دانلود و خرید کتاب دموکرات‌ها! سخنگوی جمهوری‌خواهان نباشید (زبان، گفتمان و رفتارشناسی آرای عمومی) جرج لاکوف ترجمه محسن عسکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دموکرات‌ها! سخنگوی جمهوری‌خواهان نباشید (زبان، گفتمان و رفتارشناسی آرای عمومی) اثر جرج لاکوف

کتاب دموکرات‌ها! سخنگوی جمهوری‌خواهان نباشید (زبان، گفتمان و رفتارشناسی آرای عمومی)

نویسنده:جرج لاکوف
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دموکرات‌ها! سخنگوی جمهوری‌خواهان نباشید (زبان، گفتمان و رفتارشناسی آرای عمومی)

«دموکرات‌ها! سخنگوی جمهوری‌خواهان نباشید (زبان، گفتمان ورفتار شناسی آرای عمومی)» کتابی است به قلم جرج لاکوف که به ارتقای درک سیاسی شما کمک خواهدکرد. قالب‌ها ساختارهای ذهنی هستند که نحوه دید ما به جهان را صورت‌بندی می‌کنند، در نتیجه این قالب‌ها هستند که اهداف، برنامه‌ها، روش‌ها و نتایج خوب و بد فعالیت‌های ما را تعین می‌بخشند. در علم سیاست قالب‌ها، سیاست‌های اجتماعی و نهادهایی را مشخص می‌کنند که برای اجرا کردن آن سیاست‌ها لازمند و چنانچه این قالب‌های ذهنی را تغییر دهیم لاجرم تغییرات اساسی در تمام این سیاست‌ها و نوع نگرش انسان به جهان به‌وجود می‌آید. قالب‌های ذهنی از مقولاتی هستند که دانشمندان معرفت‌شناسی از آن به ناخودآگاه شناختی یاد می‌کنند که شامل ساختارهایی است که در مغز وجود دارند و انسان آگاهانه قادر نیست به آن‌ها دسترسی یابد. روان‌شناسان و دانشمندان علوم اجتماعی می‌توانند قالب‌ها را از نتایجی که تولید می‌کنند، شناسایی کنند. در حال حاضر تنها یکی از نهادهای متفکر دموکرات یعنی مؤسسه راک ریچ توانسته است در باره مقوله صورت‌بندی‌های ذهنی به صورت حرفه‌ای مطالعه نماید. این مؤسسه متعلق به حزب یا جریان خاصی نیست و تمام نتایج خود را آزادانه بر روی وب‌سایت قرار می‌دهد. این کتاب برای اولین‌بار در ایام انتخابات ۲۰۰۴ به چاپ رسید اما از آن زمان تاکنون اهمیت آن دوچندان شده است. نتایج آرا به روشنی ثابت کرد که ارزش‌های اخلاقی همان‌طور که این کتاب پیش‌بینی کرده بود، از هر خُرده‌مفهوم دیگری نظیر تروریسم، جنگ، اقتصاد، وضعیت بهداشت یا تحصیلات اهمیت بیش‌تری دارد. دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۰۴ تمام توان خود را به کار گرفتند به طوری که نمونه آن در تاریخ دیده نشده بود. آنچه دموکرات‌ها را گرد هم آورد و آنچه آن‌ها در باره بوش مطرح می‌کردند و غیراخلاقی می‌خواندند در چارچوب فکری خود دموکرات‌ها پیکربندی می‌شد. مطالب این سایت دست‌مایه تقریر این کتاب قرار گرفته است. البته به منظور این‌که این کتاب برای بخش بیش‌تری از خوانندگان قابل فهم باشد مطالب به صورت غیررسمی و مختصر ارائه می‌شود. امید که این کتاب، راهنمای عملی برای شهروندان و تمام علاقه‌مندان به علم سیاست باشد.
از اریحا تا مکزیکو
پل بروک
بحران بی‌پایان: چگونه سرمایه‌ی مالی- انحصاری جهان را از آمریکا تا چین به رکود و آشوب می‌کشاند
جان بلامی‌فاستر
دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن
جرج نواک
آینده‌ علوم سیاسی
گری کینگ
جهانی کردن فقر و فلاکت
احمد سیف
جهانی شدن و حقوق بشر: آیا جهانی شدن می‌تواند حقوق بشر را ارتقاء دهد؟
رودا ای. هوارد هاسمن
فرهنگ و هویت: تاریخ، نظریه و کاربرد انسان‌شناسی روان‌شناختی
چارلز لیندولم
نظریه‌های دموکراسی
فرانک کانینگهام
حکمرانی حزبی و دمکراسی حزبی
ولفگانگ‌سی مولر
یا سوسیالیسم یا بربریت: از «قرن آمریکا» تا دوراهی سرنوشت‌ساز
ایستوان مزاروش
در باب ماهیت جنگ
کارل فون کلاوزویتس
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
اخلاق تولید پول
یورگ گوئیدو هولسمن
مگناکارتا
دیوید استارکی
لیبرالیسم و قرن بیستم
دومنیکو لوسوردو
شاهد جنگ و اقتصاد: خاطرات یک مدیر اقتصادی بانک مرکزی در دوران جنگ ایران و عراق
محمدرضا قسیمی
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم
توبیاس جی. لانز
اقتصاد سیاسی، جنگ و انقلاب؛ بررسی سیر دگرگونی در منطقه خلیج‌فارس
انوشیروان احتشامی

نظرات کاربران

Mahdi
۱۳۹۸/۰۴/۰۸

تلفظ درست نویسنده کتاب لیکاف هست،که البته در انتهای یادداشت نویسنده برای مترجم درست ذکر شده. لازمه که در جلد هم اصلاح بشه.

وحید
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

کتاب بسیار جالبیه... جدا از حساسیت و طرفداری احتمالی خواننده از یکی از احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، تحلیل‌ها جالبند و نه تنها در سیاست، بلکه در زندگی روزمره هم به کارمی‌آیند.

منم
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

سلام، به علاقه مندان به سیاست پیشنهاد میشه و درباره مسائل جالبی حرف زده میشه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
رأی‌دهندگان براساس هویت خود رأی می‌دهند. مردم با توجه به باورهای ارزشی خود به شخص یا فکری رأی می‌دهند که آن‌ها را نمایندگی می‌کند.
منم
در این نظام انفاق بی‌معنی است و با این نظامِ فکری اگر کسی چیزی به کسی ببخشد که خود به دست نیاورده است عملی غیراخلاقی انجام داده است، چراکه مانع قانونمند شدن این افراد شده است. این گروه از مردم که بدون زحمت چیزی به دست می‌آورند وابسته بار می‌آیند، لذا انسان‌های غیراخلاقی خواهند شد. در این نظام الگوی «خانواده با پدر سختگیر» مخالف برنامه‌های تأمین اجتماعی است و برنامه‌های حمایتی سازمان‌های تأمین اجتماعی را عملی غیراخلاقی می‌داند، چراکه مردم را غیراخلاقی بار می‌آورد.
وحید
علم عصب‌شناسی به ما می‌گوید هرکدام از مفاهیمی که در ذهن وجود دارد، البته آن دسته از مفاهیمی که جهان‌بینی انسان را شکل می‌دهد در سیناپس‌های عصبی مغز جا گرفته‌اند و در مغز انسان فضایی را اشغال کرده‌اند. این مفاهیم و قالب‌بندی‌ها آن‌قدر ضعیف نیستند که در رویارویی با حقایق، هرچند محکم و بارز، تغییر کنند یا از بین بروند. افراد جامعه ممکن است با مجموعه‌ای از حقایق آشکار روبرو شوند، مانند آمارهای اقتصادی، نرخ تورم، رشد نقدینگی، نرخ بیکاری اما زمانی این حقایق را درک و باور می‌کنند که با آنچه در سیناپس‌های عصبیشان ذخیره شده است همخوانی داشته باشد.
وحید

حجم

۱۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۷۴,۵۰۰
تومان