دانلود و خرید کتاب غلامرضا گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلامرضا اثر گروه نویسندگان

کتاب غلامرضا

معرفی کتاب غلامرضا

«غلامرضا» زندگینامه و خاطراتی از جهان پهلوان غلامرضا تختی است که به همت گروه فرهنگی انتشارات شهید ابراهیم‌هادی گردآوری شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: مدتی بعد مسابقات جهانی صوفیهٔ بلغارستان آغاز شد. در آن مسابقات تختی در دومین کشتی با حریف بلغاری که از حمایت تماشاگران برخوردار بود مسابقه داشت. حریف بلغاری شب قبل از مسابقه پیش تختی آمد و گفت: «آقای تختی شما قهرمان بزرگی هستی، در همهٔ دنیا شما را می‌شناسند مرا هم ببری چیزی به ارزش‌های شما اضافه نمی‌شود، اما من وضع خوبی ندارم. اگر من بر شما پیروز شوم، به عنوان جایزه به من ماشین و خانه می‌دهند و وضع زندگی من بهتر می‌شود». بعد از رفتن کشتی‌گیر بلغاری تختی به فکر فرورفت. بعد هم پیش دوستش مهدی یعقوبی رفت و شرح ماجرا را گفت. تختی که قهرمانی را در چیز دیگری می‌دید اضافه کرد: می‌خواهم فردا کشتی را به حریف بلغاری واگذار کنم! یعقوبی که از این موضوع اطلاع پیدا کرد سراغ حبیب‌الله بلور سرمربی تیم ملی رفت و ماجرا را گفت. بلور که عصبانی شده بود با داد و بیداد به تختی گفت: آخه جواب مردم و روزنامه‌ها را چی می‌خوای بدی؟! تو آمدی برای کشورت کشتی بگیری یا بذل و بخشش کنی؟! فردای آن روز تختی با ناراحتی و اجبار با کشتی‌گیر بلغاری روبه‌رو شد و او را شکست داد. غلام‌رضا بعد از مسابقه به سراغ یعقوبی رفت و گفت: من دیگه حرفی رو با تو در میان نمی‌گذارم! مقصر تو هستی که این بیچاره از گرفتن خانه و ماشین محروم شد!

نظرات کاربران

میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۸/۱۱/۰۱

من عاشق مرام و مروت پهلوونی ام. عاشق درهای کوتاه زورخونه که برا رد شدن ازش اول باید سر خم کنی. عاشق گود زورخونه که یاد میده تو اوج قهرمانی افتاده باشی نه اینکه مثل سکوی قهرمانی باعث غرورت بشه... عاشق علی مولا

- بیشتر
|قافیه باران|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴

همیشه میگفت :«مدال طلا چیزی به من اضافه نکرد! فقط فهمیدم برای اینکه مدال طلا را به گردنم بیاویزند باید کمی بیشتر از روی سکو "خم" بشوم!» _____ جهان پهلوان تختی رو در حد اسم میشناختم، اما حالا هم با شخصیتشون آشنا

- بیشتر
𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

واقعا آدم وقتی این کتاب رو که میخونه از این که چطور یه انسان میتونه انقدر خوب باشه مبهوت میشه🙃🏋️‍♂️ پهلوان تختی من و یاد حاج قاسم میندازه دقیقا همونقدر مهربونی و محبوبیت و انسانیت....💜

علیرضا ابوطالبی
۱۳۹۸/۱۲/۰۳

بعد از دیدن فیلم تختی مشتاق خواندن کتاب خاطرات او شدم. فوق‌العاده بود. کمتر کسی مثل او داریم. حتما توصیه میکنم این کتاب را بخوانید و دیوانه شخصیت عجیب تختی بشوید.

محمدحسین
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

واقعا عالی بود، از فیلمی که درباره تختی ساختن خیلی بهتر شخصیت تختی رو نشون داد

سیامک
۱۳۹۸/۰۳/۲۲

روحش شادویادش گرامی باد

آر-طاقچه
۱۳۹۹/۰۲/۱۹

خوب بود.

کاربر ۲۴۱۷۰۴۴
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

این کتاب زندگی و دیدگاه من به زندگی رو تغییر داده و هیچ وقت از خواندنش خسته نمیشم و بار ها و بارها میخونمش .

مصطفی
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

این کتاب ها برای همه مفید است از جلمه بلند آوازه ها،

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۵)
از همان نوجوانی اعتقاد داشت که ورزش برای تندرستی لازم است.
میـمْ.سَتّـ'ارے
برای آن دسته از جوانانی که کوچکترین شکست، یأس و ناامیدی در رگ و ریشه خود جایگزین می‌سازند موضوعی را در میان می‌گذارم... در برابر مصائب زندگی استقامت کنید و از وسوسه‌های بی‌جا و خانمان برانداز دور باشید. بیایید این افکاری که در خود جمع کرده‌اید مثل یأس و ناامیدی و ترس از شکست را دور بریزید، فقط تلاش کنید تا مفید به حال خویش و جامعهٔ خود باشید. من اگر در کار خودم استقامت نشان نمی‌دادم، بدون تردید امروز نمی‌توانستم به مقام قهرمانی برسم. تنها در عالم ورزش چنین قانونی حاکم نیست، در همهٔ امور زندگانی چنین است.
ツAlirezaツ
افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
ツAlirezaツ
رژیم شاه می‌خواست مرگ او را خودکشی معرفی کند، اما همان زمان بود که یکی از مجلات، علت مرگ او را دقیق‌تر از همه گفت: «تختی را خودکشی داده بودند». و برای مشایعت او تا جایگاه ابدی، نزدیک به نیم میلیون نفر آمدند. به قول جلال آل احمد: «... از آن همه جماعت هیچ کس حتی برای یک لحظه به احتمال خودکشی فکر نمی‌کرد! آخر جهان‌پهلوان باشی و در بودن خودت، جبران کرده باشی نبودن‌های فردی و اجتماعی دیگران را، و آن‌وقت خودکشی کنی!؟ این قهرمان که خاک «خانی‌آباد» را خورده بود هرگز به ناامیدی نمی‌اندیشید؛ آخر امید یک ملت بود، ملت ایران.
Dexter
رژیم شاه می‌خواست مرگ او را خودکشی معرفی کند، اما همان زمان بود که یکی از مجلات، علت مرگ او را دقیق‌تر از همه گفت: «تختی را خودکشی داده بودند». و برای مشایعت او تا جایگاه ابدی، نزدیک به نیم میلیون نفر آمدند.
محمدحسین
می‌گویند هر که به هر جا می‌رسد نتیجهٔ ادب اوست. ادب در مقابل دوستان، بزرگ‌ترها، پدر و مادر و از همه بالاتر در برابر خداوند.
ツAlirezaツ
همیشه می‌گفت: «مدال طلا چیزی به من اضافه نکرد! فقط فهمیدم برای اینکه مدال طلا را بر گردنم بیاویزند باید کمی بیشتر (از روی سکو) خم شوم (کنایه از اینکه تواضع من باید بیشتر شود)».
محمدحسین
به قول جلال آل احمد: «... از آن همه جماعت هیچ کس حتی برای یک لحظه به احتمال خودکشی فکر نمی‌کرد! آخر جهان‌پهلوان باشی و در بودن خودت، جبران کرده باشی نبودن‌های فردی و اجتماعی دیگران را، و آن‌وقت خودکشی کنی!؟
محمدحسین
غلام‌رضا در سال‌های بعد مدال‌های رنگارنگی از آوردگاه جهان و المپیک کسب کرد. اما آن چیزی که تختی را تبدیل به «اسطورهٔ پهلوانی» کرد مدال‌هایش نبود! تختی معنای درستِ پهلوان و پهلوانی بود. او می‌دانست با مردم چگونه روبه‌رو شود. می‌فهمید با آن‌هایی که با دیدنش نمی‌دانند چگونه ابراز علاقه کنند، رفتار کند. تختی تابلوی کامل انسانیت و مردانگی بود.
ツAlirezaツ
او تمرین کشتی را آغاز کرد. در آن سال‌ها کسی به غلام‌رضا امید نداشت. همه به او می‌گفتند: «خودت را بی‌خودی شکنجه می‌دهی، تو اصلاً به درد کشتی نمی‌خوری!»
ツAlirezaツ

حجم

۹۳۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۹۳۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان