دانلود و خرید کتاب ۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی برایان تریسی ترجمه سیما فرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی اثر برایان تریسی

کتاب ۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی

معرفی کتاب ۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی

«۲۱ راز موفقیت در لحظه های بحرانی» نوشته برایان تریسی (-۱۹۴۴)، مشاور مدیریت و سخنران انگیزشی آمریکایی است. تریسی در این کتاب، بیست و یک روش را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کند در لحظه‌های بحرانی، بهترین عملکرد را داشته باشیم. تخمین زده شده است که هر سازمانی، هر دو یا سه ماه یک‌بار، با موقعیتی بحرانی روبه‌رو می‌شود. اگر به‌سرعت و به شیوه‌ای مؤثر به این بحران رسیدگی نکنیم، به ادامه‌ی حیات سازمان لطمه وارد خواهد شد. همچنین، هر انسانی نیز در زندگی خود، هر دو یا سه ماه یک‌بار، با موقعیتی بحرانی روبه‌رو می‌شود که تمرکز او را به‌هم می‌زند. این بحران به امور شخصی، مالی، خانوادگی یا سلامتی انسان مربوط می‌شود. به هرحال، ارزش انسان‌ها در هنگام سختی‌ها معلوم خواهد شد. فقط به وسیله‌ی روبه‌رو شدن با سختی‌های لحظه‌ی بحرانی و به پاسخاستن در مقابل آن‌ها می‌توانید به خودتان و دیگران ثابت کنید که ماهیت واقعی شما چیست. شاید بحران زندگی شما به‌صورت کاهش میزان فروش، کاهش درآمد یا در گردش نبودن پول نقدتان بروز کند. شاید یک مشتری مهم یا فروشی عمده را از دست بدهید. شاید هزینه‌های پیش‌بینی نشده یا بدبیاری‌های غیر منتظره سبب شوند کل سرمایه‌ی شما در بخشی از کسب و کارتان از بین برود. شاید افرادی که در محل کارتان حضور دارند یا افرادی که در خارج از محیط کاری با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید انسان‌هایی ناشایست و فریبکار از آب درآیند و ... یگانه روشی که سبب می‌شود به توانایی‌های کامل خود پی ببرید و تبدیل به همان انسانی شوید که شایستگی‌اش را دارید این است که به شیوه‌ای پویا و مؤثر به لحظه‌های بحرانی زندگی خود رسیدگی کنید.‌ یگانه روشی که سبب می‌شود به همه‌ی اهداف خود برسید این است که به شیوه‌ای پویا و مؤثر به بحران‌های گریزناپذیر زندگی روزمره واکنش نشان دهید.
معرفی نویسنده
عکس برایان تریسی
برایان تریسی
کانادایی | تولد ۱۹۴۴

برایان تریسی نویسنده‌ی آمریکایی‌ـ‌کانادایی و سخنرانی محبوب در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و مدیریت کسب‌وکار است. او علاوه بر انتشار کتاب‌های پرفروش که به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌، برای برگزاری جلسات و سخنرانی به بیش از صد کشور سفر کرده است. در کنار کتاب‌های او، آثار دیداری و شنیداری‌اش نیز در سراسر جهان با استقبالی کم‌نظیر مواجه شده است.

نظرات کاربران

سعید دونقطه دی
۱۳۹۷/۰۵/۰۶

کتاب خوبی بود و البته بیشتر مربوط بود به بحرانهای مالی

کاربر ۱۸۷۳۸۰۶
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

اطلاعات بسیار سطحی و دم دستی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
همه‌ی انسان‌ها مراحل انکار کردن، خشمگین شدن، سرزنش کردن، غمگین شدن، پذیرفتن و به پاخاستن را طی می‌کنند.‌ یگانه پرسش واقعی این است: "با چه سرعتی این مراحل را طی می‌کنیم؟" میزان انعطاف‌پذیری انسان در واکنش نشان دادن به فراز و نشیب‌های گریزناپذیر زندگی امروزی نشان دهنده‌ی سلامت ذهنی او محسوب می‌شود. سخنران نامداری همچون چارلی جونز می‌گوید: "مهم نیست که پس از شکست در چه فاصله‌ای از هدف‌مان زمین می‌خوریم؛ مهم این است که پس از افتادن تا چه اندازه اوج می‌گیریم." وقتی در لحظه‌ای بحرانی قرار می‌گیرید؛ وقتی با سختی‌ها یا شکستی بزرگ مواجه می‌شوید؛ وظیفه‌ی شما این است که در مقابل آن بحران به پا خیزید، خسارت‌ها را کاهش دهید و سازمان خود را به‌سوی آینده هدایت کنید. به‌جای متمرکز شدن بر این موضوع که چه کسی را باید سرزنش کنید، بر این موضوع متمرکز شوید که چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید.
سعید دونقطه دی
"هر انسانی، قبل از موفق شدن، به احتمال بسیار با خسارت‌های موقتی فراوان و شاید هم با چند شکست مواجه می‌شود. وقتی شکست بر انسان غلبه می‌کند، آسان‌ترین و منطقی‌ترین راه این است که دلسرد شود و آن کار را رها کند. متأسفانه، بیشتر انسان‌ها دقیقاً چنین می‌کنند." ناپلئون هیل
سعید دونقطه دی
دو دشمن بزرگ خود را بشناسید دو احساس منفی بسیار مهم که به هنگام بروز بحران یا شکست به‌وجود می‌آید ترس از شکست و ترس از طرد شدن است. این احتمال وجود دارد که هر یک از آن‌ها به بروز خشم، افسردگی یا بی‌تفاوتی منجر شود.
سعید دونقطه دی
چند عامل مختلف وجود دارند که سبب بروز مشکلات مربوط به نقدینگی می‌شوند. علت هر چه که باشد، شما باید بی‌درنگ وضعیت را اضطراری اعلام کنید و هر آنچه را در فصل‌های قبل گفته شد انجام دهید. آرامش‌تان را حفظ کنید. حقایق را به‌دست آورید. اداره‌ی امور را به‌عهده بگیرید. جلوی خسارت‌ها را بگیرید. پیوسته با افراد کارآمد و کلیدی در داخل و خارج سازمان‌تان گفتگو کنید.
سعید دونقطه دی
عملکردهای مؤثر در لحظه‌های بحرانی ۱. کاری را تعیین کنید که فقط شما می‌توانید آن‌را به‌خوبی انجام دهید. کاری که تحولی واقعی را به‌وجود می‌آورد و سبب می‌شود مشکل فعلی خود را با موفقیت پشت سر بگذارید. ۲. کارهای اضافی را حذف کنید. چه اقدام روشن و ساده‌ای را می‌توانید بی‌درنگ انجام دهید که بحران فعلی شما را از بین می‌برد؟ "درست از جایگاهی که در آن هستید و با هر آنچه در اختیار دارید، کاری را انجام دهید که می‌توانید." تئودور روزولت
سعید دونقطه دی
"ذهن ضعیف در رویارویی با بدبیاری‌ها مغلوب می‌شود؛ اما ذهن قدرتمند بر آن‌ها غلبه می‌کند." واشنگتن ایروینگ
سعید دونقطه دی
آلبرت اینشتین نوشت: "هر کودکی که متولد می‌شود یک نابغه است." در حقیقت، شما با توانایی نابغه شدن متولد می‌شوید. شما در وجودتان توانایی حل کردن هر مشکل و دستیابی به هر هدفی را دارید؛ فقط باید از نیروی خلاق وجودتان استفاده کنید تا همه‌ی پیامدهای خوب را برای شما به ارمغان آورد.
سعید دونقطه دی
وقتی بعضی از کارها اشتباه از آب درمی‌آیند یا وقتی با بدبیاری‌ها و سرخوردگی‌های ناگهانی مواجه می‌شوید؛ به‌طور طبیعی گرایش دارید تا با منفی‌بافی، ترس و خشم واکنش نشان دهید. هرگاه از انتقاد یا شکست بیم دارید یا رنجیده خاطر می‌شوید، معمولاً برای حمایت و حفاظت از خودتان یا می‌جنگید یا فرار می‌کنید. نخستین وظیفه‌ی شما در مقام یک مدیر این است که قاطعانه بر ذهن و احساسات خود مسلط شوید و سپس، به همین ترتیب، بر موقعیت نیز تسلط پیدا کنید. مدیران موفق، به‌جای متمرکز شدن بر گذشته، بر آینده متمرکز می‌شوند. آن‌ها بر کارهایی تمرکز می‌کنند که هم‌اکنون، برای برطرف کردن مشکل یا بهبود بخشیدن به آن موقعیت بحرانی، می‌توانند آن‌ها را انجام دهند. آن‌ها بر آنچه در اختیارشان قرار دارد؛ به عبارت دیگر، بر تصمیم‌ها و کارهای بعدی خود، متمرکز می‌شوند
سعید دونقطه دی
این نکته را به خودتان یادآوری کنید: "آنچه را نمی‌توان درمان کرد فقط باید تحمل کرد." اگر رویدادی به‌وقوع پیوسته است، اگر این رویداد به گذشته مربوط است و نمی‌توان آن‌را تغییر داد؛ پس، به حقیقت تبدیل می‌شود. هرگز درباره‌ی حقیقتی که نمی‌توان آن‌را تغییر داد نگران یا غمگین نشوید. بر کارهایی متمرکز شوید که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید؛ نه بر کارهایی که نمی‌توانید آن‌ها را انجام دهید.
سعید دونقطه دی
آرامش‌تان را با پرهیز از آشفته شدن حفظ کنید. مشکل به‌وجود آمده را برای خودتان رویدادی منفی و در هم کوبنده تفسیر نکنید. بسیاری از امور در زندگی، به همان اندازه که در ابتدا بد و ناخوشایند به‌نظر می‌رسند، بد و ناخوشایند نیستند. چهار واژه‌ی مهم در رویارویی با هر بحرانی چنین است: "این نیز باید بگذرد."
سعید دونقطه دی

حجم

۲۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۲۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان