دانلود و خرید کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم سیدمحمد دلبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم اثر سیدمحمد دلبری

کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم

معرفی کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم

کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم نوشتهٔ سیدمحمد دلبری است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم

کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم با تکیه‌ بر اصیل‌ترین منبع دریافت آموزه‌های دینی و روش‌های نوین، غایات و اهداف تربیت دینی را ‌تعیین و تبیین می‌کند.

خواندن کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران قرآن و علوم قرآنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اهداف تربیت در قرآن کریم

«تاریخچۀ‌ تعلیم‌و‌تربیت در اسلام به آغاز ظهور آن و همگام با نزول قرآن کریم به‌عنوان کتاب هدایت و تربیت مسلمانان، «ذَلِکَ الْکِتَابُ لَارَیْبَ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ» (البقره: ۲/۲)، بازمی‌گردد؛ کتابی که اصلی‌ترین رسالت پیامبران را تعلیم و تزکیۀ انسان‌ها می‌داند:

«لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ» (آل‌عمران: ۳/۱۶۴).

بر همین اساس رسول خدا (صلوات الله علیه) تمام همت خویش را برای انجام رسالت عظیم تربیت مسلمانان مبتنی بر آموزه‌های این کتاب مقدس به‌کار می‌بردند (ر.ک. الشعراء: ۲۶/۳).

علما و دانشمندان مسلمان نیز به تبعیت از ایشان در مقام عمل و نظر‌ به این مهم توجه ویژه‌ای داشته‌اند و آثاری از ایشان نیز به‌جای‌مانده است. با عنایت به این آثار، تاریخ اندیشه‌های تربیتی دانشمندان مسلمان را می‌توان به دو دوره اصلی تقسیم کرد:

دوره اول: از آغاز شکل‌گیری اندیشه‌های اسلامی تا قبل از تماس با تحولات علمی و فنی غرب. در این دوره پایه‌ریزی تفکرات تربیتی بر اساس آموزه‌های کتاب و سنت و بعضاً مأخوذ از دانش‌های یونانی صورت گرفته است. در این دوره متفکران تربیتی در چارچوب گرایش‌های فکری خود به موضوع تعلیم‌و‌تربیت پرداخته‌اند. برخی از تربیت‌پژوهان معاصر به احصاء این گرایش‌ها توجه نشان داده‌اند.

دوره دوم‌: پس از تحولات غرب‌ و آشنایی جهان اسلام با آن. در این مرحله متفکران و مصلحان فکری و اجتماعی باتوجه‌به مقتضیات زمان به طرح مباحث جدید پرداختند. در گام بعد با آشنایی دقیق‌تر با دانش‌های غربی از‌جمله فلسفه به نقد و نظریه‌پردازی رو‌آوردند؛ اما در حوزۀ تعلیم‌و‌تربیت و در قلمرو اندیشه تربیتی نقد و نظریه‌پردازی، در دهه‌های اخیر تلاش‌هایی صورت گرفته است. هر‌چند در مقام عمل، از فعالیت و برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی با شکل نوین و با استفاده از تجارب جدید، بیش از یک قرن می‌گذرد.

بحث تعلیم‌وتربیت اسلامی یکی از زمینه‌های مطالعاتی مشترکی است که در چند دهۀ اخیر در جهان اسلام، به‌ویژه در دنیای عرب با اقبال نسبتاً قابل‌توجهی روبه‌رو شده است».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان