دانلود و خرید کتاب سوال‌های درست دبی فورد ترجمه الهام شریف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوال‌های درست اثر دبی فورد

کتاب سوال‌های درست

معرفی کتاب سوال‌های درست

«سوال‌های درست (ده پرسش ضروری که راهگشای شما به سوی زندگی بی‌نظیرتان خواهد شد)» نوشته دبی فورد کتابی در زمینه موفقیت و با موضوع «انتخاب» است. دبی فورد، نویسنده برگزیده نیویورک تایمز و کارشناس متبحر بین‌المللی در عرصه تحول فردی است. کتاب حاضر به ده‌ها زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است و به عنوان ابزار آموزشی در بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی سرتاسر جهان به‌کار گرفته‌می‌شود: هر روزه همه ما دست به هزاران انتخاب می‌زنیم که زندگی‌مان را تحت تأثیر قرارمی‌دهد. بعضی از این انتخاب‌ها جزئی هستند و فقط ممکن است چند لحظه، چند ساعت یا چند روز ما را تحت تأثیر قرار دهند، درحالی‌که بعضی دیگر مسیر زندگی ما را به‌طور کلی تغییر خواهندداد. بعضی از این انتخاب‌ها ساده و بعضی از آن‌ها دشوار هستند. برخی ما را مستقیم به هدف می‌رسانند، درحالی‌که بعضی دیگر ما را با شکست مواجه خواهند کرد. بعضی از آن‌ها به‌شدت مهم و بعضی دیگر به‌طور کلی بی‌اهمیت به نظر می‌رسند؛ اما آنچه همه ما باید بدانیم این است که هر انتخابی می‌کنیم، فرقی ندارد کوچک یا بزرگ، آسان یا سخت، فردی یا گروهی مسیر زندگی ما را تغییر خواهد داد. کیفیت انتخاب‌های ما تعیین خواهد کرد که آیا با ناامیدی دست و پنجه نرم خواهیم کرد یا روزهایی شگفت‌آور؛ یعنی همان زندگی رؤیایی‌مان در انتظارمان خواهد بود. توانایی ما در انتخاب، حاکی از حقوق و آزادی‌های ویژه‌ای است. اگر قدرت انتخاب داشته باشیم می‌توانیم درباره بدن، سلامتی، روابط، امور مالی، شغل، زندگی اجتماعی و اعتقادات خود تصمیم بگیریم. انتخاب‌ها به ما اجازه می‌دهند مسیرهای مختلفی برگزینیم، به راست یا چپ، به جلو یا عقب برویم. شاد یا غمگین، عاشق یا بیزار، خشنود یا ناراضی باشیم. انتخاب‌ها به ما این قدرت را می‌دهند که میان شکست و موفقیت، خوب و بد، رنج و لذت یکی را برگزینیم.
معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

mary
۱۳۹۷/۰۲/۱۶

احساس میکنم برای من که درگیر انتخاب و تعیین هدف هام هستم کتاب خوبی هستش

yasaman
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۴)
. هر گاه نیازهای خود را برای خشنودی دیگران نادیده می‌گیریم، توانایی خود را برای عشق ورزیدن به خود از دست می‌دهیم.
مجید مبلغی
- آیا رفتن به کلاس کاراته به من قدرت می‌بخشد یا قدرتم را می‌ستاند؟ - آیا رفتن به کلاس کاراته مرا به آینده دلخواهم نزدیک می‌کند یا که مرا در بند گذشته نگه می‌دارد؟ به‌محض آن‌که به این سؤال‌ها جواب دادم، برایم روشن شد برای رسیدن به آینده دلخواهم باید به عهدی که با خود بسته بودم، عمل می‌کردم. برای این کار فقط باید لباس کارته‌ام را می‌پوشیدم و به کلاس می‌رفتم. هنگامی‌که از وضعیت هدایت خودکار درآمدم و آگاهانه انتخاب کردم، توانستم تصمیمی بگیرم که مرا قدرتمند می‌ساخت و به آینده دلخواهم نزدیک‌تر می‌کرد.
mary
«آیا این انتخاب آینده‌ای الهام‌بخش برایم رقم خواهد زد یا مرا در بند گذشته نگه خواهد داشت؟» - «آیا این انتخاب برایم رضایتی پایدار به‌دنبال خواهد داشت یا لذتی زودگذر؟» - «آیا در اوج قدرتم ایستاده‌ام یا فقط برای خشنودی دیگران تلاش می‌کنم؟» - «آیا در جستجوی نیکی هستم یا بدی؟» - «آیا این انتخاب به زندگی‌ام نیرو خواهد بخشید یا انرژی مرا خواهد ربود؟» - «آیا از این شرایط به عنوان اهرمی برای رشد و تکامل خود استفاده خواهم کرد یا وسیله‌ای برای ضربه زدن به خود؟» - «آیا این انتخاب مرا توانمند می‌سازد یا قدرتم را می‌ستاند؟» - «آیا این عمل از روی خویشتن دوستی است یا خودتخریبی؟» - «آیا این عمل از روی ایمان است یا ترس؟» - «آیا با روحانیت خوی
سحر
: آیا در جستجوی نیکی هستم یا بدی؟ سؤال «آیا در جستجوی نیکی هستم یا بدی؟» این قدرت را دارد که لحظه ناامیدی را به لحظه امید تبدیل کند. در حقیقت ما با جستجوی نیکی چشم‌های درک خود را آگاهانه می‌گشاییم. آن‌گاه می‌توانیم نیکی را در هر موقعیت و هر شخصی ببینیم. برای اغلب ما جستجوی نیکی شیوه طبیعی نگاه کردن به دنیا نیست. در حقیقت ما آموخته‌ایم در هر رابطه و موقعیتی بدی را ببینیم؛ اما هنگامی‌که انتخاب می‌کنیم به‌دنبال نیکی باشیم، حقیقتی نو ظهور می‌کند.
مجید مبلغی
تا زمانی‌که شما به احساسات خود به عنوان نقشه راهنما و جهت‌یاب نگاه می‌کنید، فرصت رسیدن به اهداف را از خود می‌گیرید.
پریوش
آیا می‌توانید تصور کنید عازم سفری بیست‌ساله می‌شوید، درحالی‌که نمی‌دانید کجا می‌خواهید بروید؟ چه احساسی خواهید داشت اگر قرار باشد هر روز سوار اتومبیل خود شوید، به مقصدی نامعلوم که فقط در همان لحظه درست به نظر می‌رسد، پیش بروید؟ آیا فکر می‌کنید این راه الهام‌بخش شما خواهد بود؟ آیا این «مقصد نامشخص» می‌تواند هر روز صبح انگیزه برخاستن شما از تخت و ابراز برترین وجه وجودتان باشد؟ اگر چنین فکر می‌کنید به مطالعه این کتاب ادامه ندهید.
mary
سؤالی که باید پرسید این است که اگر شما خودتان را دوست دارید و اگر باور دارید سزاوار داشتن هر آنچه می‌خواهید هستید، پس چرا انتخابی می‌کنید که شما را از رسیدن به نتایج دلخواه محروم می‌کند؟ پاسخ به این سؤال ساده است، اگر راست بگویید به احتمال زیاد خواهید فهمید در این زمینه هیچ انتخابی ندارید. شما دانسته یا ندانسته در وضعیت غیرارادی از نقشه از پیش تعریف شده خود پیروی می‌کنید.
mary
حتی اگر سفر خود را با اهداف کوچک در زمینه‌های مختلف زندگی آغاز کنید، دستِ‌کم می‌دانید در کدام جهت باید حرکت کنید.
پریوش
روزی تصمیم گرفتم که به کلاس کاراته بروم و تا سن پنجاه سالگی؛ یعنی سه سال دیگر از آن زمان کمربند مشکی‌ام را بگیرم، اما وقتی سرانجام به کلاس رفتم احساس کردم این ورزش را دوست ندارم. وقتی تمرین‌ها شروع می‌شد، من فقط می‌خواستم چرت بزنم. کنش غیرارادی من زیر پا گذاشتن تعهد و دررفتن از زیر کلاس‌ها به صد بهانه مختلف بود: «بیش از اندازه کار کرده‌ام، خسته‌ام، وقت ندارم، توان کافی برای تمرین‌های طاقت‌فرسای کاراته را ندارم»، اما در آن روز خاص لحظه‌ای مکث کردم، چشمانم را بستم و چند سؤال درست از خودم پرسیدم:
mary
برای شعله‌ور ساختن آتش درونمان باید از خواب برخیزیم و آگاهانه انتخاب کنیم. یک انتخاب آگاهانه بازتاب والاترین تعهدات ما و در هماهنگی مستقیم با بینش ما برای زندگی است. هنگامی‌که آگاهانه انتخاب می‌کنیم به تأثیری که اعمالمان روی زندگی ما خواهد گذاشت، دقت می‌کنیم.
احمد

حجم

۱۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان