دانلود و خرید کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج براد جانسون ترجمه سیده فاطمه موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج اثر براد جانسون

کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

معرفی کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج نوشتهٔ براد جانسون و کلی موری است و انتشارات ما و شما آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج تألیف براد جانسون و کلی موری است.

ازدواج یکی از چالش‌برانگیزترین انتخاب‌ها در سراسر زندگی یک فرد به شمار می‌رود و کمتر انتخابی (همانند رشته تحصیلی، شغل و...) این چنین استرس‌زا است. در عین حال نتایج ازدواج (چه خوب و موفق و چه بد و ناموفق) در همهٔ عمر با انسان همراه است. به همین دلیل است که افراد در ازدواج بیش از همه انتخاب‌های دیگر خود دقت می‌کنند. این دقت در جامعهٔ امروز ما چنان شدت یافته است که اگر آن را وسواس بنامیم، چندان هم به خطا نرفته‌ایم، همین شک و تردیدها و دشواری انتخاب است که سن ازدواج را در جامعهٔ ما تا این حد بالا برده است. از آنجا که در جامعهٔ ما نه در خانواده و نه در محیط‌های آموزشی (مدرسه و دانشگاه‌ها) و نه در رسانه‌ها (مطبوعات و صدا و سیما) هیچ‌کدام به موضوع لزوم شناخت روانی دختر و پسر از یکدیگر نمی‌پردازند، خلأ بزرگی در این زمینه احساس می‌شود.

این کتاب در ۳ بخش و ۱۶ فصل تنظیم شده است که برای بررسی ویژگی‌های زوج‌ها، آن‌ها را در سه دستهٔ کلی «عشاق عجیب و غریب و غیرعادی» (شامل محبوب شکاک، محبوب گوشه‌گیر، محبوب عجیب و غیرعادی)، «عشاق نمایشی، بی‌ثبات و خطرناک» (شامل محبوب خطرناک، محبوب طوفانی، محبوب نمایشی، محبوب خودشیفته و محبوب تضعیف‌گر) و «عشاق مضطرب دوری‌گزین و وابسته» (شامل محبوب وحشت‌زده، محبوب وابسته، محبوب خشک و منضبط و محبوب غمگین) تقسیم‌بندی می‌کند.

سوال کلی هر فصل نیز به این صورت است که ابتدا ویژگی‌های شخصیتی هر نوع محبوب و عاشقی را در عبارت‌هایی کوتاه بیان می‌کند که می‌تواند به عنوان کلید اصلی شناسایی شخصیت وی قرار گیرد. سپس داستانی را از زبان یک دختر یا پسر بیان می‌کند که چگونه با محبوب خود آشنا و سپس دوست شده است، اینکه در ابتدا ملاقات‌ها چه موقع و چگونه انجام شده است و چطور شد رابطه‌ای عاطفی بین این دو شکل گرفت. پس از آنکه داستان به اتمام رسید نویسندگان، به بررسی جنبه‌های روان‌شناختی ماجرا می‌پردازند.

خواندن کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

«داستان کاملاً آشنا و رایج است. دختر پسر مورد علاقه‌اش را می‌بیند (و یا برعکس پسر با دختری رابطه برقرار می‌کند). شخص مورد نظر باهوش و زیباست و دختر را کاملاً مجذوب و شیفتۀ خود می‌کند. با ادامۀ رابطۀ آنها، مشکلات رفتاری او که بسیار جدی هستند رفته رفته آشکار می‌شود. دختر دقت بیشتری به خرج می‌دهد و عادتها و تمایلات بسیار غیرعادی او را (که در ابتدا اصلاً متوجۀ آنها نشده است) روشن‌تر از قبل می‌بیند.

- پسر همیشه محتاج توجه دختر است به شکلی که دختر خود را در تنگنا و فضایی بسته احساس می‌کند.

- برشدت سوء ظن و بد دلی پسر افزوده می‌شود (گویی مالک دختر است)

- نسبت به همه چیز سرد و بی‌احساس است و تمایلی به برقراری روابط اجتماعی ندارد.

- از دختر سوء استفاده می‌کند و به راحتی او را فریب می‌دهد.

- در اضطراب تنهایی و طردشدن به سر می‌برد.

- بسیار خشک و مقرراتی است و میانۀ خوبی با خنده و شوخی ندارد.

با دیدن این علائم احساس سردرگمی و ناامنی به دختر دست می‌دهد؛ حس می‌کند چیزی نمانده دیوانه شود. چه طور ممکن است این نشانه‌ها را ندیده باشد؟ اصلاً این فرد از کجا وارد زندگی او شد؟ چه طور توانسته در همان لحظۀ اول عاشق او شود؟ چرا همیشه درگیر روابط عاطفی با افرادی عجیب و غیرعادی می‌شود؟ اصلاً این گونه اشخاص متوجه هستند، رفتارهای غیرعادی آنها چه تاثیری در دیگران دارد؟ آیا او قادر است خود را تغییر دهد؟ (و یا مهمتر از آن، اصلاً امیدی به تغییر در رفتارهای او هست)؟

اگر این داستان به نظر شما آشناست، اگر خود را درگیر چنین رابطه‌ای می‌بینید یعنی رفتارهای هر روزۀ محبوب شما (که خود او فکر می‌کند کاملاً عادی هستند) اکثر مواقع باعث ناراحتی شما می‌شود؛ در نتیجه ممکن است خود را گرفتار رابطه با فردی کرده باشید که اختلال شخصیتی دارد. علاوه بر این شاید اکنون تجربه‌های گذشتۀ خود را به یاد می‌آورید که درگیر رابطه با افرادی منزوی، خودسر، خطرناک و یا بسیار وابسته بوده‌اید. با دقت و تفکری بیشتر متوجه می‌شوید شباهت‌های هشدار دهنده‌ای در همۀ این افراد (که روزی شریک عشقی شما بودند) وجود داشته است. حیرت می‌کنید از اینکه چه چیزی در شما (یا چنین اشخاصی) باعث شده رابطه با آنها باز هم در زندگی شما ادامه پیدا کند و یا حتی بیشتر شود. در فصل سوم به بررسی علل درگیری دائم افراد با شخصیت‌های مشکل‌دار می‌پردازیم. موقتاً افراد دارای اختلالات شخصیتی را می‌توان از این علائم شناخت: ویژگیهای رفتاری آنها تقریباً در همۀ مواقع عجیب و غیرعادی است، نیاز بسیار زیادی به توجه دیگران دارند، اگر عشقی حقیقی و پایدار در میان باشد در نشان دادن آن سرسخت و گزنده رفتار می‌کنند. همیشه پیشنهاد ما به شما این خواهد بود که افراد با اختلالات شخصیتی را سریعاً شناسایی کرده و هرگز آنهایی که مستعد این رفتارهای غیرعادی هستند به عنوان (همسر) خود انتخاب نکنید.»

ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد سوم): از با هم بودن لذت ببرید
علی اکبر حسن زاده
ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد دوم): : آشنایی با مهارت‌های کنترل مشاجرات و حل مشکلات
علی اکبر حسن زاده
ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد
علی اکبر حسن زاده
قوانین روابط موفق
باربارا دی‌آنجلیس
آیا می‌توانم رابطه‌ام را نجات دهم؟ (چگونه تشخیص دهم که باید در رابطه‌ام بمانم یا بروم؟)
‌‫مایکل. اس.‬ برودر
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
ده قرار مهم برای زندگی مشترک
دیوید آرپ
گام های درمان در تحلیل رفتار متقابل (TA)
یان استوارت
مشاوره خصوصی با باربارا دی‌آنجلیس: عشقی پایدار، قبل، حین، و بعد از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده
باربارا دی‌آنجلیس
عشق هرگز کافی نیست
مهدی قراچه‌داغی
زندگی مشترک و حد و مرزهایش
هنری کلاود
فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است)
علی شمیسا
۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج
فرناز فرود
ازدواج عاقلانه
شمس‌الدین حسینی
معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر)
ماهیار آذر
مشاوره ازدواج
محمدرضا دژکام
کمرویی، خجالت، جسارت و ابراز وجود، اضطراب اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی، در کودکان، نوجوانان و بالغین
سیداصغر ساداتیان
رازهایی درباره عشق
باربارا دی‌آنجلیس
همسرگزینی امروزی
علی شمیسا
۵ زبان عشق مجردها
زهرا جمالی

نظرات کاربران

|قافیه باران|
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

باسلام 🌷 این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم! خیلی خیلی کتاب خوب و مفیدی هست. دقت کنید صرفا برای شناخت قبل و بعد ازدواج نیست بلکه برای افزایش اطلاعات عمومی و شناخت ادمهایی که هرروزه باهاشون در ارتباط هستیم بسیار

- بیشتر
رضا
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

اسم دیگه این کتاب عشق ویرانگر هست.اون بهتر از اینه

Reyhan
۱۳۹۷/۰۸/۰۴

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و اصلا پشیمون نیستم.به نظرمن همه باید یکبار این کتاب رو بخونن.من همیشه هر کتابی رو که میخونم در اختیار دیگران قرار میدم ولی این کتاب رو به دیدم یک کتاب مرجع می

- بیشتر
زهرا رضائی
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

من نسخه ی چاپی این کتاب رو با عنوان عشق ویرانگر که از انتشارات دیگری باشه مطالعه کردم و می تونم بگم کتاب فوق العاده ای هست، به همه پیشنهاد می کنم به قولی باعث واکسینه شدن آدم در برابر

- بیشتر
ygn
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

کتاب خوبیه، کمک میکنه شخصیت ادما رو بهتر بشناسی و چه جوری باهاشون ارتباط برقرار کنی ❤️👌

amir agha
۱۴۰۰/۰۳/۱۴

محتوای این کتاب هم برای خودشناسی خوبه و هم برای شناخت طرف مقابل. به همه توصیه میکنم قبل ازدواج این کتاب را بخوانند.

کاربر ۲۷۵۷۰۴۲
۱۴۰۰/۰۴/۰۴

بسیار عالی است توصیه میکنم همه افراد حتی آنهایی که ازدواج کرده اند آنرا بخوانند .

علیرضا
۱۳۹۸/۰۷/۰۴

کتاب خیلی خوبیه. پیشنهاد میکنم قبل از ازدواج حتما مطالعه کنید.

qazzal
۱۳۹۸/۰۶/۱۶

عالی هست این کتاب واقعا

amirhossein.raeisi
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

باسلام، اینو کتاب رو برای افرادی که قصد ازدواج دارند توصیه میکنم چون اطلاعات جالبی درباره اختلالات شخصیت پیدا میکنند. این روز ها متاسفانه اختلالات بسیار شایع هستند و و داشتن دانشی در مورد انها کمک کنندس اما اون چیزی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۳۴)
تقویت رفتارهایی که مورد پسند ماست همیشه تأثیر گذارتر از نکوهش رفتارهای ناپسند است
ka'mya'b
حرمت نفس پایین و وابسته بودن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. اگر در روابط خود با دیگران عزت نفس بسیار کمی داشته باشیم، احساس نیاز به جلب رضایت دیگران در ما به مراتب بیشتر خواهد شد. حتی اگر لازمۀ ماندن در این رابطه‌ها چشم‌پوشی از نیازها، آرزوها و حقوق خودمان باشد.
ka'mya'b
اگرچه نتیجۀ سالها تحقیق نشان می‌دهد تضادها می‌توانند جذب یکدیگر شوند اما در نهایت با افرادی سازگاری بهتری پیدا می‌کنیم که از لحاظ شخصیتی با ما هماهنگ باشند.
ka'mya'b
کودکی که احساس طرد شدن می‌کند بسیار مستعد آسیب‌های شخصیتی در دوران بزرگسالی است.
ka'mya'b
خواستن آنچه که نمی‌توان داشت و جذب شدن به سمت چیزی که داشتنش تلاش زیادی را می‌طلبد، جزئی از طبیعت انسانهاست.
|قافیه باران|
در دنیای شخص پارانوئید ترس و عدم اعتماد به همه چیز و همه کس حرف اول را می‌زند. به نظر چنین شخصی حقیقتاً نمی‌توان به کسی اعتماد کرد و همۀ انسانها نیات پلیدی در سر داشته و قصد ضربه زدن به او را دارند. می‌توان گفت تنها یک قانون فکری در زندگی او حکمرانی می‌کند «به هیچ کس اعتماد نکن» قابلیت اعتماد کردن به دیگران در برهه‌هایی از روند رشد این افراد نابود شده است.
ka'mya'b
زندگی کوتاهتر از آن است که بخواهیم بیشتر وقت خود را صرف غصه خوردن و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات کنیم.
ka'mya'b
سخت است کسی را دوست داشته باشی که دائماً با همه سر جنگ و ناسازگاری دارد و شما را تهدید به اقامۀ دعوا کرده و از تاوان پس دادن برای گناهی که مرتکب نشده‌اید می‌ترساند در حقیقت نزدیکی عاطفی به شخصیت پارانوئید بسیار دشوار است. او محبت و اشتیاقش را به راحتی به شما نشان نمی‌دهد. خود را به هیچ رابطه‌ای وابسته نمی‌کند و هیچ‌گاه احساسی برخورد نمی‌کند.
ka'mya'b
اشخاص شکاک (که اصطلاح علمی آن پارانوئید است) می‌توانند خطرناک باشند. اگر جسماً به ما صدمه نزنند، قادرند ضربه‌های روحی شدیدی به ما وارد کنند.
ka'mya'b
بسیاری از آسیب‌های شخصیتی در تجربیات دوران کودکی افراد ریشه دارد که با سوء رفتارهایی از این قبیل مشخص می‌شوند؛ بی‌مهری و بی‌توجهی والدین، تعارض، سوء استفادۀ احساسی و یا رفتارهای مشکل داری که توسط بزرگترها برای کودک الگو می‌شود.
ka'mya'b

حجم

۵۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۵۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان