دانلود و خرید کتاب چهل تدبیر محمد علی الفت‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل تدبیر اثر محمد علی الفت‌پور

کتاب چهل تدبیر

معرفی کتاب چهل تدبیر

کتاب چهل تدبیر نوشتهٔ محمدعلی الفت پور است. نشر پرستا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. مجموعهٔ تدابیر و چاره‌اندیشی‌هایی که نظام جمهوری اسلامی برای حفظ حیات خویش به هنگام غائله‌ها و بحران‌های مختلف اندیشیده، موضوع محوری این کتاب است.

درباره کتاب چهل تدبیر

کتاب چهل تدبیر بر آن است تا سیری منطقی، متنوع، مؤثر و راهگشا از تدابیر نظام جمهوری اسلامی در آغاز دههٔ چهارم انقلاب ارائه دهد. این ۴۰ پرونده شامل جریان‌هایی است که تاکنون نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه بوده است.

۲۱ مورد از این ۴۰ پرونده مربوط به حیات سیاسی آیت‌الله خمینی و ۱۹ مورد آن مربوط به دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.

عناوین برخی از پرونده‌های این کتاب از این قرار است: دولت موقت و بازرگان، اولین رئیس‌جمهور، جدایی‌طلب‌ها، انجمن حجتیه، کودتای نوژه، تسخیر لانهٔ جاسوسی، کودتای حزب توده، کشتار حجاج در سال ۱۳۶۶، هشت سال جنگ و قطع‌نامه ۵۹۸، توطئهٔ آیات شیطانی، روزنامه‌های زنجیره‌ای، قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه، کنفرانس برلین، بحران هسته‌ای و... .

خواندن کتاب چهل تدبیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب چهل تدبیر

«آخرهاى شب بود که حاج سید احمد با سفارت تماس گرفت و گفت امام گفته‌اند که: «جاى خوبى را گرفتید، دستتان درد نکند، فقط آنرا خوب نگه دارید و مواظب باشید از دستتان در نیاورند.» تا امام تأیید کرد، جریان یک طور دیگر شد. ما آمده بودیم سه روز بمانیم و به بردن شاه به آمریکا که شاید از آخرین حلقه‌هاى توطئه ۹ ماهه براى شکست انقلاب بود اعتراض کنیم و بعد هم بیاییم بیرون و به این وسیله صداى اعتراض ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم؛ اما چهار صد و چهل و چهار روز ماندیم.»

***

«محمود کشانى، راننده اتومبیلى که افراد آن شهید مفتح را ترور کردند در وصیت‌نامه خود همچنان به افراد خانواده‌اش توصیه مى‌کند که کتاب‌هاى شریعتى را بخوانید و نام کس دیگرى را به قلم نمى‌آورد. گودرزى در بیان علت به شهادت رساندن دکتر مفتح مى‌گوید: «وى متهم به داشتن رابطه با مقدم رئیس معدوم ساواک بود.» وقتى از او سؤال مى‌شود که شما چگونه این رابطه را کشف کرده‌اید؟ مى‌گوید: «این رابطه در نشریه‌اى مطرح شده بود که این نشریه به دست ما هم رسید.»

وقتى سؤال مى‌شود که آیا در این زمینه تحقیقى کرده بودید و یا اینکه آن نشریه را چه کسانى منتشر کرده بودند؟ مى‌گوید: «نه، ما خودمان تحقیقى در این زمینه نکردیم و آن نشریه را هم نمى‌دانیم چه کسانى منتشر کرده بودند ولى این موضوع معروف شده بود!»

این گروه براى رفع نیازهاى اقتصادى و تأمین هزینه عملیات تروریستى‌اش، اقدام به سرقت از چندین بانک نمود تا بتواند پول‌هاى سرقتى را صرف تهیه خانه تیمى و خرید اسلحه نماید.

گروه فرقان، بعد از انجام این ترورها، بانفوذ بعضى از اعضاى سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى در این گروهک، لو رفته و همگى از جمله گودرزى رهبر آنان، به دام افتاده و معدوم شدند.

گویا دو نفر از اعضاى این گروه گریختند که بعدها به خارج از کشور رفتند. گهگاه اطلاعیه‌اى از گروه فرقان در بعضى از سایت‌هاى خبرى خارج از کشور دیده مى‌شود. بقایاى فرقانى‌ها تا اوایل سال ۶۰، همچنان به انتشار برخى از جزوات مى‌پرداختند و حتى از ترورهاى مجاهدین خلق نیز به نوعى سوءاستفاده کرده، آنها را با اندیشه‌هاى خود پیوند مى‌دادند.»

نظرات کاربران

mimrew
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

این کتاب فوق العادس ، لطفا کتاب های دیگر ایشون مثل بازگشت از نیمه راه و نقاب ها رو هم منتشر بفرمایید.

هدهد
۱۳۹۸/۰۳/۰۵

این کتاب واسه هر کس که حوصله مطالعه مفصل در رابطه با تاریخ معاصر ایران رو نداره خیلی خوبه. خلاصه مختصر جذاب همراه با تصاویر. یک جورایی باعث میشه از تاریخ خوشتون بیاد. ای کاش تجدید چاپ بشه و وقایع

- بیشتر
mojtaba
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

خوبه ولی خیلی گرونه😁

فاطمه
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

سال ها قبل این کتاب رو خوندم و هر بار درباره این موضوع فکر کردم که چقدر وقایع عجیب و غریبی رو در کشور پشت سر گذاشتیم و گذشتیم تاریخ کشور ما شدیدا خواندنی و سرشار از عبرت هست وقایعی

- بیشتر
محمد.ر
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

ممنون میشم کتاب های بازگشت از نیمه راه و حاشیه های مهمتر از متن آقای الفت پور رو هم بذارید.

s.latifi
۱۳۹۷/۰۲/۲۴

هر وقت راجع به یک واقعه تاریخ معاصر دچار فراموشی میشم به این کتاب مراجعه می کنم. خیلی خوبه! کتاب بازگشت از نیمه راه از همین نویسنده هم پیشنهاد میکنم.

لطیف
۱۳۹۹/۰۴/۰۸

سلام بنظرم این کتاب برا جوانان و کسانیکه سالهای ابتدایی و میانی بعد از انقلاب را درک نکرده اند میتواند مفید باشد

javad20200
۱۳۹۶/۱۲/۱۲

یک کلمه: عالی

A
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

عالیه

vahid
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

لطفا کتاب نقابها از همین نویسنده را بگذارید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان