دانلود و خرید کتاب هفت درس مختصر فیزیک کارلو روولی ترجمه فرهمند بزرگمهر (انبازپور)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب هفت درس مختصر فیزیک

کتاب هفت درس مختصر فیزیک

نویسنده:کارلو روولی
انتشارات:نشر آناپنا
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هفت درس مختصر فیزیک

کتاب هفت درس مختصر فیزیک نوشتهٔ کارلو روولی و ترجمهٔ فرهمند بزرگمهر (انبازپور) است. نشر آناپنا این کتاب را منتشر کرده است. نویسندهٔ این اثر فیزیکدان نظری ایتالیایی است و در کتاب حاضر هفت درس ساده و کوتاه دربارهٔ فیزیک، کائنات، ذرات، زمان، گرما و فضا داده است.

درباره کتاب هفت درس مختصر فیزیک

کارلو روولی در کتاب هفت درس مختصر فیزیک شرحی گذرا از شگفت‌انگیزترین جنبه‌های انقلابی که در قرن بیستم در علم فیزیک به وقوع پیوسته و نیز مسئله‌ها و رازهایی را که از پس این تحول عظیم در این حوزه به وجود آمده، به خواننده ارائه کرده است. درس نخست با عنوان «زیباترین تئوری‌ها» به بحث دربارهٔ نظریهٔ نسبیت عام انشتین می‌پردازد. در درس دوم مکانیک کوانتوم، که دربردارندهٔ حیرت‌آورترین جنبه‌های فیزیک نوین است مطرح می‌شود. درس سوم از کائنات و معماری جهانی که ما انسان‌ها در آن سکونت داریم سخن به میان آورده و در درس چهارم ذرات بنیادی مورد بحث واقع شده‌اند. محتوای درس پنجم در خصوص گرانش کوانتوم و تلاش‌هایی است که اخیراً در جهت پی‌ریزی آمیزه‌ای از عمده‌ترین یافته‌های کوانتومی قرن بیستم صورت پذیرفته است. درس ششم دربارهٔ احتمال و نیز گرمای سیاه‌چاله‌هاست و درنهایت درس هفتم این کتاب به خود ما بازمی‌گردد و از ما این سؤال را می‌پرسد که چگونه ممکن است در پرتو چنین جهانی که علم فیزیک توصیف کرده، ما انسان‌ها بتوانیم در مورد وجود و هستی خود تفکر کنیم. درس‌هایی که در این کتاب گردآوری شده‌اند، شرحی از مجموعه مقالاتی است که روولی در یک روزنامهٔ ایتالیایی به‌صورت ضمیمه به چاپ می‌رسانده است.

خواندن کتاب هفت درس مختصر فیزیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران، دانشجویان فیزیک و علاقه‌مندان به این حوزه مخاطبان اصلی این کتاب‌ هستند.

درباره کارلو روولی

کارلو روولی فیزیکدانی نظری ست که یافته‌ها و تحقیقات وی تأثیر بسزایی بر فیزیک فضا - زمان داشته است. این فیزیکدان ایتالیایی در کشورهای ایتالیا و آمریکا دارای سابقه فعالیت بوده و در حال حاضر هدایت گروه تحقیقاتی گرانش کوانتومی در مرکز فیزیک نظری مارسی را بر عهده دارد. کتاب «هفت درس مختصر فیزیک» خیلی زود پس از انتشار عنوان پرفروش‌ترین کتاب را در ایتالیا به خود اختصاص داد. این اثر تاکنون، یعنی در کمتر از یک سال، به بیست‌وچهار زبان ترجمه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان