دانلود و خرید کتاب مهاجر (زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید مهندس محمود شهبازی) گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهاجر (زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید مهندس محمود شهبازی) اثر گروه نویسندگان

کتاب مهاجر (زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید مهندس محمود شهبازی)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهاجر (زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید مهندس محمود شهبازی)

«مهاجر» در بردارنده زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید مهندس محمود شهبازی، کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است. شهید محمود شهبازی در ۱۳۳۷ در اصفهان زاده‌شد و در سحرگاه دوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس در جبهه نهرخین ( جاده اهواز به خرمشهر ) و اندکی پیش از آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. او جانشین فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله بود . در بخشی از کتاب که مربوط به سال ۱۳۵۷ است می‌خوانیم: سال ۱۳۵۷ اوج کارهای محمود بود. از طرفی او دانشجوی فعال و نمونه‌ای بود. نمی‌خواست از لحاظ درسی از دیگران عقب بماند. او ترم‌های اول و دوم را با نمرات بسیار عالی گذراند. از سویی دیگر در کنار تحصیل به امر تدریس نیز مشغول بود. او در مدارس تهران مشغول تدریس شده بود. می‌خواست هزینه‌های فعالیت‌های انقلابی خود را تأمین کند. این کار روحیه‌ی مدیریت او را نیز افزایش می‌داد. برادرش برای ادامه‌ی تحصیل در آمریکا بود. محمود، کمک فکری به برادر را از یاد نبرده بود. هر چند او برادر بزرگ‌تر محمود بود و از نیروهای مؤمن دانشگاهی به شمار می‌رفت. امّا محمود هر از چند گاهی نامه‌ای برای برادر می‌نوشت و ضمن تشریح شرایط انقلاب و کشور مواردی را متذکر می شد: «برادر جان، در سه محل است که چهره‌ی حقیقی انسان نمود پیدا می‌کند؛ یکی در سلول (زندان)، دیگری در بستر مرگ و دیگری در هجرت. پس کوشش کن که همیشه به یاد خدا باشی. (همواره به یاد خدا باشید تا رستگار شوید) و دیگر اینکه سعی کنیم از خوابی که ما را فراگرفته بیدار شویم. به قول مولا امیرالمؤمنین (ع): مردم خواب هستند، زمانی که می‌میرند بیدار می‌شوند. محمود زمانی هم که برای مشایعت برادر به فرودگاه آمده بود یک جلد قرآن به او هدیه داد تا در سفر به آن‌سوی آب‌ها توشه‌ی راهش باشد.

نظرات کاربران

1234567890
۱۳۹۹/۱۰/۲۱

عجیب بود و زیبا ، و جالب این بود من زمانی این کتاب مطالعه کردم که راوی بیشتر خاطرات ایشون هم الان به خیل شهدا پیوستن ( سردار حسین همدانی )

Alireza
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

امام علی علیه‌السلام: ان قدرتم لاتعرفوا ففعلوا اگر توانستید که ناشناخته بمانید پس همین کار را انجام دهید لذت بردم از رشادت های این بزرگ مرد گمنام...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
می‌خواهم بدانم دانشجوی نمونه در رشته‌ی مهندسی دانشگاه علم و صنعت چگونه مفّسر نهج‌البلاغه شد! تا آنجا که آیت‌الله العظمی نوری همدانی از او دعوت کرد تا برای طلّاب نهج‌البلاغه بگوید؟!
shariaty
نزدیک‌تر رفتم. خشکم زد! باور کردنش مشکل بود. احمد متوسلیان، حاج محمود و حاج همت بودند که در حال شستن دستشویی‌ها بودند!
shariaty
مولا امیرالمؤمنین (ع): مردم خواب هستند، زمانی که می‌میرند بیدار می‌شوند.
shariaty
«هر دانشجویی که در زمینه‌ی انقلاب و حرکت امام (ره) سؤال داشت به سراغ محمود می‌آمد. او بیش از دویست جلد کتاب اعتقادی و انقلابی را تهیه کرده بود و در اختیار دانشجویان قرار می‌داد.
shariaty
چه چیز بهتر از جاوید و همیشگی بودن، و در منجلاب زندگی روزمره نغلتیدن.
shariaty
اِنْ قَدَرْتُم اَنْ لاتَعْرَفوُا فَفْعَلوُا اگر توانستید که ناشناخته بمانید، پس چنین کنید.
نون صات
دوستان همیشگی محمود، قرآن کریم بود و کتاب شریف نهج‌البلاغه.
shariaty
نشان تو را از که بپرسم؟ از قرآن تو که رازدار بیداری‌ات در سحرها بود. از سجاده‌ات که با اشک‌های نیمه‌شب تو مأنوس بود. و یا از نهج‌البلاغه‌ات که همدم تنهایی‌ات بود. یا از خانواده‌ات که تا زمان شهادت فکر می‌کردند باغبانی ساده در سپاه همدان هستی؟
shariaty
آمریکا باید تا صدها سال گورش را گم کند و دست از ایران بشوید و منتظر باشد که ما به سراغ او برویم.
shariaty
در حال خوردن ناهار بود که اذان گفتند. غذایش را نیمه‌کاره رها کرد! رفت به سمت نمازخانه.
shariaty

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
۸,۴۰۰
۴۰%
تومان