دانلود و خرید کتاب خاطره ها (جلد دوم) محمد محمدی ری شهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب خاطره ها (جلد دوم)

کتاب خاطره ها (جلد دوم)

معرفی کتاب خاطره ها (جلد دوم)

کتاب خاطره ها (جلد دوم) نوشتهٔ محمد محمدی ری شهری است. انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب خاطره ها (جلد دوم)

کتاب خاطره ها (جلد دوم) دربارهٔ یک یاز حوادث مهم سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلام، یعنی متلاشی‌شدن شبکهٔ جاسوسی شوروی در ایران است. 

خواندن کتاب خاطره ها (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خاطره ها (جلد دوم)

«سیاست این حزب تظاهر به هماهنگی با سیاست‌های جمهوری اسلامی بود که البته خود این امر به عنوان یک ترفند در جذب لایه هایی از هواداران کارکرد معینی داشت. شاید هیچ کس از عمق فعالیتهای این گروه و برنامه‌های آینده‌ی آنها خبر نداشت و حتی این بی اطلاعی بخش قابل توجهی از اعضا و کادرهای حزب مذکور را نیز شامل می‌شد. با وجود این حزب توده همچون سایر جریانات نفاق محور توان و مهارت کافی داشت تا هواداران خود را به رغم انگیزه های اولیه در پیوستن به حزب، به مسیری دیگر بکشاند.

در سال‌های نخست انقلاب اسلامی کمتر کسی از مسؤولان نظام به برخورد حذفی با حزب توده معتقد بودند و این امر بیش از آنکه ناشی از بی‌اطلاعی در قبال نیات بیگانه پرستانه‌ی آن جریان باشد ناشی از آن بود که این حزب حداقل در سطوح علنی و رسمی، ظواهر قانونی و خطوط قرمز نظام را چندان مورد تعرض قرار نمی‌داد اما بتدریج و همزمان با اوج گیری جنگ، دستورهای معینی که سران حزب توده از شوروی دریافت می کردند، توازن بین کار سیاسی و کار جاسوسی را به شدت تغییر داد اگر بخواهیم این مقطع حساس را به عنوان نقطه ی عطفی در تاریخ فعالیت این حزب - با موارد مشابه مقایسه کنیم، می‌توان به سیر فعالیت منافقین رجوع کرد و باید گفت درست همان گونه که منافقین از ۳۰ خرداد ١٣٦٠ از فاز «سیاسی» به فاز نظامی چرخش کردند توده‌ای‌ها نیز در بهار ١٣٦١، بر اساس دستورهای مشخصی که سران خائن از شوروی سابق دریافت، نمودند به این نتیجه رسیدند که باید سیاست تازه ای در خصوص جنگ اتخاذ نمایند و فعالیتهای جاسوسی و غیرسیاسی را تشدید کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان