دانلود و خرید کتاب سازمان چریک های فدایی خلق محمدعلی صدرشیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سازمان چریک های فدایی خلق

کتاب سازمان چریک‌های فدایی خلق نوشتۀ محمدعلی صدرشیرازی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب، سازمان چریک‌های فدایی خلق را از دهۀ ۱۳۳۰ تا ۱۳۸۰ خورشیدی بررسی کرده است.

درباره کتاب سازمان چریک‌ های فدایی خلق

کتاب سازمان چریک‌های فدایی خلق جزو طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در مرکز اسناد انقلاب است و تاریخ این سازمان را از پیش‌زمینه‌های تاریخی شکل‌گیری‌‌اش تا بعد از انقلاب ۱۳۵۷ بررسی کرده است.

سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، سازمانی سیاسی و نظامی با ایدئولوژی مارکسیستی بود که به‌صورت رسمی در ۱۳۵۰ با شعار و هدف مبارزۀ جهانی و نهایی با امپریالیسم از اتحاد دو گروه چپ زیرزمینی شکل گرفت. این سازمان از گروه‌های مسلح مهم و تأثیرگذار در جریان انقلاب ۱۳۵۷ ایران بود، گرچه در رسیدن به هدف نهایی خود ناکام ماند. چریک‌های فدایی خلق در سال­‌های مبارزه علیه حکومت پهلوی، با ترور برخی افراد وابسته به رژیم، خط مبارزۀ مسلحانه را ادامه دادند؛ اما ضربات مهلک ساواک بر چریک‌­ها آنان را ضعیف و منزوی کرد. چریک‌های فدایی خلق ایران که چفخا خوانده می‌شوند، نام گروه سیاسی کوچکی است که در حال حاضر علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. مرکزیت این گروه خارج از کشور و در این مورد عمدتاً اروپا است. این گروه نتیجۀ یکی از انشعابات متعدد سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران بود و در خرداد ۱۳۵۸ اشرف دهقانی و محمد حرمتی‌پور آن را تأسیس کردند. پس از پیروزی انقلاب، این سازمان از جمهوری اسلامی فاصله گرفت و چریک­‌ها در گنبد و به‌­ویژه در کردستان دست به کشتار مردم عادی نیز زدند. این شکست و انشعاب‌های پی‌درپی، آن را تبدیل به سازمانی در حال احتضار کرده است.

کتاب سازمان چریک‌های فدایی خلق، در ۳ بخش تدوین شده است. بخش اول با عنوان چریک‌های فدایی خلق؛ از پیدایش تا انقلاب اسلامی شامل ۷ فصل است. در این فصل‌ها ریشه‌های شکل‌گیری این گروه توسط جوانان تحصیلکرده دانشگاهی، معرفی رهبران اصلی آن و ریشه تفکراتشان بررسی شده است. بخش دوم با عنوان سازمان چریک‌های فدائی خلق؛ تا پیروزی انقلاب اسلامی دارای ۳ فصل است. این بخش، فعالیت‌های سازمان را عمدتاً در دهۀ ۱۳۵۰، برنامه‌ها و نحوۀ مبارزه با حکومت پهلوی و ضرباتی که متقابلاً از حکومت در این دوره دریافت کرد و نیز تغییرات درونی این سازمان را بررسی کرده است.

بخش سوم و پایانی کتاب، با عنوان سازمان چریک‌های فدائی خلق، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۵ فصل تدوین شده است که فصل اول آن به وقایع سال‌های ۱۳۵۷ و تجدید سازمان‌دهی و سهم‌خواهی از انقلاب اسلامی، اعلام برنامه‌های جدید سازمان و انتشار نشریه کار می‌پردازد که سرآغاز التهاب‌آفرینی، تحریم همه‌پرسی و شرکت در انتخابات خبرگان بود. موضوع این بخش تا دهۀ ۱۳۸۰ ادامه دارد. در پایان کتاب نیز اسناد و تصاویر مربوط به سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران ضمیمه شده است.

کتاب سازمان چریک های فدایی خلق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران تاریخ معاصر ایران به‌ویژه احزاب و گروه‌های سیاسی پیشنهاد می کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان