوی مردم در قالب ارائهٔ وجوهات صورت می‌گیرد. به‌اعتقاد او این مسئله دارای این اشکال است که آزادی و حریّتِ عقیدهٔ روحانیت را در برابر مردم مخدوش می‌کند. مرتضی مطهری در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه‌ای در منزل «یدالله سحابی» (۱۳۸۱ - ۱۲۸۴)، از بنیان‌گذاران نهضت آزادی، همراه با گروهی از رجال سیاسی انقلابی و در تاریکی شب و هنگام خروج از محل جلسه، هدف گلولهٔ یکی از افراد «گروه فُرقان» قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه درگذشت. طی سالیان گذشته کتاب‌های او از استقبال قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

خواندن کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد نظام اندیشهٔ مرتضی مطهری و علاقه‌مندان به حوزه‌های انسان‌شناسی و جهان‌بینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره)

«در زمان استاد مطهری، طلاب و روحانیونی بودند که قرآن را با مبانی مارکسیستی، تفسیر می‌کردند. اگر بخواهیم به یکی از مبانی مارکسیست‌ها اشاره کنیم، نگاه متفاوت به هستی و جهان‌بینی آنها، قابل بررسی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان